
Choć Hiszpanie byli pewni swego, tak dużego sukcesu raczej nikt nie był w stanie przewidzieć. Bestseller Cupry przebija się do pierwszej dziesiątki sprzedaży w Polsce, co mówi samo za siebie. Nie jest to tani samochód, ale jego atrakcyjność sprawia, iż chętnie wybierają go lokalni klienci. I to cieszy, bo nie zawsze chodzi o czysty pragmatyzm.
Bestseller Cupry po liftingu
Zacznijmy od tego, iż Formentor, bo o nim mowa, ma za sobą udany lifting. Auto zostało wyraźnie unowocześnione i udoskonalone tam, gdzie było to potrzebne. Jego koncepcja pozostała jednak taka sama – nie ma sensu zmieniać czegoś, co jest pożądane przez klientów. Bestseller Cupry ma więc przed sobą owocną przyszłość.
Nie wszyscy wiedzą, jak pozycjonować ten model w gamie. I rzeczywiście, nie jest to łatwe ze względu na to, iż w ofercie jest też Ateca. Ten drugi model jest wyższy, ale za to wyraźnie krótszy od bohatera tego materiału. Poza tym, to znacznie starsza konstrukcja, która nie cieszy się choćby zbliżonym zainteresowaniem.
W obu przypadkach jednak mówimy o modelach kompaktowych. Różnicę stanowi jednak rodzaj nadwozia. Formentor to crossover o lekko usportowionej (stylistycznie) sylwetce. Z kolei Ateca to konwencjonalny SUV.
Bogata oferta silnikowa
Niektórych może zaskoczyć gama jednostek napędowych tego modelu. Dlaczego? Znajdziemy w niej również te silniki, które montuje SEAT w podstawowych modelach. Ofertę otwiera jednostka 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Co ciekawe, bazowo nie występuje z instalacją 48-woltową. To czysty benzyniak. Uzupełnia go sześciobiegowa skrzynia manualna.
W ofercie jest też 1.5 eTSI, czyli miękka hybryda o tej samej mocy. W jej przypadku można liczyć na siedmiobiegowy automat. W jednej i drugiej konfiguracji moc trafia na przednią oś. Ze względu na przekładnię, zelektryfikowana konfiguracja cieszy się nieco większym wzięciem.
W ofercie jest też konstrukcja 2.0 TSI, która bazowo oddaje do dyspozycji 204 konie mechaniczne. Co ciekawe, oprócz automatu oferuje napęd na obie osie (4Drive). Bestseller Cupry z tym silnikiem może mieć również układ FWD i 265 koni mechanicznych (pierwszy z wariantów VZ).

To jednak nie jest koniec propozycji. Cennik obejmuje też dwie kolejne odmiany VZ. Pierwsza z nich ma także silnik 2.0 TSI, ale podkręcony do 333 koni mechanicznych. Cały potencjał trafia na obie osie. Alternatywę stanowi VZ jako hybryda plug-in oparta na 1,5-litrowym benzyniaku. Moc? Dokładnie 272 konie mechaniczne. Wersja PHEV występuje z sześciobiegowym automatem. Można ją kupić w słabszym, konwencjonalnym wydaniu – tym 204-konnym.
Jakby tego było mało, CUPRA Formentor jest dostępna również z dwulitrowym dieslem TDI o mocy 150 koni mechanicznych. Podobnie, jak większość jednostek, został zintegrowany z siedmiobiegową skrzynią DSG i napędem na przód.
Bestseller Cupry w lepszej cenie
Polski oddział opublikował właśnie ofertę obejmującą rok modelowy 2026. To oznacza egzemplarze wyprodukowane w 2025 roku, ale dysponujące najnowszą specyfikacją. Co istotne, można liczyć na pokaźny rabat wynoszący 10 000 złotych – bez względu na wybraną konfigurację.
Podstawowe wydanie tego samochodu to koszt 132 400 złotych. Tyle trzeba zapłacić za sztukę ze 150-konnym silnikiem benzynowym, przekładnią manualną i napędem na przednią oś. Miękka hybryda o tej samej mocy, dysponująca automatem, to już koszt 147 900 złotych. I to ona cieszy się największym wzięciem.
Ciekawie prezentuje się oferta diesla, który kosztuje 152 200 złotych. Nie ma może wsparcia elektrycznego, ale dzięki temu jest prostszy konstrukcyjnie. Poza tym, i tak zużywa znacznie mniej paliwa. Silniki wysokoprężne są wciąż pożądane przez klientów.
Za podstawowe wydanie 2.0 TSI trzeba zapłacić 164 700 złotych. Z kolei najtańsza hybryda plug-in została wyceniona na 201 300 złotych. Na drugim biegunie cennika znajdziemy topową hybrydę PHEV za 253 900 złotych. Najmocniejsze, 333-konne wydanie kosztuje natomiast 234 600 złotych.
Bazowe wyposażenie jest wystarczająco bogate, by nie narzekać. Bestseller Cupry posiada zawsze cyfrowe wskaźniki, dotykowy ekran multimedialny (12,9 cala), sportowe fotele, co najmniej 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, czujniki deszczu i zmierzchu, pakiet asystentów jazdy, szyby w prądzie, elektrycznie sterowane lusterka, aktywny tempomat i podgrzewane fotele. Szczegóły znajdziesz na stronie producenta.