Aktualności na 31 marca 2023 r

1 rok temu

Witamy w wiadomościach Hooniverse! Jak zawsze, jest to cotygodniowe podsumowanie największych historii w branży motoryzacyjnej bez zbędnego gadania. W tym tygodniu: Lamborghini prezentuje nową generację byków, Hyundai radykalnie przerabia projekt Sonaty, w następny wtorek powinniśmy zobaczyć nową Toyotę Tacoma, Ford zabija Transita Connecta, plus twoje wiadomości z tygodnia.

Lamborghini rozwalone

Badając tę ​​historię, znalazłem coś, co moim zdaniem było ważne, aby podzielić się z wami, zanim przejdziemy dalej. Lamborghini są słynnie nazwane na cześć walczących byków. Zajrzałem więc do nazwy „Revuelto”, aby sprawdzić, czy w tym przypadku jest tak samo. Jest to rzeczywiście nazwa wspólna z niesławnym walczącym bykiem z XIX wieku, ale to nie wszystko. Revuelto w tłumaczeniu na hiszpański faktycznie oznacza „mieszany”, „pobudzony” lub „niespokojny”.

Może również oznaczać „jajecznicę”. Po prostu pomyślałem, iż musisz to wiedzieć.

Lamborghini zabrakło sposobów, aby sprzedać ci kolejny rebodied Aventador, więc w końcu odsłonili jego zamiennik. Nowy flagowy supersamochód Lamborghini to Revuelto; i chociaż jego silnik V12 został oszczędzony przed zaostrzeniem przepisów dotyczących zużycia paliwa, dołączyły do ​​niego trzy silniki elektryczne i akumulator. Ukuli termin „High Performance Electric Vehicle (HPEV)” – terminu, którego nikt inny nie używa – i nazwali go „pierwszym na świecie supersportowym hybrydowym silnikiem V12 typu plug-in HPEV”. To znaczy, jeżeli tak mówisz.

Pomijając wybryki marketingowe, Lamborghini Scrambled Eggs jest dokładnie tym, co jest reklamowane – supersamochodem z silnikiem V12 i elektryfikacją, który zapewnia wrażenia z jazdy i hałasu, jakich można oczekiwać od Lamborghini, a jednocześnie dostosowuje je do współczesnego świata. To znacznie więcej niż konwersja hybrydowa typu „naładuj baterie, żeby zadowolić polityków”. Lamborghini radykalnie przerobiło wolnossący 6,5-litrowy silnik V12, aby był jeszcze mocniejszy. Samodzielnie wytwarza 813 koni mechanicznych przy 9250 obr./min (czerwone linie przy śmiesznych 9500 obr./min) i 535 funtów na stopę. momentu obrotowego przy 6750 obr./min. To najpotężniejszy silnik V12, jaki Lamborghini kiedykolwiek zamontowało w samochodzie drogowym.

Temu włoskiemu silnikowi towarzyszą trzy silniki elektryczne – dwa chłodzone olejem jednostki osiowe o mocy 110 kW na przedniej osi oraz drugi silnik elektryczny umieszczony nad ośmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów, która napędza tylne koła. Jak większość Lamborghini, Revuelto ma napęd na cztery koła. Może być również wyposażony w napęd na cztery koła tylko przy pełnej mocy akumulatora, aż do wyczerpania akumulatora o pojemności 3,8 kWh. Mówią, iż każdy przedni silnik wytwarza 258 funtów na stopę. momentu obrotowego na własną rękę, ale nie skomentował dokładnie, ile momentu obrotowego cały układ napędowy ma na celu, gdy wszystko działa razem. Znamy jednak jego całkowitą moc systemową – 1000 koni mechanicznych na nosie.

Przy tak dużej mocy i momencie obrotowym, plus AWD i ośmiobiegowa skrzynia DCT (wreszcie), 0-100 km/h zajmuje zaledwie 2,5 sekundy. To mogą być ostrożne szacunki. Oczekuje się, iż jego maksymalna prędkość przekroczy 217 mil na godzinę. Dodatkowo osiągnął najlepszy stosunek masy do mocy ze wszystkich produkowanych Lamborghini, ponieważ udaje mu się pozostać tuż poniżej znaku 4 tys. przy masie 3906 funtów na sucho.

Inne atrakcje to nowy „jednokadłub” (samonośne podwozie dla Włochów), który jest mocniejszy i lżejszy niż podwozie Aventadora, całkowicie karbonowe nadwozie z dużą ilością Y, 13 różnych trybów jazdy, elektryczne wektorowanie momentu obrotowego, doskonałe źródło białka i witamin i minerałów oraz 440 opcji malowania.

Idzie szybko, wygląda śmiesznie, a jego nazwa pochodzi od przerażającego byka lub pysznego śniadania. To prawdziwe Lamborghini, na baterie lub bez.

[Source: Lamborghini]

Hyundai Sonata 2024r

Przechodząc do czegoś bardziej rozsądnego i nie nazwanego na cześć produktu śniadaniowego, Hyundai Sonata. Jest pokazywany na targach Seoul Mobility Show w Korei z dramatycznym nowym projektem, który po raz kolejny dowodzi, iż Hyundai jest jedną z niewielu marek, które podejmują ryzyko projektowania samochodów i robią to dobrze (kaszle BMW). Z technicznego punktu widzenia jest to lifting z kilkoma nowymi aktualizacjami układu napędowego, aby utworzyć kopię zapasową nowego wyglądu, ale jest to tak duża zmiana konstrukcyjna, jak tylko można uzyskać bez zaczynania od zera.

