Audi A6 Avant E-Tron – elektryczne kombi gotowe do produkcji

profiauto.pl 2 lat temu

Debiut kombi z Ingolstadt zawsze budzi duże emocje, choćby jeżeli to tylko koncept. W przypadku Audi A6 Avant e-tron możemy mieć jednak pewność, iż wersja produkcyjna nie będzie się bardzo różnić. Co o nim wiemy?

Audi A6 Avant E-Tron to potężne aerodynamiczne kombi z ogromnym bagażnikiem na pierwszy rzut oka

Rozmiarami Audi A6 Avant E-Tron nie odbiega od wersji Sportback. Obydwa pojazdy mierzą 4,96 m długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m wysokości. Różnica sprowadza się oczywiście do inaczej ukształtowanego tyłu w wersji Avant, które ma bardziej kanciasty dach. No i prawdopodobnie bardzo pojemny bagażnik. Nie przeszkodziło to producentowi w osiągnięciu znakomitego wyniku, jeżeli chodzi o współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie 0,24.

Audi uznało, iż na szczegóły techniczne przyjdzie jeszcze pora, ale co nieco już ujawniono

Wysmakowane stylistycznie kombi powstało na platformie PPE (Premium Platform Electric architecture), tej samej, którą wykorzystują już Audi E-Tron GT i Porsche Taycan. Oznacza to zastosowanie instalacji elektrycznej 800 V i możliwość szybkiego ładowania z mocą choćby do 270 kW.

Czas napełnienia akumulatora o pojemności 100 kWh od 5 do 80% ma zajmować nie więcej niż 25 minut. Co więcej, uzyskanie zasięgu na poziomie 300 kilometrów (według WLTP) będzie możliwe już po 10 minutach ładowania.

Za napęd będą odpowiadały dwa silniki, po jednym na oś

Łączna moc takiego zestawu wyniesie prawie 500 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Można spodziewać się też wersji jednosilnikowej z napędem na tył. Na razie Audi wspomina o odmianie zdolnej do pokonania choćby 700 km (według standardu WLTP) na jednym ładowaniu. Brzmi to więcej niż zachęcająco. Topowe wydanie Audi A6 E-Tron przejedzie znacznie mniej, ale setkę pokona w czasie poniżej 4 s.

Koncept wyposażony jest w konfigurowalne matrycowe światła LED. Są niezwykle wąskie i podczas ładowania mogą wyświetlać obraz lub gry video na ścianie niczym projektor. To byłoby coś, gdyby trafiły do wersji produkcyjnej. Szansy takiej raczej nie mają kamery w miejscu tradycyjnych lusterek.

Kiedy Audi A6 Avant E-Tron zobaczymy na rynku?

Dość szybko, bo już w przyszłym roku. Będzie sprzedawane równocześnie ze spalinowym A6, przynajmniej przez pewien czas.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału