Bestseller Cupry w dobrej cenie. Nowy Formentor za 138 400 zł

4 dni temu

Ten hiszpański crossover cieszy się uznaniem klientów w całym kraju. Stanowi połączenie praktyczności z nowoczesną stylistyką, przestronnym wnętrzem i szeroką ofertą silnikową. Jest tak lubiany, iż odbiera target innym modelom – nie tylko tej marki. Bestseller Cupry utrzymuje się w czołówce sprzedaży na rynku pierwotnym.

Bestseller Cupry – zaskakujący fenomen

Naprawdę trudno byłoby przewidzieć tak duży sukces tego samochodu. Tak naprawdę choćby producent był zaskoczony – pozytywnie, rzecz jasna. Nic więc dziwnego, iż bestseller Cupry doczekał się przeróżnych wersji silnikowych i edycji specjalnych, które kuszą kolejnych nabywców.

Nie jest tajemnicą, iż prezentowane auto ma za sobą lifting przeprowadzony w 2024 roku. W salonach jest zatem dostępne jeszcze świeższe wydanie, które lepiej wpisuje się w aktualny nurt stylistyczny hiszpańskiej marki.

Cupra Formentor po liftingu – przód

Największe zmiany zaszły z przodu, gdzie pojawił się nowy zderzak przypominający pysk rekina. Zadziornie spoglądające reflektory o trójkątnym kształcie oraz masywny wlot powietrza tworzą udaną, spójną całość.

Wrażenie robi także linia samochodu. Formentor jest wyraźnie dłuższy, niż Ateca, która powstała na bazie SEAT-a. Różnice między tymi modelami są znaczące, co zresztą odzwierciedlają wyniki sprzedaży (na korzyść tego pierwszego).

Klucz to podstawowa wersja

Auto oferuje sportowy sznyt, ale to nie musi oznaczać zaawansowanego, bardzo mocnego układu napędowego. Klienci decydują się najczęściej na bazowe wersje silnikowe, które są dostępne w wielu innych samochodach koncernu Volkswagena.

Krótko mówiąc, można kupić rasowo wyglądający wóz, który skrywa stosunkowo prostą, a przy tym oszczędną jednostkę spalinową. I właśnie takie połączenie jest najbardziej pożądane na polskim rynku. Blisko 90 procent udziałów sprzedażowych posiada ten najsłabszy napęd.

Cupra Formentor po liftingu – tył

Jego fundamentem jest benzynowa jednostka TSI o pojemności 1,5 litra, która wytwarza 150 koni mechanicznych i 250 niutonometrów. Co ciekawe, w podstawowym wydaniu współpracuje z nią sześciobiegowa skrzynia mechaniczna.

Cały potencjał kierowany jest jedynie na przednią oś. Osiągi są jednak lepsze, niż można przypuszczać. Bestseller Cupry przyspiesza do 100 km/h w dokładnie 9 sekund i potrafi rozpędzać się do 205 km/h. Jednocześnie jest oszczędny, bo zużywa średnio około 7 litrów w cyklu mieszanym.

Bestseller Cupry w świetnej cenie

Biorąc pod uwagę cenniki konkurencji, to zaskakująco dobrze skonfigurowana oferta. Klient wydaje stosunkowo niewielkie pieniądze, a ma poczucie, iż jeździ czymś lepszym, niż przeciętny SUV tego segmentu.

I właśnie to prowokuje kolejnych kierowców do nabycia tego samochodu. Bestseller Cupry stanowi wydatek 138 400 złotych. Dla przykładu, 145-konny Peugeot 3008 z automatyczną skrzynią startuje od 149 900 złotych. Za tyle można mieć Formentora również z układem mHEV i siedmiobiegowym DSG.

Wyposażenie tego samochodu też jest całkiem niezłe – choćby w pierwszym poziomie. Obejmuje m.in.: adaptacyjny tempomat, przednie i tylne czujniki parkowania, klimatyzację trzystrefową, podgrzewane fotele, reflektory full LED, dotykowy ekran multimedialny (12,9 cala), portowe fotele, 18-calowe felgi aluminiowe i cyfrowe wskaźniki.

Jak widać, nie ma najmniejszego powodu do narzekania. Konfigurator tego modelu jest bardzo szeroki i spełnia oczekiwania klientów o zróżnicowanych potrzebach. To też sprawia, iż Formentor jest bardzo popularny.

Idź do oryginalnego materiału