W ciągu ostatnich kilku tygodni zdarzyło mi się przy gwałtowniejszym przyspieszaniu, iż wywaliło błąd czujnika ciśnienia oleju razem z komunikatem o zmniejszeniu obrotów poniżej 2500. Komunikat znikał przy wyłączeniu silnika, ubytków oleju nie stwierdziłem, ale postanowiłem wymienić dwie części: czujnik wysokiego ciśnienia oleju i zawór odpowiedzialny za przełączenie pompy oleju w tryb wysokiego ciśnienia.
In the last few weeks it happened to me that with a sudden acceleration the car was throwing error of oil pressure sensor together with the message of lowering rpms below 2,500. The message was gone with starting the engine, I haven't notice any lack of oil but I decided to replace two parts: oil high pressure sensor and the valve that switches oil pump into high pressure mode.
Dostęp do obu części w silniku CATA jest raczej wredny, but nie dość, iż dolot to jeszcze wąż od klimy i wiązki elektryczne. Odkręciłem dolną osłonę, wspornik wiązek i po omacku wykręciłem i czujnik i zawór. Na wszelki wypadek przykryłem pasek kawałkiem folii, bo tak jak się spodziewałem trochę oleju pociekło.
Access to both parts in CATA engine is rather poor, there is intake piping, ac hose and the wiring in front of them. I removed bottom cover, harness bracket and somewhat blindly I was able to remove both sensor and valve. I covered the v-belt with a piece of plastic foil because I was expecting some oil to leak.