Ambitne plany Audi na 2024 rok. Model RS Q e-tron z nowymi ulepszeniami

1 rok temu

Audi zajmuje się w ostatnim czasie dalszymi ulepszeniami RS Q e-tron przed trzecim startem w Rajdzie Dakar. Tym razem zespół kierowców Audi wraz z Mattiasem Ekströmem/Emilem Bergkvistem, Stéphanem Peterhanselem/Edouardem Boulangerem i Carlosem Sainzem/Lucasem Cruzem ma zamiar skorzystać w nowym roku z wielu nowych rozwiązań. Jakie są plany marki na kolejny rok? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule, w którym szerzej zajmujemy się tym tematem.

Audi ma ambitne plany na 2024 rok. Konstruktorzy pracują nad ulepszeniem pojazdu na kolejne wyścigi

Audi w styczniu 2024 roku po raz trzeci weźmie udział w Rajdzie Dakar wraz ze swoim niskoemisyjnym samochodem. „Nasi kierowcy i piloci pokazali, do czego RS Q e-tron jest zdolny, wygrywając sześć etapów i zdobywając 22 inne jednodniowe miejsca na podium w Rajdzie Dakar od 2022 roku. Teraz chodzi o nieustannie pokazywanie naszych osiągów, abyśmy mogli walczyć o najwyższe pozycje” – tłumaczy szef działu sportów motorowych w Audi, Rolf Michl.

Wypadki z udziałem Stéphane’a Peterhansela i Carlosa Sainza podczas Rajdu Dakar skłoniły Audi do dalszej poprawy bezpieczeństwa. „Naszym celem było zmniejszenie maksymalnego przyspieszenia przy lądowaniu po dużych skokach” – mówi dr Leonardo Pascali.

Audi RS Q-etron to niezawodne auto rajdowe, które jest w stanie rywalizować choćby w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Trzy pojazdy dotarły do celu podczas pierwszego startu w Rajdzie Dakar. W 2023 roku dwa z trzech aut nie ukończyły wyścigu, jednak z powodu serii wypadków. Audi Sport skupia się zatem na niezawodności. Audi polega na szczególnie doświadczonych, dobrze wyszkolonych i skutecznych parach w załogach. Inżynierowie zoptymalizowali izolację akustyczną i uszczelnienie kokpitu, aby ułatwić im ciężką pracę. Zmodyfikowana przednia maska lepiej odprowadza błoto i wodę. Dzięki temu przednia szyba pozostaje czystsza.

Marka pracuje nad swoją pozycją na rynku. Jak pójdzie pojazdom w Rajdzie Dakar 2024?

Fot. pixabay.com

Inżynierowie zajmują się teraz różnymi aspektami, które mają sprawić, iż Audi RS Q e-tron będzie jeszcze mocniejszym pojazdem w rajdach. W poszukiwaniu usprawnień zespół ds. rozwoju Audi Sport przeanalizował również codzienne prace serwisowe podczas startów w wyścigu. W tym przypadku również wiele czynności zostało uproszczonych. Zmodyfikowano połączenia śrubowe, ulepszone zostały uchwyty narzędziowe, a także zoptymalizowano rozwiązania do wlewania płynów eksploatacyjnych. A to nie koniec. Wprowadzono też nowe rozwiązania w zakresie zamykania części nadwozia i połączenia śrubowe zamiast połączeń klejonych – wszystko to sprawia, iż serwisowanie jest prostsze i sprawniejsze.

„Nasz zespół inżynierów jeszcze bardziej ulepszył RS Q e-tron, wprowadzając wiele kreatywnych rozwiązań. Kierowcy i piloci, ale również wszyscy mechanicy i inżynierowie, korzystają z pomysłowych rozwiązań. Czujemy, iż jesteśmy doskonale przygotowani do Rajdu Dakar” – tłumaczy Rolf Michl. Audi zmiany wprowadza stopniowo od połowy 2023 roku i zapewnia, iż wszystkie innowacje będą gotowe, aby wprowadzić je na czas przed Rajdem Dakar 2024. Nie możemy już się doczekać efektów pracy konstruktorów. Przyszły rok zapowiada się bowiem bardzo ciekawie.

Idź do oryginalnego materiału