BMW Vision CE to skuter elektryczny, który ma klatkę. Możesz jeździć wolny: bez kasku (ale w pasach). Możesz go dowolnie tuningować. Będzie sam stał. Oto nowe wcielenie C1 sprzed dwóch dekad.
Inżynierowie w BMW Motorrad zaszeleli. Połączyli skuter elektryczny, wraz z klatką bezpieczeństwa, oraz z kilkoma dzikimi wizjami – tak powstał Vision CE! Zobacz film promocyjny z wczorajszej premiery prototypu:
Pamiętacie skuter BMW C1 z początku lat dwutysięcznych? Był to skuter z kopułą, wyposażony w pasy bezpieczeństwa, dzięki czemu nie trzeba było używać kasku. Trochę wyprzedził swoje czasy i nieszczególnie przyjął się na rynku. Teraz powraca w nowoczesnej formie.

Jedź bez kasku!
Vision CE póki co jest prototypem, a został zbudowany (czego nie da się ukryć) na bazie skutera elektrycznego CE 04 (który w gruncie rzeczy jest bardzo fajnym pojazdem, kliknij aby przeczytać test). Posiada kompozytową klatkę bezpieczeństwa, a więc zgodnie z przepisami nie wymaga jazdy w kasku. Ciuchy motocyklowe teoretycznie też są niepotrzebne (bo nie wypadniesz na asfalt?). BMW podkreśla, iż jazda takim pojazdem będzie czymś w rodzaju wolności i beztroski.
Sam stoi w miejscu?!
Co więcej, BMW lakonicznie wspomina, iż skuter potrafi samobalansować. Będzie sam stał w miejscu, bez potrzeby podpierania się. Jak? Tego BMW nie zdradza. Podejrzewaliśmy, iż to może być coś takiego, jak Honda Riding Assist, ale BMW Vision CE nie ma skrętnego wahacza. Poczekamy, zobaczymy. (P.S.: Plotka głosi, iż dwie dekady temu BMW C1 często się przewracały na światłach, ponieważ kierowcy bez kasków, ale w pasach, po prostu zapominali lub nie potrafili się podpierać po zatrzymaniu!)
Do dowolnej modyfikacji…
Wiecie co jest fajne? Wizje modyfikacji zaprezentowane na grafikach i na zdjęciach. Vision CE będzie mógł być używany do wszystkiego, albo jako camper w dziczy (tylko gdzie go ładować?), albo jako jako pojazd operatora video objuczony kamerami (Tomazi już zaciera ręce), albo jako party-skuter, albo jako cokolwiek chcesz. Może być „goły”, a może mieć owiewki albo przeróżne wyposażenie.
No interesujące czy Vision CE się przyjmie i w jakiej formie trafi na rynek. o ile w ogóle. Trochę dla żartu, BMW Motorrad zapowiada, iż czas premiery to „niebawem, albo później, może”.
Oficjalny komunikat pod zdjęciami.
Zdjęcia: BMW Vision CE – prototypowy skuter elektryczny z klatką
Vision CE w formie (jeżdżącego?) prototypu:

















Vision CE – graficzne wizje możliwych zastosowań:










Vision CE na etapie projektowania:













informacja prasowa
BMW Motorrad
Na motorshow IAA Mobility 2025, BMW Group prezentuje BMW Motorrad Vision CE, przedstawiając wizję przyszłości elektrycznej, jednośladowej mobilności w centrach miast i podkreślając swoją niekwestionowaną pozycję lidera w dziedzinie inteligentnej, skomunikowanej, elektrycznej mobilności na dwóch kołach.
Oprócz bezemisyjnego napędu elektrycznego, wyróżniające cechy BMW Motorrad Vision CE to eliminacja konieczności noszenia kasku oraz odzieży ochronnej, co daje kierowcom większe poczucie wolności oraz swobodną i beztroską jazdę. Wyznaczając nowe standardy, Vision CE oferuje emocjonalne, kreatywne i świeże spojrzenie na dojazdy do pracy, opisując przyszłość miejskiej mobilności na dwóch kółkach. Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju BMW Group, BMW Motorrad jest zaangażowane w ciągłe przemyślanie miejskiej elektromobilności – czyniąc ją bezemisyjną, innowacyjną i charakteryzującą się przełomowymi projektami.
Już w 2014 roku, BMW Motorrad stało się pierwszym producentem premium, który połączył wyjątkowy design z napędem elektrycznym w BMW C evolution. BMW CE 04, arcydzieło designu i technologii bezemisyjnej mobilności miejskiej, w końcu zadebiutowało na rynku w 2022 roku. Do dziś, CE 04 jest globalnym liderem rynkowym w swoim segmencie. Kolejnym przełomem było BMW CE 02 w 2024 roku, które również jest elektryczne i symbolizuje zupełnie nowy styl mobilności, unikalny i niezwykle swobodny.
Dwadzieścia pięć lat temu, BMW Motorrad zrewolucjonizowało miejską mobilność dzięki BMW C1, skuterowi, który dzięki wyrafinowanej karoserii bezpieczeństwa, umożliwił rezygnację z kasków i typowej odzieży ochronnej. BMW Motorrad Vision CE opiera się na tej fundamentalnej filozofii projektowania, prezentując ją w nowej interpretacji z emocjonalnym językiem designu, aby stworzyć unikalny, wizjonerski pojazd skierowany w przyszłość.
Centralnym elementem BMW Motorrad Vision CE jest jego koncepcja bezpieczeństwa: kompozytowa konstrukcja z metalowych rur znana jako „klatka”. W połączeniu z odpowiednią konstrukcją siedzenia z pasami bezpieczeństwa, zapewnia bezpieczną i emocjonalną jazdę bez konieczności używania kasku czy typowej odzieży ochronnej. Zmniejszona całkowita wysokość klatki i otwarta, przewiewna konstrukcja, w połączeniu z długim rozstawem osi, nadają Vision CE wydłużony, dynamiczny i wizualnie lekki wygląd. Otwarte użycie powlekanego aluminium dodaje ekskluzywnego, technicznego akcentu.
Połączenie podstawowego koloru matowej bieli z kontrastującym czarnym kolorem nadaje Vision CE jasny, uproszczony i rzeźbiarski wygląd. Ten innowacyjny design i schemat kolorystyczny są uzupełnione eleganckim matowym siedziskiem z wbudowanym napisem i neonowo czerwonymi akcentami na grafikach i innych wyróżnionych detalach.
Kolejnym wyróżnionym elementem Vision CE jest funkcja samobalansowania, która pozwala pojazdowi całkowicie samemu się balansować, gdy stoi w miejscu.
BMW Motorrad Vision CE na nowo definiuje miejską euforia z jazdy na dwóch kółkach, dzięki unikalnemu projektowi klatki, który eliminuje potrzebę kasku lub odzieży ochronnej. Różnie zaprojektowane warianty podkreślają wszechstronność tego wizjonerskiego pojazdu.