Autostrada Volkswagena Golfa GTI z 2023 roku

1 rok temu

Hej, lubicie hatchbacki? Ja też, co jest dobre, ponieważ na pierwszej stronie Hooniverse są teraz dwa czerwone, stosunkowo gorące czterodrzwiowe hatchbacki. Świeżo po recenzji Mazdy Mazda3 AWD Premium Plus 2023 ten Golf GTI Autobahn został dostarczony na tydzień euforii z jazdy. It”s dookoła $4.000 bardziej niż szczyt spec spec Mazda3 (rodzaj, faktycznie tylko dookoła $3.000, bardziej na iż w minucie) więc ja byłem interesujący jak oni spiętrzyli. GTI ma większą moc, ale Mazda3 ma większy moment obrotowy. Więc to jest dobre starcie w starym stylu. Raczej.

Załóżmy to!

Przegląd Volkswagena Golfa GTI 2023

Większość z was zna historię VW Golfa i GTI, ta wersja Mk8 ich popularnego hatchbacka zadebiutowała w roku modelowym 2022. Dzięki całkowicie nowemu nadwoziu i odnowionemu wnętrzu, GTI jest teraz punktem wyjścia do gamy „Golfów”. Zniknął podstawowy Golf, pozostawiając tylko GTI i Golfa R. Golf GTI ma dość szeroki zakres początkowych MSRP od nieco ponad 30 500 USD do nieco ponad 39 000 USD.

Wszystkie modele Golfa GTI mają ten sam silnik, 2,0-litrowy rzędowy czterocylindrowy silnik o mocy 241 koni mechanicznych przy 6500 obr./min i 273 Nm przy 1600 obr./min. Oznacza to, iż niemała różnica w cenie 8540 USD opiera się wyłącznie na funkcjach i opcjach. Nie mam ochoty ich kopiować i wklejać, więc są one na poniższym zrzucie ekranu z kreatora VW GTI.

S jest całkiem dobrze wyposażony za 30 000 $, z mnóstwem świetnych rzeczy w tej cenie. Nasz topowy tester Autobahn był dostarczany z sześciobiegową manualną skrzynią biegów (siedmiobiegowa automatyczna DSG dodaje 800 USD) i został pomalowany na kolor Kings Red Metallic (395 USD), podczas gdy skórzane wnętrze Titan Black zostało zastąpione wstawkami Scalepaper Plaid na siedzeniach (które ja adorować!).

Co ciekawe, jak widać na monroneyu powyżej, jest kredyt w wysokości 1225 USD za zamianę znacznie chłodniejszych miejsc w kratę. Jednak tracisz kilka funkcji z Autobahn, takich jak elektryczne fotele z pamięcią pozycji i wentylacją. Moim zdaniem dobra zmiana, choć niestety nie udało mi się jej powtórzyć na stronie VW. Możliwe, iż było to związane z łańcuchem dostaw. To sprawia, iż ​​różnica między GTI a Mazdą3 jest nieco mniejsza. Przejdźmy do niektórych szczegółów luku VW, a ja spróbuję wpleść kilka porównań Mazdy3 po drodze i na końcu wybrać zwycięzcę.

Na lewą stronę

Najnowszy GTI wygląda fantastycznie, z odpowiednim poziomem agresji zmieszanym z ekskluzywnymi akcentami. Reflektory LED zawijają się w przednie błotniki i nadają mu diabelski wygląd, podczas gdy dolna zapora powietrzna jest pokryta sześciokątami, które są jednymi z moich ulubionych gonsów (moim ulubionym jest Egon z Pogromców duchów). Podoba mi się choćby to, iż 19-calowe koła nie są całe czarne, z ładnym chromem na ciemnoszarym wykończeniu. Podobnie jak Mazda3, rezygnuje z wielu przesadnych stylizacji, które można znaleźć w wielu nowoczesnych projektach. Jestem wielkim fanem obu projektów, ale ze względu na ogólną atrakcyjność musiałbym dać niewielką przewagę Mazdzie3, ale konkurencja jest mocna.

