Audi Q3 e-hybrid – przewaga dzięki wszechstronności

1 godzina temu

W swojej najnowszej odsłonie Audi Q3 zachowało wszystkie atuty udanego poprzednika i zyskało kolejne, adekwatne do aktualnej, cyfrowej ery w motoryzacji.

Zaprezentowane w 2011 roku pierwsze Q3 wprowadziło do klasy kompaktowych SUV-ów cechy typowe dla Audi, jak kapitalne wykończenie, nowoczesna technika czy szeroka gama napędów. Po 7 latach przyszedł czas na drugą generację Q3, a dziś, kolejne 7 lat później, na drogi wyjeżdża trzecia odsłona modelu.

Paleta obejmuje aż 10 podstawowych lakierów (w tym 7 metalicznych i 2 perłowe) oraz niezliczone barwy z gamy Audi exclusive. fot. Audi

W najnowszym wydaniu Audi Q3 zachowało poręczne kompaktowe rozmiary (najbardziej urosło na długość – o 4,6 cm, do 453,1 cm), dzięki którym pozostało samochodem zwinnym i doskonale odnajdującym się w gęstym ruchu miejskim.

Jednocześnie wciąż wyróżnia się przestronnym wnętrzem swobodnie mieszczącym choćby rosłych pasażerów. Audi Q3 doskonale dba o ich komfort (poza wygodnymi siedzeniami mogą to zapewniać 3-strefowa klimatyzacja czy szyby z izolacją akustyczną), a także bezpieczeństwo. Odpowiadają za nie zarówno precyzyjny układ jezdny, jak też kompletne systemy aktywnego wsparcia kierowcy, zaawansowane matrycowe reflektory, 7-9 poduszek powietrznych oraz mocowania Isofix na fotelu pasażera i skrajnych miejscach kanapy.

2143

Choć świat motoryzacji coraz szybciej zmierza w stronę elektryfikacji, Audi nie zapomina, iż w pełni wszechstronna propozycja musi obejmować szeroką paletę napędów dopasowanych do potrzeb przeróżnych odbiorców. Dlatego ma w gamie elektryczne kompaktowe SUV-y Q4 e-tron oraz Q4 Sportback e-tron, ale nie przestaje rozwijać gamy spalinowych SUV-ów Q3 i Q3 Sportback.

Nabywcy nowego Q3 mogą wybierać jednostki benzynowe (150, 204 lub 265 KM), 150-konną wysokoprężną lub hybrydowy napęd plug-in rozwijający 272 KM.

Akumulator Audi Q3 e-hybrid można naładować od 10 do 80% w zaledwie 26 minut. fot. Audi

Ten ostatni wznosi pojęcie „wszechstronność” na jeszcze wyższy poziom. Nowe Audi Q3 w wydaniu e-hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,8 s, dzięki baterii trakcyjnej o użytecznej pojemności aż 19,7 kWh przejeżdża 105-119 km w trybie elektrycznym (wg WLTP), a po jej rozładowaniu zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 6,0-6,6 l/100 km.

Audi Q3 Sportback

Tak jak w przypadku drugiej generacji Q3, nabywcy nowego Audi Q3 mogą wybrać jedną z dwóch wersji nadwoziowych – poza tradycyjnym SUV-em Q3 w ofercie jest także Q3 Sportback, czyli SUV w stylu coupe. Obydwa warianty nadwoziowe mają te same długość (453 cm), szerokość (186 cm) i rozstaw osi (268 cm), ale Q3 Sportback jest o 4,2 cm niższe (155-158 cm w zależności od wersji).

fot. Audi

Co ważne, efektowniejszy design nie odbił się na praktyczności dynamiczniej stylizowanej odmiany – w drugim rzędzie przez cały czas mieszczą się wysocy podróżni, bagażnik ma dokładnie tę samą objętość pod półką (do 488 l), a jego bardziej pochylona pokrywa ogranicza wyłącznie maksymalną pojemność przestrzeni bagażowej, i to tylko o ok. 90 litrów.

Oczywiście i w tym wydaniu Audi Q3 jest oferowane także w wersji e-hybrid, potrafiącej pokonać wg WLTP 104-118 km „na prądzie”. Napędza ją połączenie 177-konnego silnika 1.5 turbo ze 116-konnym elektrycznym, zapewniające 272 KM mocy systemowej.

  • Audi Q3 e-hybrid - zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,7-2,2 l/100 km, zużycie energii elektrycznej: 13,9-15,0 kWh/100 km, emisja CO₂ w cyklu mieszanym: 39-49 g/km;
  • Audi Q3 Sportback e-hybrid - zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,7-2,2 l/100 km, zużycie energii elektrycznej: 14,0-15,1 kWh/100 km, emisja CO₂ w cyklu mieszanym: 39-49 g/km
Idź do oryginalnego materiału