Pojazdy Rivian R2 będą zasilane akumulatorami wyprodukowanymi w USA przez południowokoreańską firmę LG Energy Solution, ogłosiła firma w swój raport o wynikach za trzeci kwartał.
Rivian po raz pierwszy zaprezentował nowe akumulatory w marcu ogłosił R2 jako tańszy elektryczny SUV zaczynało się od 45 000 dolarów. (Zapowiedział także bardziej sportowy pojazd R3.) Ogniwo nazwano „4695” ze względu na jego średnicę 46 milimetrów i wysokość 95 milimetrów – czyli więcej niż ogniwa Tesli 4680.
Zestawy akumulatorów używane w tej chwili przez firmę Rivian w pojazdach R1T i R1S są montowane w jej fabryce w Normal w stanie Illinois przy użyciu ogniw wyprodukowanych w Korei Południowej przez firmę Samsung SDI. Teraz ogniwa będą produkowane w USA, aby lepiej spełniać wymogi dotyczące ulg podatkowych określone w ustawie o redukcji inflacji. W liście do akcjonariuszy Rivian poinformował, iż ogniwa będą produkowane w pierwszym roku działalności w fabryce LG w Queen Creek w stanie Arizona.
Rivian powiedział, iż akumulator nowej generacji będzie lżejszy, mniej skomplikowany i tańszy w produkcji niż obecne akumulatory. Firma spodziewa się również „znaczącej redukcji ceny dolara za kilowatogodzinę (kWh) na poziomie pakietu w porównaniu z platformą R1”. A ponieważ są większe niż akumulatory R1, nowe pakiety będą zawierać ogólnie mniej ogniw, co sprawi, iż proces produkcyjny będzie wydajniejszy. Rivian twierdzi, iż spodziewa się ulepszenia procesu montażu o 45 procent.
Od czasu wejścia w życie IRA producenci samochodów starają się przenieść produkcję akumulatorów do pojazdów elektrycznych do Stanów Zjednoczonych, aby zachować zgodność z przepisami wymagającymi produkcji krajowej, aby kwalifikować się do hojnych dotacji. A wraz z powrotem Donalda Trumpa na urząd będą musieli pracować jeszcze szybciej, aby uniknąć surowych ceł na importowane towary, które obiecał wprowadzić nowy prezydent.
Rivian powiedział, iż R2 wejdzie do produkcji w pierwszej połowie 2026 r. Jednak biorąc pod uwagę, iż Trump obiecał również wyeliminowanie dotacji Joe Bidena na pojazdy elektryczne, pozostaje pytanie, czy borykające się z problemem firmy produkujące wyłącznie pojazdy elektryczne, takie jak Rivian, będą w stanie utrzymać się na rynku w obliczu oczekiwanych zmian. bardziej niepewny rynek.