
Volvo przypomniało sobie o S90. Po XC90 i XC60 to trzeci model tego producenta objęty aktualizacją. Zmiany nie ograniczyły się wyłącznie do nadwozia i wnętrza.
Volvo jeszcze w zeszłym roku zadeklarowało, iż nie pokaże już żadnego zupełnie nowego modelu o napędzie spalinowym. Zamiast tego ma odświeżać dobrze znane nam auta. I ewidentnie realizuje swój plan.
Najpierw, we wrześniu 2024 roku, Szwedzi odnowili już 10-letnie XC90. Potem, na początku tego roku lifting objął XC60. Nieco później pojawiło się zupełnie nowe ES90, czyli elektryczna superlimuzyna. Jej debiut nie oznacza jednak końca S90, co zresztą udowadnia aktualna modernizacja tego modelu.
https://magazynauto.pl/wiadomosci/sensacja-ze-szwecji-nowe-volvo-es90-na-celownik-bierze-audi-i-bmw,aid,4995Zaprezentowane w 2016 roku S90 już kilka razy przechodziło lifting. Pierwszy miał miejsce w 2020 roku, kiedy nieco zmieniono jego wygląd, natomiast w 2021 i w 2022 roku udoskonalono m.in. napęd hybrydowy i wprowadzono nowy system multimedialny.

W stylu XC90
Wraz z najnowszym uaktualnieniem Volvo S90 otrzymuje powiększoną osłonę chłodnicy z nieco innym wypełnieniem, ostrzejsze spojrzenie oraz przemodelowane tylne lampy. Jak informują Szwedzi, nowe są również maska, przedni zderzak oraz błotniki.
https://magazynauto.pl/testy/volvo-s90-t8-polestar-test,aid,1537Podróż odświeżonym S90 uprzyjemnić mają zawieszenie adaptacyjne, oferowane teraz jako standard, oraz poprawiona izolacja akustyczna. Po zmroku kierowcy będą mogli zaś skorzystać z poprawionego oświetlenia matrycowego, które w poprzednim wydaniu nie zawsze radziło sobie dobrze – czasem „samooślepiało się", natrafiając np. na znaki drogowe.

Wewnątrz Volvo S90 znalazły się lepsze materiały i nowe funkcje. Wprowadzono tutaj przede wszystkim wolnostojący centralny ekran dotykowy o przekątnej 11,2”. Wyróżnia się on znacznie wyższą responsywnością niż ten stosowany wcześniej, zoptymalizowanym oprogramowaniem oraz możliwością zdalnych aktualizacji (OTA).
Jak donoszą Szwedzi, ta ostatnia funkcja sprawia, iż ten samochód z czasem stanie się… lepszy.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-volvo-przeglad-rynkowy-modele-warte-uwagi-ceny-zalety-wady-usterki-polecane-wersje-silnikowe,aid,3954Poprawiony PHEV
Podobnie jak do tej pory, nowe Volvo S90 będzie oferowane z silnikami benzynowymi, zaopatrzonymi w układ miękkiej hybrydy, lub z napędem PHEV. Ten ostatni zaoferuje większy zasięg elektryczny niż do tej pory (średnio 89 km według WLTP).
Hybrydowy układ napędowy plug-in ma zostać udoskonalony, ale na razie nie ma więcej informacji na ten temat. W aktualnym modelu rozwija on 455 KM, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 s i składa się m.in. z dwóch silników.

Pod maską pracuje benzynowa jednostka 2.0, natomiast przy tylnej osi – dodatkowy silnik elektryczny, wprawiający w ruch tylne koła. Średnie zużycie paliwa – zgodnie z „starą” homologacją – wynosi rzekomo 0,8 l paliwa na 100 km.
Obecnie Volvo S90 Recharge (PHEV) kosztuje 323 900 zł. Inne odmiany tego auta aktualnie nie są oferowane w naszym kraju.
Chiny na pierwszy ogień
Rynkowa premiera nowego Volvo S90 nastąpi latem bieżącego roku. Jako pierwsi to auto będą mogli zamawiać mieszkańcy Chin. Później trafi ono również do innych krajów.
„Model S90 będzie kluczowym elementem naszego portfolio produktów na nadchodzące lata na niektórych rynkach azjatyckich” — mówi Erik Severinson, dyrektor ds. produktów i strategii w Volvo.
1922