Wraz z utworzeniem nowej spółki Porsche Polska sp. z o.o., która rozpoczęła działalność 1 stycznia 2025 roku, nastąpiła zmiana na stanowisku public relations marki. Funkcję Senior Press & PR Manager objął Artur Jakubczak, który ma wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej i komunikacji. Po wyjściu ze struktur Volkswagen Group Polska przedstawicielstwo marki Porsche w naszym kraju przeniosło także lokalizację swojej siedziby z Poznania do Warszawy.
Utworzenie Porsche Polska sp. z o.o. jest częścią strategii niemieckiego producenta, zakładającej wzmocnienie obecności marki w Europie Środkowej. Dotychczas Porsche było reprezentowane nad Wisłą przez Volkswagen Group Polska.
Artur Jakubczak związany jest z marką Porsche od ponad 10 lat, a nowa funkcja jest jego powrotem do public relations. Przez ostatnie 4 lata pełnił funkcję kierownika ds. Produktu i Szkoleń Porsche ale wcześniej, w latach 2014-2020, pracował w dziale PR Porsche, gdzie przeszedł kolejne szczeble kariery – od stażysty, przez specjalistę, do koordynatora ds. PR.
Nowy Senior Press & PR Manager jest doktorem nauk społecznych Uniwersytetu Kaliskiego oraz absolwentem Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie uzyskał tytuł magistra zarządzania, a także Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku finanse i rachunkowość.
Jak już informowaliśmy, dotychczasowy kierownik ds. PR i Eventów Porsche, Hubert Niedzielski, zdecydował się kontynuować swoją karierę w strukturach Volkswagen Group Polska, gdzie objął stanowisko kierownika ds. Public Relations marki Audi.
– W imieniu całego zespołu Porsche Polska chciałbym podziękować Hubertowi Niedzielskiemu za jego zaangażowanie i profesjonalizm w budowaniu wizerunku marki przez ostatnie kilkanaście miesięcy. Jednocześnie cieszę się, iż funkcję kierownika PR ponownie obejmuje Artur Jakubczak. Mimo iż ostatnie lata poświęcił rozwojowi w obszarze produktowym i szkoleniowym, niejednokrotnie udowodnił, iż doskonale rozumie dynamikę współczesnej komunikacji korporacyjnej. Jego wieloletnie doświadczenie w branży motoryzacyjnej, połączone ze świeżym spojrzeniem i nowatorskimi koncepcjami w zakresie PR, stanowią idealną kombinację dla naszej rozwijającej się organizacji – powiedział Wojciech Grzegorski, dyrektor zarządzający Porsche Polska.
W momencie rozpoczęcia działalności Porsche Polska sp. z o.o. marka była reprezentowana w Polsce przez 10 Porsche Centrów oraz innowacyjny format sprzedaży Porsche Store, należących do niezależnych inwestorów i grup dealerskich. W 2023 roku marka odnotowała 41-procentowy wzrost dostaw w porównaniu z rokiem poprzednim. Strategia ekspansji zakłada dalszy rozwój sieci dealerskiej oraz wprowadzanie kolejnych formatów sprzedaży.
(TSz) Źródło: Informacja prasowa