Nie do końca luksusowe limuzyny, ale też nie w pełni coupe. Producenci Premium lubią łączyć segmenty i dotyczy to także tych luksusowych modeli. W historii motoryzacji było ich wiele, ale nie wszystkie przetrwały – jak np. Klasa R od Mercedesa – trochę Van, trochę SUV, a komfort jak w limuzynie. W kategorii “mieszańców” jednak wciąż doskonale sprzedają się sportowe limuzyny typu “coupe”. Ten trend zapoczątkował Mercedes z modelem CLS i z czasem wtórowało mu Audi, Porsche i BMW. W trójmiejskich salonach spotkaliśmy dwa ciekawe, bardzo podobnie skonfigurowane samochody tego typu.
Mowa o Audi A7 i BMW Serii 8 Gran Coupe. Wyróżniają się sylwetką, z łagodnie opadającą tylną szybą, nawiązującą do modeli coupe. Nie brakuje także bezramokowych drzwi, ale co najważniejsze – są ich dwie pary. Tak, aby pasażerowie tylnego rzędu mieli możliwie wygodne dojście do swoich foteli.
Samochody te cechują się świetnymi osiągami i rasowym prowadzeniem, mimo dużych rozmiarów. Wynika to nie tylko z mocnych silników, ale także dużej szerokości i niedużej wysokości. Przez nisko osadzony środek ciężkości, auta lepiej się prowadzą, a również niska pozycja za kierownica przypomina doznania ze sportowych samochodów.
Audi A7 Sportback
Pierwsza generacja tego modelu zadebiutowała w 2010 roku, druga, prezentowana w tym materiale – w 2017, a w ubiegłym roku przeprowadzono jej subtelny lifting.
Wyróżnikiem tego modelu, jest 5-drzwiowe nadwozie. Klapa bagażnika otwiera się wraz z tylną szybą, podobnie jak ma to miejsce w konkurencyjnym Porsche Panamera. A7 uznawane jest za jedno z najładniejszych współczesnych Audi, a do tego, model ten może pochwalić się bardzo małą utratą wartości.
BMW Serii 8 Gran Coupe
Bawarczycy obrali trochę inną ścieżkę i stworzyli faktycznie 4-drzwiową limuzynę. Seria 8 występuje również jako 2-drzwiowe coupe i kabriolet. W wersji Gran Coupe, jest to długi i bardzo reprezentacyjny model, który podobnie jak konkurencyjne Audi cieszy się bardzo pozytywnym odbiorem.
Oba modele dostępne są zarówno w “spokojnych” wersjach silnikowych, jak i wyczynowych – RS7 i M8 Competition. Nie należy ich jednak umiejscawiać na równi z luksusowymi braćmi – A8 czy Serią 7.
Zarówno A7 jaki Seria 8 Gran Coupe to samochody stworzone z myślą o kierowcach.
Ceny BMW Serii 8 Gran Coupe rozpoczynają się od 478 000 zł i odmiana ta jest najtańszą wersją “Ósemki”. Cennik Audi A7 otwiera znacznie mniejsza kwota, bo 281 900 zł.