Amazon uruchomił w Kalifornii flotę 50 elektrycznych ciężarówek

1 tydzień temu

Amazon wyprowadził na drogi Kalifornii 50 ciężarówek elektrycznych – to największa tego typu flota w USA. Nowe pojazdy mają odegrać kluczową rolę w misji firmy dotyczącej eliminacji zanieczyszczeń w jej globalnych działaniach.

Elektryczne ciężarówki mają pracować przy transporcie towarów z kontenerowców w portach do centrów realizacji zamówień oraz w przewozie na średnie dystanse, gdzie paczki przewożone są z centrów realizacji zamówień do centrów dostaw. Stamtąd przesyłki trafiają już do kurierów, których część porusza się elektrycznymi furgonetkami marki Rivian.

Ciężarówki produkowane są przez Volvo VNR, dział szwedzkiego producenta samochodów, który produkuje ciągniki siodłowe klasy 8. Wyposażono je w akumulatory o pojemności 565 kWh, pozwalające na przejechanie do 442 km, a czas ładowania od zera do 80% wynosi 90 minut. Masa pojazdu, razem z ładunkiem, dochodzi do 37 ton, ale nie wiemy dokładnie, ile waży sama ciężarówka wraz z akumulatorami.

Amazon uruchomił już 45 szybkich ładowarek w 11 lokalizacjach

W ramach transportów portowych kilka ciężarówek będzie już teraz przewozić towar z kontenerowców cumujących w portach Los Angeles i Long Beach do centrum firmy w Santa Fe Springs w Kalifornii. Do końca roku Amazon chce w tej roli używać dwunastu takich pojazdów.

Transport na średnie odległości, między centrami a różnymi mniejszymi lokalizacjami (sortownie, lotniska), realizuje już 35 elektrycznych ciężarówek. Jednocześnie na ich potrzeby firma uruchomiła 45 szybkich ładowarek w 11 różnych miejscach.

Jesteśmy dumni, iż to właśnie w Kalifornii możemy uruchomić naszą największą flotę elektrycznych samochodów ciężarowych — powiedział Udit Madan, wiceprezes światowych operacji Amazona.

Amazon zadeklarował osiągnięcie neutralności węglowej do 2040 roku, ale może to być spoer wyzwanie, biorąc pod uwagę ogromną skalę emisji gazów cieplarnianych firmy. W 2022 roku wygenerowała ona 71,27 miliona ton dwutlenku węgla, co jest niewielkim spadkiem w porównaniu z ubiegłym rokiem. Jest to jednocześnie więcej niż w 2019 roku, kiedy to firma po raz pierwszy zobowiązała się do osiągnięcia neutralności węglowej.

Idź do oryginalnego materiału