Producent z Ingolstadt pokazał pierwszy model nowej marki AUDI, której oznaczenia od oryginalnego Audi różnią się brakiem czterech pierścieni i pisownią nazwy wielkimi literami. Ale jej samochody mają być zupełnie inne. Skąd taki pomysł?
Nowa marka będzie oferowana wyłącznie w Chinach. Powstała we współpracy z tamtejszym koncernem SAIC – właścicielem m.in. MG. Pierwszy model nowego AUDI to koncept o wiele mówiącej nazwie E. Czyli na prąd.
Mierzy on 487 cm długości, 199 cm szerokości oraz 146 cm wysokości. Ma obłe nadwozie, określane jako Sportback, z wyglądu przypominające wyrośnięte kombi. Do jego napędu służą dwa silniki o łącznej mocy 775 KM (800 Nm), zapewniające przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6 s.
W kokpicie znalazł się potężny ekran w technologii 4K, biegnący przez całą jego długość. Poza tym zastosowano tutaj zupełnie nowy system operacyjny AUDI OS, zapewniający wyjątkowe doznania z użytkowania czy multum „inteligentnych” rozwiązań.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/audi-zamkniecie-fabryki-w-brukseli-to-dopiero-poczatek-nad-marka-kolejne-czarne-chmury,aid,4676Chińczycy są inni?
Ale skąd taki ruch ze strony Audi? „Chińscy klienci premium różnią się od swoich międzynarodowych odpowiedników i mają inne oczekiwania: są młodsi niż w reszcie świata. Są bardziej obeznani z technologią” – czytamy w informacji prasowej.
Więcej na ten temat na platformie Linkedln ujawnił Ralf Brandstatter – prezes i dyrektor generalny Volkswagen Group China. „Oczywiście, w Chinach przez cały czas będą dostępne pojazdy z czterema pierścieniami. Nowa marka z napisem AUDI ma bardziej progresywny design, ale jednocześnie w 100% DNA Audi” – twierdzi.
Według Brandstattera nowe AUDI będzie adresowane do klientów, którzy wcześniej nie byli zainteresowania autami tej marki. W efekcie ma sprawić, iż przyciągnie do niej młodszą klientelę, stawiającą nie tylko na jakość i styl, ale również na nowinki technologiczne.
„Rynek chiński bardzo różni się od reszty świata. Wymagania klientów są inne. I dlatego dodatkowa gama z logo AUDI i progresywnym designem ma sens. Pozwala nam dotrzeć do nowych grup klientów marki na gwałtownie rozwijającym się rynku” – kończy Brandstatter.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/swiat-zwariowal-szef-forda-od-pol-roku-jezdzi-autem-pewnej-chinskiej-marki,aid,4630Ze światowym rozgłosem
Wprowadzenie AUDI wydaje się naprawdę dobrym ruchem. Dlaczego? Otóż wywołało ogromny szum i odbiło się echem praktycznie na całym świecie. jeżeli Niemcy wymyśliliby nową markę i sięgnęli po jedną z klasycznych nazw, jak np. NSU, w Chinach raczej nikogo by to nie obchodziło. Na świecie może przez chwilę zrobiłoby się głośno. I tyle.
Ale AUDI bez czterech pierścieni to prawdziwy rarytas. W końcu są one tak mocno wpisane w DNA tej marki, jak gwiazda w przypadku Mercedesa czy skaczący koń w Ferrari.
Pierwszy model nowej marki AUDI ma zadebiutować już w przyszłym roku. Oczywiście, będzie elektryczny. Nieco później dołączą do niego kolejne auta, należące do segmentu średnich i dużych pojazdów. Wszystkie będą sprzedawane wyłącznie na największym rynku świata. Czyli chińskim.
Już dziś można stawiać dolary przeciwko orzechom, iż premiera każdego z nich odbije się szerokim echem. I w sumie o to Niemcom chodziło.