Będzie nowe kombi Skody. I wiele innych nowości – zdjęcia

1 rok temu

W ciągu 3 lat gama Skody będzie obejmować sześć elektryków, w tym… samochód typu kombi. Ale w ofercie pozostaną znane modele spalinowe. Już niedługo premiera nowych generacji Superba i Kodiaqa.

Do 2027 r. Skoda zainwestuje w elektromobilność 5,6 mld euro. Gama producenta rozrośnie się do sześciu modeli elektrycznych. Producent przybliżył swoją strategię wczoraj wieczorem, podczas prezentacji w przyfabrycznej centrali w Mladej Boleslavi. Mieliśmy okazję obejrzeć wykonane z tworzywa makiety poszczególnych aut. Wszystkie wyróżnia nowy język projektowania Modern Solid z zabudowanym grillem i oszczędnymi przetłoczeniami.

Gama elektryków Skody do 2026 r.

W szczegółach: jako pierwszy, wiosną 2024 r., do oferty dołączy Elroq – kompaktowy SUV, odpowiednik Karoqa, o długości ok. 4,5 m.

Elektryczny Karoq, czyli kompaktowy SUV na prąd o nazwie Elroq. Premiera: wiosną 2024 r.

W 2025 r. zadebiutują odnowione wydania Enayqa oraz Enayqa Coupe, z designem upodobnionym do nowych modeli i długością ok. 4,6 m.

1 z 3
Bryła Skody Enyaq Coupe po liftingu. Model upodobni się do nowych elektryków Skody i otrzyma design w duchu języka projektowania Modern Solid.
Skoda Enyaq i Enyaq Coupe po liftingu (2025 r.)
Skoda Enyaq po liftingu (2025 r.)

W 2025 r. zadebiutuje miejski SUV o roboczej nazwie Small i długości ok. 4,1 m, bazowa wersja ma kosztować poniżej 25 tys. euro (ok. 115 250 zł).

Skoda Small, czyli miejski elektryczny. Debiut: 2025 r.

W 2026 r. pojawi się elektryczne kombi, długością zbliżone do Octavii (ok. 4,7 m).

1 z 3
Bryła elektrycznego kombi Skody, zapowiadanego na 2026 r.
Zapowiedź elektrycznego kombi Skody (4,7 m długości)
Zapowiedź elektrycznego kombi Skody (4,7 m długości)

W 2026. zaprezentowany zostanie model o roboczej nazwie Space – duży elektryczny SUV z miejscem dla 7 osób (ok. 4,9 m długości), produkcyjna wersja prototypu Vision 7S, którym mieliśmy okazję jeździć.

1 z 3
Skoda Space, czyli zapowiedź produkcyjnej wersji prototypu Vision 7S – dużego 7-osobowego elektrycznego SUV-a. Debiut: 2026 r.
Skoda Space, czyli zapowiedź produkcyjnej wersji prototypu Vision 7S – dużego 7-osobowego elektrycznego SUV-a. Debiut: 2026 r.
Skoda Space, czyli zapowiedź produkcyjnej wersji prototypu Vision 7S – dużego 7-osobowego elektrycznego SUV-a. Debiut: 2026 r.

Przynajmniej na razie Skoda nie zamierza jednak zaniedbywać nabywców aut spalinowych. Jeszcze w tym roku, jesienią, zadebiutują nowe generacje Superba (z nadwoziem liftback i kombi) oraz Kodiaqa, które poza silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi będą dostępne jako hybrydy plug-in o zasięgu w trybie elektrycznym wydłużonym do ok. 100 km. Producent zaprezentował ich sylwetki:

1 z 3
Skoda Superb liftback 2023 – pierwszy szkic
Skoda Superb kombi 2023 – pierwszy szkic
Skoda Kodiaq 2023 – pierwszy szkic

Nowa generacja Superba będzie produkowana w zakładach Grupy Volkswagen w Bratysławie na Słowacji, natomiast nowa odsłona Kodiaqa – w Kvasinach w Czechach, czyli tam, gdzie powstaje poprzednik. Aktualne wydania obu modeli cieszą się niemałą popularnością. Zaprezentowany w 2016 r. Kodiaq znalazł jak dotąd ponad 740 000 nabywców, a produkowany od 2015 r. obecny Superb trafił w ręce ponad 777 000 klientów.

To nie wszystko. W ciągu najbliższych kilku, kilkunastu miesięcy można spodziewać się też debiutu zmodernizowanych wersji Kamiqa i Scali (2023 r.) oraz Octavii po liftingu (2024 r.).

Wybrane modele otrzymają zmodyfikowane 3- i 4-cylindrowe silniki TSI z rodziny EA211, za których rozwój odpowiadają teraz inżynierowie Skody.

To wszystko kompletuje odświeżona identyfikacja wizualna, z nowym logo, opartym główni na napisie „SKODA”, oraz zieloną kolorystyką, która podkreśla zaangażowanie producenta w zrównoważony rozwój. realizowane są prace nad nową aplikacją dla klientów, która będzie m.in. informować o czasie pozostałym do odbioru nowego samochodu.

Nowe logo łączy elegancję z minimalizmem. Zostało dostosowane do wymagań ery cyfrowej.

Skoda systematycznie zwiększa też wykorzystanie energii odnawialnej w produkcji oraz udział materiałów pochodzących z recyklingu – np. zderzaki nowych modeli są w pełni wytwarzane z granulatu z przetworzonych zderzaków starych pojazdów. Do 2030 r. trzy czeskie zakłady mają funkcjonować z zerową emisją dwutlenku węgla netto. Fabryka w Vrchlabí (przekładnie DSG) jest neutralna pod względem emisji CO2 już od 2020 r., a zakłady Mladej Boleslavi i Kvasinach dołączą do niej w niedługim czasie. W 2022 r. udział energii odnawialnej w czeskich zakładach wyniósł około 35%. Kolejny przykład: zużyte akumulatory ze zelektryfikowanych modeli wchodzą w drugi cykl życia w stacjonarnych magazynach energii. W sumie Skoda zmniejszyła swój wpływ na środowisko w przeliczeniu na samochód w porównaniu z rokiem 2010 średnio o ponad 43% – od zużycia energii i wody, emisji CO2 i produkcji odpadów po emisje lotnych związków organicznych.

Idź do oryginalnego materiału