9 na 10 właścicieli aut na prąd ponownie wybierze elektryka. Skąd takie przywiązanie?

5 dni temu

Jak pokazuje najnowsze badanie Global EV Driver Survey, w którym udział wzięli ankietowani z 18 państw całego świata, dotychczasowi właściciele aut na prąd w przyszłości nie chcą ich zamienić na pojazd o innym rodzaju napędu. Czym to argumentują?

W badaniu przeprowadzonym przez Global EV Alliance udział wzięły 23 000 osób. Wyniki zbierano od 27 sierpnia do 20 listopada tego roku w 18 krajach świata.

„Aby jak najdokładniej odzwierciedlić poglądy właścicieli pojazdów elektrycznych na całym świecie, wyniki to wartości ważone na podstawie udziału każdego kraju w całkowitej flocie pojazdów elektrycznych” – informuje Global EV Alliance.

Oznacza to, iż głosy osób z krajów, gdzie auta na prąd są popularniejsze, mają większe znaczenie niż tych, gdzie elektryków jest mniej.

https://magazynauto.pl/porady/recykling-pojazdow-elektrycznych-sporo-nowych-problemow-czym-rozni-sie-od-demontazu-aut-spalinowych,aid,4128

92% nie chce innych aut

Badanie, zwane Global EV Driver Survey, wykazuje, iż aż 92% dotychczasowych właścicieli pojazdów elektrycznych w przyszłości ponownie wybierze model na prąd. Tylko 1% powróci do auta benzynowego lub wysokoprężnego, natomiast 4% wybrałoby hybrydę plug-in. 1% badanych odpowiedziało, iż sięgnie po samochód na inne paliwo niż olej napędowy i benzyna, a 2% jeszcze się nie zdecydowało.

Według badania Global EV Driver Survey właściciele aut na prąd praktycznie nie chcą słyszeć o żadnym innym rodzaju napędu. fot. Tesla

„Wyniki te potwierdzają, iż kierowcy pojazdów elektrycznych są bardzo zadowoleni ze swojego wyboru, a doniesienia o spadającej popularności aut na prąd okazują się mocno przesadzone” – mówi Petter Haugneland z Norwegian EV Association.

Główny problem to...

Co według użytkowników aut na prąd przemawia za ich zakupem? To mniejsze koszty użytkowania niż w przypadku innych samochodów, brak emisji spalin oraz niski wpływ na lokalne środowisko.

Wśród wad wymieniają jednak wciąż słabo rozwiniętą sieć ładowania, zbyt długi czas ładowania baterii trakcyjnej oraz niedziałające ładowarki. To pokazuje, iż największa wada pojazdów na prąd nie dotyczy ich zasięgu, ale infrastruktury.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/tempo-rozwoju-infrastruktury-ladowania-samochodow-elektrycznych-w-europie-jest-zdecydowanie-za-niskie,aid,4147
Największy problem elektryków według ankietowanych stanowi infrastruktura ładowania. fot. Archiwum

„Kierowcy pojazdów elektrycznych są podobni do innych konsumentów. Pragną wygody i bezproblemowej eksploatacji auta. Mimo iż większość z nich ładuje swoje pojazdy głównie w domu, opracowywanie przyjaznych rozwiązań ładowania ma najważniejsze znaczenie dla wzrostu masowego rynku elektryków” – mówi Christian Peter, dyrektor EMC ElektroMobilitätsClub w Austrii.

Idź do oryginalnego materiału