
Ostatnio chwaliliśmy nowy model niemieckiej marki, ponieważ wniósł do gamy sporo świeżości. Teraz poznaliśmy go bliżej, dzięki dołączeniu oficjalnej oferty na stronie producenta. Tym samym dowiedzieliśmy się, jak wygląda bazowe Audi Q3. Jak można się domyślać, różni się od tego w folderach reklamowych.
Bazowe Audi Q3 już w cenniku
Niektórych może zaskoczyć, iż Polacy bardzo często stawiają na bogate konfiguracje kompaktowych SUV-ów. Krótko mówiąc, dopłacają, by mieć atrakcyjniejszy samochód. Bazowe Audi Q3 kosztuje jednak 188 900 złotych, co już zobowiązuje do zaoferowania odpowiedniego poziomu wyposażenia.
Czy rzeczywiście tak jest? Postanowiliśmy dokładnie przeanalizować konfigurator tego samochodu i skupić się na tym, co oferuje za cenę otwierającą ofertę. Trudno mówić o rozczarowaniu, ale bogactwo nie jest jest tu dobrym określeniem.

Pamiętajmy, iż klasa premium rządzi się trochę innymi prawami. Krótko mówiąc, lista dodatków jest zwykle bardzo długa i to ona „produkuje” marżę, na której producent może zarobić. Niektórzy mogą kręcić nosami, ale wyniki sprzedaży sugerują, iż to działa.
Jak zwykle przed zakupem radzimy jednak dokładnie przeanalizować własne potrzeby. Nierzadko dobieramy różne opcje pod wpływem emocji, by później z nich praktycznie nie korzystać. Pragmatyzm jest tu wskazany – bez względu na markę i model.
Podstawowy wariant silnikowy
Bazowe Audi Q3 w najnowszym wydaniu oferuje konwencjonalny silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra. To dobrze znana konstrukcja TFSI, która w tym modelu oddaje do dyspozycji 150 koni mechanicznych i 250 niutonometrów.
Dużym plusem jest obecność siedmiobiegowej skrzyni automatycznej S tronic. Patrząc na to obiektywnie, przy tej cenie po prostu musiała być standardem. Gwoli ścisłości, jej zadaniem jest przenoszenie mocy na przednią oś.

Czterocylindrowa jednostka benzynowa będzie wystarczającym źródłem napędu dla kierowców o spokojnym stylu jazdy. Sprawdza się choćby w Passacie. Pozwala osiągać 100 km/h w 9,1 sekundy i rozpędzać się do 209 km/h.
To naprawdę dobre rezultaty, biorąc pod uwagę masę sięgającą 1635 kilogramów. A jak wypada zużycie paliwa? Wiele zależy od warunków, ale w cyklu mieszanym producent obiecuje 6,6 litra na 100 kilometrów. Podejrzewamy, iż bardziej realne jest 7,5 litra, co wciąż pozostaje akceptowalnym wynikiem.
Co oferuje bazowe Audi Q3?
Czas zerknąć na wyposażenie prezentowanego modelu. Bazowe Audi Q3 powinno wyglądać naprawdę nieźle, bo jego cena nie jest niska. Niestety, w standardzie prezentuje się, jakby było skonfigurowane pod przedstawiciela handlowego.
I nie chodzi jedynie o biały lakier. choćby zderzak wygląda przeciętnie, choć to już jest kwestią gustu. Tego samego nie można jednak powiedzieć o felgach, które są po prostu za małe. Podobne wrażenie można mieć w przypadku podstawowej wersji Audi A5. Te opony o szerokim profilu są niczym balony.
A co z wnętrzem? Tu akurat jest całkiem nieźle. W nowym Q3 nie ma trzeciego wyświetlacza od strony pasażera, co nie jest wadą – wprost przeciwnie. Zamiast niego zastosowano matowy panel, który prezentuje się lepiej od odstającego, lakierowanego dekoru z nowego A6.

Duży ekran centralny jest standardem, co jest dobrą wiadomością. Pod nim wygospodarowano przestrzeń na niewielki panel klawiszy, na którym niestety jest jedna zaślepka. Wygląda to bardzo przeciętnie. Takie braki w centralnym miejscu mogą dotyczyć Polo, a nie samochód tej klasy.
Na pochwałę zasługuje estetyczna kierownica. Za nią znalazły się cyfrowe wskaźniki umieszczone na wyświetlaczu o wystarczających gabarytach. o ile chodzi o jakość wykonania, dopiero bezpośredni kontakt pozwoli na ich ocenę.
Niektórzy klienci wydający blisko 190 tysięcy na kompaktowego SUV-a premium będą rozczarowani brakiem skórzanej tapicerki. Ta bazowa ma charakterystyczny motyw, który nie wszystkim przypadnie do gustu. Niektórzy wolą jednak takie rozwiązanie, bo jest bardziej „ekologiczne”.
Czy warto kupić ten niemiecki model? Wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań. Nie ma jednak wątpliwości, iż bazowe wydanie Audi Q3 raczej nie zdobędzie przychylności większości klientów. Bogatsze konfiguracje mogą sprzedawać się znacznie lepiej.