Zwycięzca w kategorii nadwozia — Mazda3

Na wnętrzu, to mieszana torba dla GTI. Ogólny projekt jest ekskluzywny z bardzo czystym designem, podobnie jak Mazda3. Niestety część „czystego projektu” wynika z faktu, iż jest w dużej mierze pozbawiona przycisków. Oprócz przycisku awaryjnego i hamulca postojowego nie ma prawdziwych przycisków, co stanowiło poważny problem z punktu widzenia użyteczności. Wszystkim steruje się dzięki płaskich przycisków dotykowych, niektóre z dotykowym sprzężeniem zwrotnym, inne bez. Niektóre podświetlane, niektóre nie.

Jeśli minimalistyczne podejście w Mazdzie3 stworzyło trochę krzywej uczenia się, w GTI stworzyło uczącą ścianę z cegieł (więc, jakby to nie była choćby krzywa, to po prostu… rozumiesz). Prawie nic w nim nie jest intuicyjne, choćby otwarcie szyberdachu nie miało sensu. Przesuwasz palcem od przodu do tyłu, aby je otworzyć, ale żeby po prostu dać upust… Chyba powinieneś go dotknąć… gdzieś pośrodku? To nie było jasne. Czy dotykowe „przyciski” są tańsze w produkcji, czy są bardziej niezawodne niż twarde przyciski? Czy po prostu wygląda, jakby pochodził z przyszłości, czy też jest naszpikowany technologią?

Ogólna estetyka wnętrza jest jednak świetna, GTI ma kilka miłych akcentów czerwieni na kole i dźwigni zmiany biegów, a siedzenia w kratę są po prostu fenomenalne. Nie tylko do oglądania, ale do spędzenia czasu. Podparcia są fantastyczne, a siedzenia mają choćby małe kieszenie z tyłu, w których można przechowywać przedmioty, takie jak telefony komórkowe (lol, jakby dziecko położyło to w samochodzie).

Z technicznego punktu widzenia, niezwiązanego z przyciskami, GTI Autobahn ma ładny rozmiar 10,3-calowego zestawu wskaźników i 10,0-calowy ekran dotykowy, które są otoczone czarną obudową fortepianu. Interfejs ekranu dotykowego VW był łatwy w użyciu iw przeciwieństwie do Mazdy3 można było kontrolować rzeczy przez… dotykanie ekranu. Apple CarPlay na początku nie chciał się połączyć, musiałem zjechać z drogi i majstrować przy nim, a choćby musiałem ponownie uruchomić samochód, aby go zabrać. Jednak później połączył się niezawodnie.

W systemie menu jest wiele zgrabnych małych funkcji, moja córka zmieniła choćby całe oświetlenie otoczenia na różowe. Nie jestem pewien, czy dobrze pasował do czerwonych akcentów, ale w nocy wyglądał dobrze. Poza tym lubię różowy. Mówiąc o oświetleniu, w ciągu dnia możesz zobaczyć przycisk plus/minus HVAC do kontrolowania temperatury, ale nie możesz tego zrobić w nocy, ponieważ nie jest oświetlony. Miałem ten sam problem w nowym RS3, który niedawno recenzowałem. W nocy mogłem zobaczyć podświetlany przycisk szyberdachu, ale nie w ciągu dnia. Zaznaczę, iż bardzo podobała mi się rozbudowana konfigurowalność zestawu wskaźników kierowcy. Podoba mi się to, iż z jednej strony widzę, na jakim biegu jechałem, a z drugiej jaka piosenka leciała, a obrotomierz i prędkościomierz umieszczone pośrodku wyświetlaczy były duże i łatwe do odczytania. choćby liczby były animowane, liczba, która była najbliższa w zakresie RMP, staje się nieco większa, gdy igła się do niej zbliża.

Ale… ryzykując zrobienie tej recenzji na temat przycisków, zauważę, iż ponieważ elementy sterujące na kierownicy nie były rzeczywistymi przyciskami, skończyłem trzykrotnie zmieniając utwory na Spotify, próbując zmodyfikować wyświetlacz kierowcy.

