Odkąd Toyota utraciła wyłączność na hybrydowy napęd, musi dzielić rynek z coraz większą liczbą rywali. Biorąc pod uwagę, iż na takie rozwiązanie zdecydowała się Omoda, która może mówić o sukcesie swojego SUV-a, to modny segment widzi poważne zagrożenie w ofercie chińskiego producenta.
Omoda kontynuuje strategię sukcesu ze swoim nowym, hybrydowym SUV-em
Wielu producentów sięga po doskonałą strategię cenową i mechanikę, za którą stoi sukces japońskiej marki Toyota. Wśród nich jest chiński, którego model Omoda 5 odniosła sukces i cieszy się popularnością na polskim rynku. Rywal MG wprowadził do oferty topowego SUV-a wariant z napędem hybrydowym. Zamierza nim kontynuować strategię sukcesu w modnym segmencie modeli rzucając rękawicę nie tylko MG, ale także Toyocie, Skodzie i Dacii.
Po tym, jak Omoda 5 odniosła wielki sukces, to jej nowa wersja to poważne zagrożenie dla uznanych marek na polskim rynku. Nie jest tajemnicą, iż modele hybrydowe niewymagające ładowania z zewnątrz, a także te z wtyczką są preferowanym typem pojazdów. Omoda 5 Hybrid zaskakująco gwałtownie ukradła uwagę europejskiego rynku i zdobyła wielu fanów. W rezultacie w segmencie SUV-ów o niskiej cenie ma szansę odnieść pełen sukces.
Specyfikacja nowego modelu na polskim rynku budzi zrozumiały niepokój u konkurentów. Z oznaczeniem SH Omoda 5 jest powyżej Dacii Duster z łączną mocą 224 KM, niskim zużyciem paliwa 5,3 l/100 km i bakiem paliwa 51 l. Model, którym Omoda uzupełniła gamę SUV-a to dla rywali jasny sygnał, iż zmierzą się teraz propozycją prawie idealną dla tych, którzy szukają mnóstwa technologii, bardzo interesującego designu bez wydawania wielkich pieniędzy.
Hybrydowa Omoda 5 stawia na osiągi i wydajność
Nie jest tajemnicą, iż hybrydowa Omoda 5 to wyczekiwana nowość na polskim rynku. Z etykietą eko korzysta z 1,5-litrowego, 4-cylindrowego silnika benzynowego TGDI o mocy 143 KM i silnika EV o mocy 150 kW (204 KM). Takie rozwiązanie mechaniczne pozwala uzyskać łączną moc modelu 224 KM (295 Nm).
Omoda 5 SH współpracuje z automatyczną skrzynią biegów i z napędem na przednie koła. Dzięki nowej mechanice przyspiesza do setki w 7,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 175 km/h. Dzięki akumulatorowi wchodzącemu w skład układu hybrydowego może teraz pracować w trybie elektrycznym w określonych sytuacjach i przez określony czas. Dodatkowo wyposażona w selektor trybu jazdy Omoda 5 SH pozwala wybrać pomiędzy profilami Eco i Sport. W rezultacie kierowcy mogą priorytetowo traktować osiągi lub wydajność. To przy płynnym przyspieszaniu zarezerwowanym do niedawna dla pojazdów elektrycznych stanowi kolejny atut tego modelu.
Dla wielu Polaków ważnym kryterium jest także fakt, iż nowa, technologiczna Omoda 5 SH przez cały czas pozostaje stylowym i jednym z najbezpieczniejszych SUV-ów klasy C. Ponadto producent sięga po bardzo konkurencyjny cennik, który jest zmartwieniem zdecydowanej większości ogólnych marek dostępnych w Polsce.
Chiński rywal MG z bogatym wyposażeniem to oferta bliska doskonałości
Omoda 5 Super Hybrid w ofercie na polski rynek jest w 2 poziomach wyposażenia do wyboru: Comfort i Premium. Producent w zależności od wyboru proponuje m.in. 17- lub 18-calowe felgi, lub 6 albo 8’głośnikowy system audio.
Nowoczesne wnętrze uwzględnia podwójny, zakrzywiony ekran o przekątnej 12,3 cala, który integruje system informacyjno-rozrywkowy i zestaw wskaźników. Wielofunkcyjna kierownica i tunel środkowy skupiają najważniejsze elementy sterujące. Bagażnik SUV-a może osiągnąć od 372 do 1079 litrów pojemności. Dodatkowo Omoda 5 Super Hybrid w standardzie uwzględnia 20 systemów ADAS (Advanced Vehicle Assisted Driving). W standardzie wyposażenia SUV-a znajdują się także takie elementy jak:
– pełen oświetlenie LED ( z funkcją „Follow me home”),
– klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury ( z nawiewami w 2 rzędzie),
– kamera cofania oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
– ostrzeżenie o pozostawieniu otwartych drzwi, maski lub klapy bagażnika,
– gniazdo USB-C w pierwszym rzędzie oraz gniazda USB i USB-C w drugim rzędzie,
– fotele przednie sportowe regulowane w 6. kierunkach.
Oprócz tego, iż wydajna i dobrze wyposażona Omoda 5 SH jest jednym z najbezpieczniejszych SUV-ów klasy C, to można wybierać spośród 6 lakierów nadwozia. Rzecz jasna w cenie samochodu. Reasumując, hybrydowa Omoda idealnie pasuje do ofert Dacii i MG. Oferuje konkurencyjną cenę, moc ponad 200 KM i pozwala na przejechanie blisko 1000 kilometrów na jednym baku benzyny. Wybór między wersją za 119 500 zł, a 136 500 zł zależy od naszych preferencji. SUV, który w przystępnej cenie oferuje wygodne wnętrze z dużą ilością miejsca, jest chwalony przez użytkowników. Między innymi za dobrą relację ceny do jakości, szczególnie w porównaniu do niektórych konkurentów. W tej najciekawszej wersji Omoda 5 może być więc nowym zakupowym hitem Polaków.