Przebudowa wiaduktu autostradowego w okolicy Wrześni (209 km A2) oraz mostu nad strugą Bawół w okolicy Słupcy (225 km A2) została zakończona. Dzięki inwestycji parametry konstrukcyjne oraz nośność obiektów zostały dostosowane do aktualnych wymagań przepisów techniczno-budowlanych, a kooperacja ze stroną publiczną pozwoliła podwyższyć ich parametry m.in. w zakresie nośności.
Wiadukt Autostradowy, przebiegający nad DK 92, w okolicy 209 km Autostrady Wielkopolskiej składa się z dwóch niezależnych obiektów (po jednym dla każdej jezdni autostrady). W poszczególnych etapach prac został on całkowicie rozebrany, a następnie wybudowany nowy. Dla kierowców oznaczało to poprowadzenie ruchu odpowiednio na północnej lub południowej części obiektu (jezdni autostrady), w zależności od realizowanego etapu. Podobnie prace zrealizowano w przypadku mostu nad Strugą Bawół, zlokalizowanego w okolicy 225 km A2. Pomimo wymagającej przebudowy oraz trudnych warunków wodnych w otoczeniu obiektu ruch pojazdów na autostradzie został utrzymany przez cały czas trwania inwestycji. Wykonawcą prac było Konsorcjum firm NDI Energy i NDI S.A.
Modernizacja wiaduktu w okolicy Wrześni i mostu niedaleko Słupcy wynikała z dbałości Autostrady Wielkopolskiej o zachowanie wysokiego standardu i bezpieczeństwa infrastruktury drogowej. W efekcie prowadzonych prac wzmocnione zostały posadowienia obiektów, wybudowane nowe podpory, jak również powstały zupełnie nowe konstrukcje przęseł. Pozwoliło to na dostosowanie parametrów przebudowywanych obiektów mostowych do aktualnych wymagań przepisów techniczno-budowlanych. Na wniosek strony publicznej zakres prac został zwiększony o podniesienie klasy nośności, tak, aby obiekty spełniały wymogi nośności dla klasy I oraz na obciążenia pojazdami specjalnymi według klasy MLC.