Audi Q8 odwiedziło salon piękności. Jak bardzo zmieniło się po liftingu?

profiauto.pl 1 rok temu

Audi Q8 jest dostępne na rynku od 5 lat. Aby nie straciło nic ze swojej atrakcyjności producent z Ingolstadt zdecydował się na jego odświeżenie.

Audi Q8 po liftingu – największą nowością są światła

Przednie reflektory są w technologii high-LED. W opcji można zdecydować się również na technologię LED Matrix z laserową wiązką dodatkowych świateł drogowych. Te ostatnie włączają się automatycznie przy prędkości 70 km/h, a ich zasięg wynosi choćby 900 metrów. Ponadto kierowca może wybierać spośród czterech dostępnych sygnatur świetlnych.

Z tyłu Audi postawiło na technologię OLED, czym upodobniło się do modelu A8. W tym przypadku również nie zabrakło nowej grafiki.

Co jeszcze?

Delikatnie przeprojektowano zderzaki, a ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe zyskała nowy wzór. Z kolei zmienione wloty powietrza podkreślono aluminiowym wykończeniem w wersji SQ8. Uważni fani Q8 dostrzegą także nowe listwy progowe i dyfuzor.

Na koniec w palecie kolorów zagościły takie lakiery, jak: Sakhir Gold, Ascari Blue i Chili Red. Nie zabrakło również nowych wzorów felg w rozmiarze od 21 do 23 cali.

Wnętrze pozostało niemal bez zmian

Audi uznało, iż wygląda ono na tyle nowocześnie, iż ograniczyło się jedynie do zaktualizowania oferty o kilka nowych wzorów tapicerek oraz wstawek dekoracyjnych z użyciem m.in. drewna, matowego karbonu, czy srebrnoszarego aluminium.

Warto przy okazji wspomnieć, iż system multimedialny jest teraz kompatybilny z aplikacjami w rodzaju Spotify, czy Amazon Music, a wirtualny kokpit Audi wyświetla więcej informacji z zakresu wspomagania kierowcy.

Odświeżone Audi Q8 – silniki

Gama silnikowa nie będzie się różniła od w tej chwili oferowanej. Audi Q8 55 TFSI ma 3-litrową jednostkę V6 o mocy 340 KM. W ofercie są również diesle – wersje 45 TDI o mocy 230 KM i 50 TDI o mocy 286 KM. Topowa odmiana SQ8 wyposażona jest w 4-litrowy silnik V8 o mocy przekraczającej 500 KM.

Na Audi Q8 i SQ8 będzie można składać zamówienia w Europie jeszcze w tym miesiącu. Cena w Niemczech jest już znana i zaczyna się od 86 700 euro za wersję 45 TDI. Najdroższy wariant SQ8 wyceniono na 119 500 euro. Pozostaje otwarte pytanie, jak swojego flagowego SUV-a Audi wyceni w naszym kraju. prawdopodobnie przekonamy się o tym niebawem.

Zdjęcia: Audi

Idź do oryginalnego materiału