Aktualności na 24 lutego 2023 r

1 rok temu

Witamy w wiadomościach Hooniverse! Jak zawsze, jest to cotygodniowe podsumowanie największych historii w branży motoryzacyjnej bez zbędnego gadania. W tym tygodniu: Hołd Porsche dla Carrery RS, Cadillac upiększa XT4, Ford Edge pokazuje oznaki życia w Chinach, a Toyota GR Corolla jest większym hitem, niż oczekiwano.

Porsche 911 GT3 RS hołd dla pakietu Carrera RS

Rzadko zdarza się, aby nazwa samochodu mogła powiedzieć dosłownie wszystko, co jest o nim ważne, ale ta bardzo długa nazwa nie pozostawia nic do interpretacji. To 911 GT3 RS w stylistyce retro, będącej hołdem dla legendarnego 911 Carrera RS 2.7 z 1973 roku. Porsche ogłosiło ten pakiet w 2022 roku, ale jest to pierwszy, który dotarł do Stanów Zjednoczonych. Został przywieziony do Thermal Club do prywatnego oglądania z mediami, ale zostanie pokazany publiczności podczas 12 Hours of Sebring w przyszłym miesiącu.

Jest to odpowiedni samochód, któremu należy oddać hołd, ponieważ był to najlepiej działający 911 swoich czasów i zrodził niesamowitą linię następców. 911 GT3 RS, na którym jest zbudowane, pozostało potężniejsze, ponieważ jest również wyposażone w hardkorowy pakiet Weissach. To dodaje trochę odsłoniętego węgla, ale można go pomalować na kolor nadwozia bez dodatkowych opłat. Stamtąd dostaje specjalną grafikę w kilku miejscach, malowane magnezowe koła, obudowy lusterek, wszystko w kolorze Python Green. Zielone akcenty są kontynuowane we wnętrzu z odchylonymi szwami i podświetlanymi osłonami progów. Mimo iż Carrera RS była dostępna w znacznie większej liczbie kombinacji kolorystycznych niż tylko biały z zielonymi akcentami, wydaje się, iż jest to jedyna opcja w tym pakiecie hołdu.

Porsche twierdzi, iż jest to model z limitowanej edycji dostępny tylko w USA dla kupujących z istniejącym przydziałem 911 GT3 RS za pośrednictwem dealera. Będzie to więc mniej więcej tak ograniczone, jak tylko GT3 może dostać, ale nie podali dokładnych liczb. Ceny zaczynają się od 312 550 USD, czyli około 47 550 USD więcej niż najtańszy GT3 RS z Weissach, który mogę skonfigurować na stronie internetowej Porsche. To spora dopłata, ale pomyśl, ile zapłacą za Bring a Trailer.

Uwaga dodatkowa: wróciłem do pierwotnego ogłoszenia dotyczącego samochodu z października ubiegłego roku. Wtedy rozkręcili program NFT dostępny wyłącznie dla właścicieli. Nie mogę sobie wyobrazić, dlaczego nic o tym nie powiedzieli w tym nowym ogłoszeniu…

[Source: Porsche]

2024 Cadillac XT4

Dzięki nowym funkcjom i świeżemu projektowi, Cadillac XT4 2024 ma nadzieję, iż będzie bardziej atrakcyjnym luksusowym crossoverem dla ogółu nabywców samochodów, którzy nie mają ich dość. Obecny XT4 wygląda… dobrze? W porównaniu z innymi projektami, które rozwija Cadillac, to naprawdę nic specjalnego. Nowy XT4 czerpie inspirację z Lyriqa i Escalade iz tej odległości powiedziałbym, iż to zadziałało. Ulepszenia nie są jednak powierzchowne.

Całkowicie nowe wnętrze trafiło również do XT4, a jego centralnym elementem jest masywny 33-calowy zestaw wskaźników / centralny ekran informacyjno-rozrywkowy o rozdzielczości 9K. W przeciwieństwie do Cadillaców z wyższej półki, jest to ekran LED, a nie bardziej wyszukany (i znacznie lepszy w nocy) OLED. Ale to wciąż ogromny ekran z mnóstwem informacji i funkcji zapewnianych przez system wirtualnego kokpitu Cadillaca, takich jak hotspot Wi-Fi 5G, wbudowane aplikacje Google (Asystent Google, Mapy Google i Google Play) oraz bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Automatyczne wsparcie. Oprócz nowych technologii, kabina posiada autentyczny wystrój ze szczotkowanego aluminium na całej szerokości deski rozdzielczej oraz fantazyjne wzory haftów na siedzeniach. Niektóre wykończenia są również wyposażone w elementy dekoracyjne z prawdziwego drewna lub włókna węglowego.

Wiele systemów bezpieczeństwa zostało ulepszonych lub nowych dla XT4, z których ostatni to automatyczne hamowanie awaryjne na skrzyżowaniach, asystent ograniczenia prędkości i rozpoznawanie znaków drogowych. Automatyczne hamowanie awaryjne (z przodu) i asystent utrzymania pasa ruchu są udoskonalone w modelach, które są w nie wyposażone. Nowością nie jest jednak układ napędowy, więc jego 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem przez cały czas wytwarza 235 koni mechanicznych i ma aktywne zarządzanie paliwem oraz dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów, aby uczynić go tak wydajnym, jak to tylko możliwe, chociaż oceny EPA nie są jeszcze dostępne dla tego nowego modelu.

