Odświeżono topowe odmiany Giulii i Stelvio w wariancie Quadrifoglio. Zmiany są niewielkie, a największą robotę robią nowe lakiery.
Subtelne zmiany z zewnątrz
Model Stelvio otrzymał nowy zestaw 21-calowych felg, specjalnie zaprojektowanych dla wariantu Quadrifoglio. Nowe też są tylne światła LED.
We współpracy z Moparem powstały ekskluzywne akcesoria i dodatki, a przednia kratka otrzymała nowe wypełnienie. Zwieńczeniem zmian jest opcjonalny tytanowy układ wydechowy Akrapovica oraz końcówki z włókna węglowego. Włosi zapewniają, iż kierowca może liczyć teraz na „bardziej wyrafinowany dźwięk”.
Ulepszenia technologiczne i poprawę jakości we wnętrzu anonsowała już standardowa Giulia, zaprezentowana w listopadzie zeszłego roku.
We wnętrzu najważniejszą nowością jest nowy system multimedialny
Przeprojektowano konsolę środkową i dorzucono nowy cyfrowy wyświetlacz. Kierownica zyskała skórzane wykończenie, podobnie jak dźwignia zmiany biegów. Z kolei pasy bezpieczeństwa są dostępne w kolorze czerwonym lub zielonym, co stanowi alternatywę wobec wcześniejszej czarnej kolorystyki.
Elektryczne sportowe fotele mogą być pokryte skórą, jeżeli zaznaczymy krzyżyk w odpowiedniej rubryce z opcjami.
Ulepszono systemy asystujące kierowcy
Pakiet asystentów ADAS 2, powstały we współpracy z Boschem, oferuje autonomiczną jazdę na poziomie 2. Składają się na niego takie funkcjonalności, jak asystent jazdy w korku, asystent jazdy autostradą, tradycyjny adaptacyjny tempomat, asystent utrzymania na pasie ruchu, układ monitorowania martwego pola, czy system rozpoznawania znaków drogowych.
Paleta kolorów rozszerzyła się o trzy nowe
To 6C Villa d’Este Red, Junior Ocra i Montreal Green. Szczególnie ten ostatni lakier robi wrażenie. Jest hołdem wobec Alfy Romeo Montreal z V8 pod maską, który w tym roku obchodzi swoje 50. urodziny.
Pod maską nic się nie zmieniło
I dobrze. To przez cały czas 2,9-litrowa podwójnie doładowana jednostka V6, która produkuje 510 KM i 600 Nm. Obydwa modele posiadają w standardzie system Alfa Active Torque Vectoring (optymalnie rozdziela moment obrotowy między tylnymi kołami) i 8-biegową automatyczną skrzynię.
Jeśli ktoś potrzebuje więcej mocy, to może wybierać pomiędzy limitowanymi modelami Giulii GTA i GTAm. Choć będzie musiał liczyć się z bardzo dużym wydatkiem.
Zdjęcia: motor1.com