![](https://profiauto.pl/blog/wp-content/uploads/2021/10/Audi-R8-V10-Performance.jpg)
Audi rozwija gamę elektrycznych modeli e-tron, ale nie zapomina również o miłośnikach bardzo mocnych klasycznych jednostek napędowych. To z myślą o nich przygotował ulepszoną wersję Audi R8 V10 Performance z napędem na tylne koła.
Audi R8 V10 Performance RWD ma dostarczyć kierowcy jeszcze więcej emocji
Montowany centralnie wolnossący silnik V10 FSI o pojemności 5,2 l to bardzo dobrze znana jednostka, która generuje teraz 570 KM i 550 Nm momentu obrotowego. To o 30 KM i 10 Nm więcej od poprzedniej wersji R8 RWD. Jej już nie zobaczymy w ofercie.
Moc na tylne koła przekazuje 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów S tronic, a mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu rozdziela moment w zależności od występującej sytuacji na drodze.
Seryjnie R8 ma 18-calowe stalowe tarcze hamulcowe, ale za dopłatą można je wymienić na zestaw 19-calowych tarcz ceramicznych. Precyzyjną jazdę w zakrętach zapewniają sportowe opony w rozmiarze 245/30 R20 z przodu i 305/30 R2 z tyłu.
Audi R8 V10 Performance RWD cechuje się rozkładem masy w stosunku 40:60
Dzięki zastosowaniu aluminium w nadwoziu oraz wielu elementów z włókna węglowego wersja Coupe waży dokładnie 1590 kg, a Spyder – 1695 kg. Niska masa w połączeniu z dużą mocą przekładają się z kolei na osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje jedynie 3,7 s w przypadku wersji Coupe. Spyder jest wolniejszy o 0,1 s. Prędkość maksymalna wynosi odpowiednio 329 i 327 km/h.
Jest napęd na tylne koła – jest tryb drift
Odpowiednio zestrojone zawieszenie i dynamiczny układ kierowniczy Audi R8 RWD umożliwiają jazdę w kontrolowanym poślizgu. Audi zadbało jednak o to, by samochód zachowywał się przewidywalnie i był stosunkowo łatwy w opanowaniu także pod nadzorem mniej doświadczonych kierowców.
We wnętrzu znajdziemy 12,3-calowy zestaw wskaźników, skórzaną wielofunkcyjna kierownicę i fotele kubełkowe, które w sportowej opcji będą wykończone skórą i alcantarą. Na pakiet Performance składają się czarna skóra z przeszyciami Marcato Blue oraz akcentami z włókna węglowego. Na liście dodatkowego wyposażenia umieszczono system nagłośnienia Bang & Olufsen.
Audi R8 V10 Performance ma już swoje miejsce w niemieckim cenniku
Coupe zaczyna się od 149 000 euro, podczas gdy wersja Spyder jest droższa o 13 000 euro. R8 powstaje w fabryce Bollinger Hofe w Neckarsulm, a składać zamówienia można już od 21 października.
Zdjęcia: carscoops.com