Nowa Sonata może pochwalić się „dynamiczną, progresywną stylistyką z nisko zawieszonymi, eleganckimi proporcjami i bardziej agresywną stylistyką przypominającą coupe”. To oczywiście nie jest coupe, ale pominę to. Nowy projekt przodu oznacza, iż ​​wygląd modliszki zniknął na rzecz poziomych elementów oświetlenia, ich „Seamless Horizon Lamp” (szeroko rozstawione ukryte reflektory) oraz szerokiej osłony chłodnicy i wlotów powietrza. Z tyłu znajdują się nowe światła typu H, które, jak mówią, podkreślają jego szeroką sylwetkę i zaawansowany technologicznie charakter.

Istnieje również kilka aktualizacji wnętrza, które, jak mówią, „przekazują wrażliwość na projekt przyszłej mobilności dzięki zaawansowanym technologicznie detalom, które wspierają nowoczesny styl życia”. Wszystko, co zrobili, to wrzucili jeden z tych okropnych „pływających” ekranów, który rozciąga się od zestawu wskaźników do konsoli środkowej. Chyba taki jest w tej chwili trend…

Niezależnie od tego, jak głupi jest teraz ekran informacyjno-rozrywkowy, nowa Sonata wygląda teraz nieco mniej niezręcznie i bardziej ekskluzywnie. Podobnie jak w przypadku większości modeli Hyundai, najpierw pojawi się w Korei Południowej, a na rynkach światowych pojawi się w drugiej połowie roku.

[Source: Hyundai]

Nowa Toyota Tacoma zadebiutuje w przyszłym tygodniu

Toyota opublikowała bezczelny post na Instagramie, który powinien oznaczać, iż w następny wtorek zobaczymy Tacomę nowej generacji. Zszyłem te dwa obrazy najlepiej, jak mogłem, ale przesłanie jest przez cały czas dość jasne. Tacoma obecnej generacji wznosi się ponad wzgórze, a po drugiej stronie czeka niewyraźna ciężarówka. Z pewnością wygląda jak nowa Tacoma na podstawie ostatnich przecieków, które widzieliśmy od nikogo innego niż brazylijskie Biuro Patentowe, budynek, pod którym rzekomo jest zaparkowany. A z datą ujawnienia 04.04.23 wskazaną przez tablicę rejestracyjną, dzień przed rozpoczęciem medialnej zapowiedzi Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku, wszystko się zgadza.

Nic więcej nie mogę o tym powiedzieć do przyszłego tygodnia. Nie mam żadnych informacji poufnych i nie warto spekulować, skoro dzieli nas tylko kilka dni od uzyskania dalszych informacji na ten temat. Ale ponieważ jest to druga nowa ciężarówka średniej wielkości, która pojawi się w tym roku (i prawdopodobnie nie ostatnia), warto się nią ekscytować.

[Source: Instagram]

Ford rezygnuje z Transit Connect

Zgodnie z oświadczeniem Forda wydanym dla Automotive News (wymagana subskrypcja), Ford Transit Connect jest martwy w Ameryce Północnej po roku modelowym 2023. Liczby sprzedaży malały z roku na rok, ale uzasadnienie Forda odnosi się również do ich chęci „zmniejszenia globalnych kosztów i złożoności produkcji”. W pogoni za cięciem kosztów porzucenie segmentu pojazdów, który nie jest już tak popularny, jest łatwym wyborem. To ogłoszenie nie ma wpływu na inne większe Transity ani na Transit Connect na innych rynkach.

Jeśli chcesz mieć własnego kompaktowego vana, nie masz dużo czasu. Mówiąc anegdotycznie przez chwilę, osobiście znam kilka osób, które pytały mnie o Transit Connect do użytku osobistego, ale zniechęciło ich kilka czynników, takich jak cena (która zaczyna się zaledwie o 1 000 USD mniej niż podstawowy model Explorer) lub oszczędność paliwa (która osiąga mniej więcej taki sam przebieg jak niektóre F-150). Oba te problemy zostały po mistrzowsku rozwiązane przez Forda Mavericka. Wyobraź sobie, iż zrobili coś takiego z Transit Connect? Daj mu ten hybrydowy układ napędowy 37+ mpg i tylko podstawowe elementy, aby utrzymać niską cenę. Szkoda, iż ​​nie dostał tej szansy na wielkość.

[Source: Automotive News]

Jakie są twoje wiadomości na ten tydzień?

Więc to wszystko, co mam dla ciebie w tym tygodniu, więc teraz twoja kolej. jeżeli coś widziałeś, coś naprawiłeś, wszystko zepsułeś lub w inny sposób zrobiłeś coś, choćby zdalnie związanego z samochodem, czym chcesz się podzielić z kolegą, daj znać w komentarzach.

Miłego weekendu.

Post Wiadomości z 31 marca 2023 r. pojawił się jako pierwszy na Hooniverse.

Idź do oryginalnego materiału