Audi A3 przeszło lifting. Nowa wersja Allstreet i subskrypcja wyposażenia

profiauto.pl 9 miesięcy temu

Audi A3 zyskało kilka poprawek w wyglądzie i nowe wyposażenie oraz funkcje, które wymagają wykupienia subskrypcji. Nowością jest również podwyższony wariant, któremu nie straszne będą wysokie krawężniki w miejskiej dżungli.

Z zewnątrz nowe Audi A3 za wiele się nie zmieniło

Największa zmiana zaszła z przodu, gdzie króluje sześciokątna osłona chłodnicy Singleframe z logo marki oraz większe wloty powietrza u podstawy delikatnie przeprojektowanego zderzaka.

Odświeżenie przeszły również reflektory LED, które wyróżniają się nową sygnaturą świetlną. Z pozycji menu ekranu multimediów można teraz wybierać spośród czterech dostępnych grafik w przypadku świateł do jazdy dziennej.

Z tyłu także debiutuje nowy zderzak inspirowany modelem RS3 oraz nowe światła.

Wnętrze – Audi stawia na subskrypcję wybranych elementów wyposażenia

W kabinie pozostał ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala oraz cyfrowe zegary w rozmiarze 12,3 cala, ale podstawowe funkcje, takie jak asystent świateł drogowych, dwustrefowa klimatyzacja, adaptacyjny tempomat, czy Android Auto/Apple Car Play wymagają wykupienia subskrypcji używając aplikacji myAudi. Może być ona 3-, 6-, 12-, a choćby 36- miesięczna lub dożywotnia. Póki co w Niemczech. Ciekawe, czy model subskrypcyjny wyposażenia Audi A3 będzie dotyczył również innych państw i jak na niego zareagują klienci.

Nowością jest węższy przełącznik trybów jazdy, która wtapia się w konsolę środkową, nowe materiały wykończeniowe, a także podłokietnik. Poza tym dekoracyjne oświetlenie ma teraz aż 30 opcji kolorystycznych w standardzie.

Nowa wersja Audi A3 Allstreet

Oprócz liftingu wersji Sportback i Limousin (czyli sedan), Audi zdecydowało się na wypuszczenie na rynek nowej odmiany Allstreet. To w gruncie rzeczy podwyższony o 30 mm hatchback, który czarnymi nakładkami w nadkolach i srebrnymi wstawkami na progach oraz matowym wykończeniem grilla powinien się wyróżniać na drodze. Audi A3 Allstreet ma też większe koła – 17 cali w standardzie lub 18- i 19-cali w opcji.

Audi A3 po lifringu – napęd

W Europie Audi A3 będzie dostępne z 1,5-litrową 4-cylindrową jednostką (miękka hybryda) o mocy 150 KM (35 TFSI), sprzężoną z 7-biegową automatyczną przekładnią. Taką samą moc oferuje 2-litrowy diesel (35 TDI). Pod koniec roku ofertę uzupełni wersja hybrydowa z wtyczką, można też spodziewać się mocniejszych benzynowych wersji.

Audi nie udostępniło jeszcze polskiego cennika

W Niemczech jednak cena auta jest już znana. Audi A3 Sportback startuje od 35 650 euro (ok. 153 000 zł), a do sedana trzeba dopłacić 800 euro. Wariant podwyższony Allstreet zaczyna się od 37 450 euro (ok. 160 000 zł).

Zdjęcia: Audi

Idź do oryginalnego materiału