Z tyłu GTI ma trochę więcej miejsca nad głową niż Mazda3 (38,1 cala vs. 36,5 cala), co było miłe dla wysokich pasażerów z tyłu. Jednak ilość miejsca na nogi i na ramiona była prawie taka sama. Pojemność ładunkowa jest również prawie identyczna, z GTI o pojemności 19,9 cu. ft. i Mazda3 mierząca 20,1 cu. ft. Oba zapewniają całkiem praktyczną przestrzeń do ciągnięcia rzeczy pomiędzy ciągnięciem tyłka.

Więc kto wygrywa w wewnętrznej bitwie między GTI a Mazdą3? Cóż, technika w VW doprowadzała mnie do szału bezustannie, ale Mazda też. Oba mają ładnie wyglądające wnętrza, a oba samochody są porównywalnie wielkości, więc nazwijmy to remisem.

Wnętrze – krawat

Cholerne guziki!!!! Nic mi nie jest, wszystko w porządku.

bez nazwy

Na drodze

Mówiąc o holowaniu tyłka (o którym mówiłem dwa akapity temu, jeżeli pamiętasz), GTI z pewnością może to zrobić. Car & Driver ustalił go na 5,1 sekundy do sześćdziesięciu mil na godzinę i osiągnął 13,6 sekundy przy prędkości 105 mil na godzinę na ćwierć mili. To dużo, dużo szybciej niż Mazda3, choćby z 2,5-litrowym silnikiem turbo było to bliższe sześciu sekundom. Jednak C&D przetestował GTI wyposażonego w DSG, który jest prawdopodobnie szybszy niż sześciobiegowa. Niestaranny, FWD GTI tylko ma 14 bardziej horsepower bardziej niż Mazda3 ale na dół przez wysoki 37 lb. ft torque więc spełnienie wywołujące. Istnieje różnica masy 260 funtów, przewaga GTI, która prawdopodobnie pomogła.

Na drodze to świetny samochód dla kierowcy. Gałka zmiany biegów jest szczególnie ładna, tęsknię za starą piłeczką golfową, ale łatwo wpadła do ręki, a zmiany były wyraźne i łatwe. Nie tak „snickety-snicky” precyzyjny jak instrukcja w Hondzie, ale dobry. Ma również tymczasowe zatrzymanie hamulca, które trwa 2-3 sekundy, co było przydatne na wzgórzach lub w ruchu stop-and-go. Niestaranny, runda spełnienia idzie do GTI. Nie tylko jest szybszy, ale możesz mieć manualną skrzynię biegów współpracującą ze świetnym silnikiem. Mazda3 pozwala wybrać tylko manualną wersję z wolnossącym silnikiem 2,5 l.

Wydajność – GTI

Streszczenie

Kto zatem wygrywa strzelaninę między Volkswagenem Golfem GTI Autobahn a Mazdą Mazdą3 2.5 Turbo Premium AWD? Dobrze, spojrzenia (zewnętrzne) okrążenie poszło do Mazdy3, wnętrze okrążenie było remisem (obaj mnie wkurzyły), a runda spełnienia poszła do GTI. O cholera, to jest krawat.

Głosem Teda Lasso „you can tieee?”.

Och, cóż… ahem… nie poszło dobrze. Chyba musiałbym wybrać, który z nich faktycznie kupię, i byłby to Golf GTI. Ale słodkim punktem w składzie jest naprawdę wykończenie SE w moim umyśle. Funkcje dodane w Autobahn są świetne, ale jeżeli chcesz mieć frajdę z jazdy hatchbackiem z większością wygód, które masz nadzieję znaleźć w samochodzie za 35 000 USD, plus kilka innych, sprawdź GTI SE. Ten sam silnik, wnętrze w kratę, manualna skrzynia biegów, wszystko to jest częścią wspaniałej receptury, nad którą VW pracował przez dziesięciolecia.

Teraz po prostu porzuć głupie przyciski dotykowe. Proszę. Błagam Cię.

Następny w kolejce do wypożyczenia prasy… sprawdza notatki… VW ID4.

Oh…

Lubię to:

Tak jak Ładowanie…

Idź do oryginalnego materiału