Ceny również nie są jeszcze dostępne. Do sprzedaży trafi tego lata, więc dowiecie się o nim wcześniej.

[Source: Cadillac]

Nowy Ford Edge zaprezentowany na rynku chińskim

MotorAuthority i inne bardziej profesjonalne serwisy informacyjne zauważyły ​​ten kawałek wiadomości Forda na gwałtownie rozwijającym się chińskim rynku, ale może to być przez cały czas istotne dla tych z nas w stanach. Może. I to z tabliczki znamionowej pojazdu, na którą nie zwracałem uwagi od kilku lat. Czasami choćby zapominałem, iż wciąż jest w produkcji, albo kiedykolwiek był w produkcji. I szczerze mówiąc, Ford może o tym zapomnieć, jeżeli niektóre branżowe plotki okażą się prawdziwe. Ale to zupełnie nowy Ford Edge z długim rozstawem osi, który pojawi się w Chinach jeszcze w tym roku. Nikt nie zgadnie, jak bardzo przypominałoby to nowy Edge w specyfikacji amerykańskiej, jeżeli w ogóle tak się stanie.

To, czego na pewno nie dostaniemy, to pokazana tutaj wersja z długim rozstawem osi. Ale stylizacja mądra? mogłem to zobaczyć. Pod wieloma względami wygląda jak bardziej zmodernizowana ewolucja Explorera, ale nieco zmniejszona. Ma bardziej SUV-owski profil, podczas gdy obecny Edge wygląda jak każdy inny crossover w kształcie jajka. Albo jak wygląda but po zmniejszeniu do rozmiarów dziecięcych. Ten nowy wygląda, jakby pasował do obecnego składu Forda tutaj. Kabina ma trzy rzędy siedzeń i odpowiednią ilość miejsca na ekranie z 12,3-calowym cyfrowym zestawem wskaźników i 27-calowym ekranem dotykowym obejmującym większą część deski rozdzielczej.

2,0-litrowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem wytwarza 249 koni mechanicznych i 279 lb.-ft. momentu obrotowego. Hybrydowy układ napędowy będzie oferowany również z 271 koni mechanicznych i 300 lb.-ft. momentu obrotowego. AWD jest dostępny w obu układach napędowych.

Podczas gdy Chiny po raz pierwszy w historii mogą cieszyć się ciekawie wyglądającym Edge’em, będziemy się zastanawiać, jakie są plany Forda dotyczące Edge’a w stanach. Jego sprzedaż spada, ale według większości standardów nie jest tragicznie. Mogliby spróbować wprowadzić ten nowy projekt i zobaczyć, co się stanie. Albo mogliby to przeciąć i zrobić miejsce dla Everestu (proszę zróbcie tego Forda).

[Source: Ford via MotorAuthority]

Toyota zwiększa produkcję GR Corolli ze względu na duży popyt

GR Corolla okazała się hitem i choćby nie była w sprzedaży od bardzo dawna. Toyota ma już wystarczająco dużo danych, aby pokazać, iż nie może nadążyć za popytem przy obecnym tempie produkcji, i byłaby w stanie znaleźć kupca na każdy zbudowany przez siebie egzemplarz.

„Widzimy mnóstwo entuzjazmu i ekscytacji dla GR Corolli, zwłaszcza wersji Circuit” — mówi Michael Tripp, wiceprezes Toyoty ds. marketingu i komunikacji. „Kiedy fani Toyoty GR mówią, my słuchamy, a naszym planem jest zwiększenie wolumenu GR Corolla i dalsze oferowanie wersji Circuit Edition jako części gamy GR Corolla w 2024 roku”.

Edycja Circuit była pierwotnie planowana jako próba tylko na jeden rok modelowy, więc utrzymanie jej przez kolejny rok da fanom kolejną szansę na zagranie w grę ze znacznikami krupiera i zdobycie jej w swoje ręce. Toyota zauważyła również, iż przez cały czas rozważana jest produkcja Circuit Edition na rok 2025 i później. Tym modelem zainteresowało się na tyle osób, iż przedłużyły edycję specjalną o cały dodatkowy rok, a może choćby więcej. To nie zdarza się zbyt często. A ci, którzy chcą skromniejszej „standardowej” GR Corolli, mają więcej zapasów na całym pokładzie, co powinno oznaczać, iż pozostało łatwiejszy do zdobycia.

To dobry znak, gdy samochód taki jak ten okazuje się bardziej popularny, niż ktokolwiek się spodziewał. Toyota zaryzykowała społeczność entuzjastów samochodów, a społeczność wynagrodziła ich za to.

[Source: Toyota]

Jakie są twoje wiadomości na ten tydzień?

Więc to wszystko, co mam dla ciebie w tym tygodniu, więc teraz twoja kolej. jeżeli coś widziałeś, coś naprawiłeś, wszystko zepsułeś lub w inny sposób zrobiłeś coś, choćby zdalnie związanego z samochodem, czym chcesz się podzielić z kolegą, daj znać w komentarzach.

Miłego weekendu.

Post Wiadomości z 24 lutego 2023 r. pojawił się jako pierwszy na Hooniverse.

Idź do oryginalnego materiału