Audi Q8 e-tron to flagowy SUV z napędem elektrycznym w gamie producenta z Ingolstadt. Ceny tego modelu zaczynają się od 345 000 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Audi e-tron zadebiutowało w 2018 roku, będąc wówczas pierwszym elektrycznym SUV-em w portfolio marki, a w kolejnym roku światło dzienne ujrzał e-tron Sportback, który wyróżnia się opadającą linią dachu w stylu coupe. W listopadzie 2022 roku niemiecki producent zdecydował się na lifting opisywanego modelu. Przy okazji modernizacji odświeżono wygląd auta, wprowadzono nowe wersje silnikowe z większymi bateriami oraz zmieniono nazwy na Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron.
Audi Q8 e-tron (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Audi Q8 e-tron mierzy 491,5 cm długości, 193,7 cm szerokości (218,9 cm z lusterkami) i 163,3 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 292,8 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 569 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1637 l.
Audi Q8 Sportback e-tron mierzy 491,5 cm długości, 193,7 cm szerokości (218,9 cm z lusterkami) i 161,9 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 292,8 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 528 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1567 l.
Audi Q8 e-tron (2023) – dane techniczne, moc, osiągi, zasięg
Audi Q8 e-tron jest aktualnie dostępne w trzech wersjach silnikowych. Wszystkie wersje mają napęd na cztery koła. Poniżej prezentujemy dane techniczne Audi Q8 e-tron, w nawiasach podane osiągi modelu Q8 Sportback e-tron (o ile się różnią).
Napęd elektryczny:
- e-tron 50 quattro (340 KM, 664 Nm) z akumulatorem o pojemności 89 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie energii: 20,3-23,9 (19,7-23,7) kWh/100 km, zasięg: do 501 km
- e-tron 55 quattro (408 KM, 664 Nm) z akumulatorem o pojemności 106 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 5,6 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie energii: 20,7-24,4 (20,1-24,1) kWh/100 km, zasięg: do 595 km
- SQ8 e-tron quattro (503 KM, 973 Nm) z akumulatorem o pojemności 106 kWh netto i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 4,5 s, prędkość maksymalna: 210 km/h, średnie zużycie energii: 26,2-29,0 (25,4-28,2) kWh/100 km, zasięg: do 470 km
Nowe Audi Q8 e-tron (2023) – wyposażenie i ceny
Na liście wyposażenia standardowego Audi Q8 e-tron znajdziemy m.in.:
- 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 5-ramienne, Aero, grafitowo-szare, z oponami 255/55 R19 (dla wersji e-tron 50 quattro oraz e-tron 55 quattro)
- 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 5-ramienne, w stylistyce S, z oponami 285/45 R20 (dla wersji SQ8 e-tron quattro)
- Śruby zabezpieczające przed kradzieżą, z sygnalizacją poluzowanego koła
- Zestaw naprawczy do opon
- Zestaw narzędzi samochodowych
- Zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension
- 2-strefowa komfortowa klimatyzacja automatyczna
- Klimatyzacja postojowa
- Poduszki powietrzne z przodu, prawa poduszka z możliwością dezaktywacji
- Boczne poduszki powietrzne z przodu i system kurtyn powietrznych chroniących głowy
- Czujnik kontroli zapięcia pasów bezpieczeństwa
- Uchwyty ISOFIX do fotelika dziecięcego dla przedniego siedzenia pasażera
- Uchwyty ISOFIX i top tether do fotelika dziecięcego dla siedzeń z tyłu
- Audi pre sense basic
- Audi pre sense front
- System ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu z asystentem wspomagającym kierowcę w nagłych wypadkach medycznych Emergency Assist
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Wskaźnik kontrolny ciśnienia w oponach
- Progresywny układ kierowniczy
- Audi parking system plus z wizualizacją otoczenia
- Kluczyk z pilotem, z Safelock
- Alarm samochodowy
- Pokrywa bagażnika elektrycznie otwierana i zamykana
- Reflektory LED z soczewką
- Światła do jazdy dziennej
- Obudowy lusterek w kolorze nadwozia
- Przednia szyba ze szkła z izolacją termiczną i akustyczną
- Szyby boczne i szyba tylna z izolacją termiczną
- Kierownica wielofunkcyjna z przełącznikami zmiany przełożenia, z podwójnymi ramionami, obszyta skórą
- Górna część tablicy rozdzielczej pokryta skórą ekologiczną
- Aplikacje dekoracyjne – lakier grafitowo-szary
- Przyciski obsługowe czarne matowe
- Podsufitka tkaninowa w kolorze specjalnym
- Tapicerka tkaninowa Effekt
- Standardowe fotele przednie z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień dla fotela kierowcy
- 4-kierunkowa regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa dla przednich foteli
- Listwy progowe w przednich i tylnych drzwiach ze wstawkami z aluminium
- Dywaniki z przodu i z tyłu
- Podłokietnik środkowy z przodu
- Manualna osłona przestrzeni bagażowej
- Mata na podłogę bagażnika
- Osłony przeciwsłoneczne z przodu, przesuwane
- Lusterko wewnętrzne automatycznie przyciemniane, bez ramki
- Lusterko zewnętrzne lewe, asferyczne
- Lusterko zewnętrzne prawe z dużym polem widzenia (wypukłe)
- Lusterka zewnętrzne elektrycznie regulowane i ogrzewane, z funkcją pamięci ustawień
- Gniazdo zasilające 12V
- Audi virtual cockpit – cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem Full HD
- System MMI Navigation plus z MMI touch response i 10,1-calowym ekranem dotykowym
- Audi music interface
- Złącze Bluetooth
- Radio cyfrowe
- Audi sound system – 10 głośników, w tym głośnik centralny i subwoofer, 6-kanałowy wzmacniacz o mocy całkowitej 180W
- Gniazdo do ładowania CCS typ 2
- Przewód Mode 3 do ładowania z publicznych stacji 22 kW (AC)
- Samochodowy przewód do ładowania
- Wtyczka do domowej instalacji elektrycznej typ E/F, do systemu ładowania e-tron
- Wtyczka przemysłowa CEE 16A, 400V, długa i prosta, do systemu ładowania e-tron
- System ładowania e-tron compact
- Ładowarka on-board do 11 kW (AC)
Poniżej prezentujemy wyjściowe ceny poszczególnych wersji silnikowych:
- Audi Q8 e-tron 50 quattro – od 345 000 zł
- Audi Q8 e-tron 55 quattro – od 372 500 zł
- Audi Q8 Sportback e-tron 50 quattro – od 356 300 zł
- Audi Q8 Sportback e-tron 55 quattro – od 383 800 zł
- Audi SQ8 e-tron quattro – od 434 500 zł
- Audi SQ8 Sportback e-tron quattro – od 445 800 zł
Audi Q8 e-tron jest objęte 4-letnią gwarancją (pierwsze 2 lata bez limitu kilometrów, trzeci rok z limitem przebiegu do 90 000 km, a czwarty rok z limitem przebiegu do 120 000 km).
Więcej na temat Audi Q8 e-tron:
Audi e-tron – pierwsza jazda
Audi e-tron 55 quattro – nasz test
Audi e-tron kontra rywale – porównanie