Nowy dyrektor marki Škoda w Polsce

4 godzin temu

Od 1 sierpnia Jaroslav Hercog objął funkcję dyrektora marki Škoda w Polsce. Ten doświadczony menedżer, z wykształcenia inżynier, pracuje w szeregach producenta z Mlada Boleslav od blisko trzech dekad. Na tym stanowisku zastąpił Tomasza Porawskiego, który prowadził czeską markę w naszym kraju przez ponad 10 lat.

Jaroslav Hercog przez prawie trzy dekady zajmował w strukturach Škody szereg kluczowych stanowisk kierowniczych w sprzedaży i marketingu. W ostatniej dekadzie pełnił m.in. funkcję dyrektora regionalnego marki w Europie Zachodniej, gdzie zarządzał ekspansją na 22 rynkach Europy Zachodniej, a także w Turcji i Izraelu.

Polska nie jest mu obca. W latach 2013–2016 jako dyrektor regionalny rozwijał działania sprzedażowe w Europie Środkowej i Wschodniej, w tym na kluczowym polskim rynku, który od tamtej pory uważnie śledzi. Przez ostatnie 5 lat Hercog kierował oddziałem na Słowacji – Škoda Auto Slovensko, gdzie wraz z zespołem i siecią dealerską umocnił wiodącą pozycję marki z dużą przewagą nad konkurencją, osiągając ponad 20% udziału w rynku.

Polska jest dla marki Škoda kluczowym rynkiem o ogromnym potencjale. To dla mnie wielki zaszczyt objąć kierownictwo marki na rynku, gdzie cieszymy się bardzo silną pozycją i doskonałą reputacją, mamy bogatą historię oraz lojalnych klientów. Moim celem jest wykorzystanie dotychczasowego doświadczenia i wspólnie z zespołem Škody, a także w ścisłej współpracy z dealerami, skupimy się na szerokiej ofensywie modelowej oraz dostarczeniu nowych impulsów, które wyniosą markę na nowy poziom w zakresie wizerunku, innowacji oraz elektromobilności, stawiając w centrum potrzeby naszych klientów – powiedział Jaroslav Hercog.

Tomasz Porawski, który z sukcesami kierował marką Škoda na polskim rynku przez minione 10 lat, pozostaje w strukturach Volkswagen Group Polska – z dniem 1 sierpnia objął stanowisko dyrektora ds. Sprzedaży Samochodów Używanych, E-mobility i Logistyki Samochodów, w ramach którego będzie m.in. pilotować najważniejsze przyszłościowe obszary rozwoju elektromobilności: dalszą popularyzację elektrycznych i zelektryfikowanych modeli grupy VW oraz ekosystemu innowacyjnych usług dla ich użytkowników.

Źródło: Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału