Alpenglow Hy6 z 6-cylindrowym silnikiem wodorowym

moto-przestrzen.pl 2 miesięcy temu

Zaprezentowany w 2022 roku model koncepcyjny Alpenglow był swoistym manifestem i zapowiedzią kierunków rozwoju marki w zakresie designu i zrównoważonej innowacyjności. Już wówczas pokazał potencjał wodorowego silnika spalinowego pod względem osiągów. To realistyczne rozwiązanie, które pozwala oferować sportowe modele aut spełniające najwyższe wymagania pod względem dekarbonizacji. W ten sposób marka Alpine jest przygotowana na ewentualne, przyszłe zmiany przepisów.

Po pierwszym jeżdżącym prototypie napędzanym 2.0-litrowym 4-cylindrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 340 KM na scenę wkracza w tej chwili Alpenglow Hy6 z całkowicie nowym silnikiem o ponad dwukrotnie większej mocy. Jest to silnik widlasty V6 o pojemności 3.5 litra o unikalnej konstrukcji opracowanej przez Alpine w celu zapewnienia optymalnego spalania wodoru. Rozwija moc 544 kW (740 KM), czyli ponad 150 kW/l (210 KM/l), zapewniając Alpenglow rekordowo wysokie osiągi, idealnie dopasowane do imponującego designu show car, znacząco zmienionego wraz z wprowadzeniem nowego silnika.

Bruno Famin, dyrektor Alpine Motorsports:

„Opracowany przez nas całkowicie nowy silnik V6 Hy6 stanowi świadectwo naszego zaangażowania w badania nad napędem wodorowym, który dzięki wysokim osiągom mógłby znaleźć zastosowanie w sportach samochodowych. To rozwiązanie umożliwia kultywowanie sportowych pasji i wyścigów samochodowych dzięki bardzo ekologicznemu silnikowi V6 o imponującej mocy jednostkowej i brzmieniu, które wzbudza dreszcz emocji wśród kierowców i widzów przy maksymalnych 9000 obr./min. Model koncepcyjny Alpenglow Hy6 jest doskonałą ilustracją tego, co można zrobić, aby odnieść sukces w kluczowym etapie dekarbonizacji sportów samochodowych”.

Idź do oryginalnego materiału