Uwielbiam, jak wielu wariatów samochodowych, gapić się na samochody koncepcyjne na wystawach samochodowych. W większości futurystyczne samochody koncepcyjne reprezentują przyszłą orientację projektową marki. Często są niczym więcej niż demonstracją projektu i tego, co może być. W rzeczywistości samochody koncepcyjne w większości albo nigdy nie trafiają do produkcji, albo są przedprodukcyjnymi wersjami samochodów, które możemy zobaczyć na drogach.
Znaleźliśmy te siedem dobrze znanych tabliczek znamionowych znanych producentów samochodów na budgetdirect.com i te projekty zaspokoiły nasz głód zobaczenia nowego pojazdu koncepcyjnego. Puściliśmy wodze fantazji ze specyfikacjami tych siedmiu samochodów, które mogą mieć w 2050 roku, czyli za 27 lat.
Oto, do czego doszła nasza burza mózgów…
Chevroleta Corvette
To było trudne. Nowoczesny Chevrolet Corvette C8 to zupełnie nowy model. To także pierwsza Corvette z silnikiem umieszczonym centralnie. W rezultacie nasz pomysł Corvette opiera się ogólnie na ewolucji amerykańskiego supersamochodu krajowego. Ale ponieważ mówimy o przyszłości, nasza Corvette 2050 została zbudowana z myślą o dwóch lub czterech silnikach elektrycznych i akumulatorze dalekiego zasięgu.
Nasza koncepcja Corvette jest w rzeczywistości pojazdem w pełni elektrycznym. Dało nam to większą swobodę w wyobrażaniu sobie przyszłej, nisko zawieszonej sylwetki. Architektura środkowego silnika została zachowana, ale na tylnych bokach dodano dodatkowe ogromne wloty powietrza. Te otwory wentylacyjne są jednak odpowiedzialne za chłodzenie wysokowydajnych tylnych silników elektrycznych i akumulatora, a nie dużego silnika V8.
Toyota Corolla
Toyota Corolla, podobnie jak Honda Civic, jest odwiecznym bestsellerem w segmencie kompaktowych sedanów. Podczas gdy obecna Corolla dziesiątej generacji ma bardziej atletyczną sylwetkę, samochodem koncepcyjnym Toyoty jest Concept-i, który ma przednie drzwi nożycowe i tylne drzwi nożycowe. Concept-i został opracowany na nowo na rok 2050. Efektem końcowym jest nasz samochód koncepcyjny Corolla.
Nasz pomysł na Corollę to rzeczywiście całkowicie elektryczny pojazd. Dzięki temu udało nam się stworzyć unikalną konstrukcję kabiny skierowaną do przodu z niskim i spiczastym przodem oraz wznoszącą się krawędzią boczną. Ma ogromną, skierowaną do przodu szklarnię w pobliżu słupków B, która biegnie aż do dachu. Aby dopełnić futurystyczny wygląd, użyliśmy również oryginalnych kół Concept-i.
Ford Mustang
Wszyscy widzieliśmy renderingi Forda Mustanga z silnikiem umieszczonym centralnie, ale my poszliśmy o krok dalej. Wzięliśmy przedni klips w pełni elektrycznego crossovera Mustanga Mach E i nadaliśmy mu wygląd prawdziwego fastbacka, z dwojgiem drzwi i mocnym charakterem. I podobnie jak nowy Mach 1, naszym pomysłem na Mustanga jest pojazd w pełni elektryczny.
Nasz elektryczny kucyk ma jednak ostrzejsze linie i krótszą maskę niż obecna generacja Mustanga S550. Posiada również spiczaste lusterka boczne i pływający dach dzięki zaciemnionym słupkom A i C. jeżeli nam się uda, ten pomysł Mustanga będzie miał podwójne silniki elektryczne zamontowane z tyłu, aby zapewnić prawdziwe wrażenie tylnego napędu, chociaż czterosilnikowy pojazd mięśniowy nie jest wykluczony.
Jaguara XJ
Jaguar XJ to fantastyczny luksusowy pojazd. Oferuje dużo miejsca, prędkość i wdzięk, jakich można oczekiwać od Jaguara. Jednak Jaguar stwierdził, iż XJ nowej generacji będzie pojazdem w pełni elektrycznym, co czyni go drugim w pełni elektrycznym pojazdem firmy po wielokrotnie nagradzanym elektrycznym crossoverze I-PACE.
Z drugiej strony wygląd I-round PACE nas zniechęcił. Zamiast tego postawiliśmy na bardziej atletyczny wygląd z ostrzejszymi liniami, szerszymi ramionami, kanciastą przednią szybą i dziko opadającą linią dachu. Najbardziej rzucającymi się w oczy elementami są kanciaste przednie błotniki, mniejsze reflektory, radykalny przedni zderzak (który tworzy wrażenie unoszącej się w powietrzu osłony chłodnicy) oraz przezroczysty panel tylnego dyfuzora.
Mercedes-Benz SL
Niektórzy wierzyli, iż Mercedes-Benz SL nie żyje, dopóki Mercedes nie dostarczył ósmej generacji modelu SL-Class w 2022 roku. Model SL z lat 50. zostanie zbudowany na tej samej podstawie, co sportowy pojazd Mercedes-GT AMG. Etykieta SL oznacza „Sport Leicht” lub Super Light i jest zasadniczo powrotem do formy.
Inspirację dla naszego pomysłu Mercedes-Benz SL czerpaliśmy z wcześniejszych koncepcji, takich jak Silver Arrow i AMG Vision Gran Turismo. Nasz pomysł na Mercedesa SL ma ogromne koła, masywny przedni grill Panamericana osadzony niżej nad ziemią, wąskie reflektory podobne do konceptu Vision GT i te klasyczne trzy boczne wloty powietrza.
Mini Coopery
Oryginalne dwudrzwiowe Mini uchodzi za klasykę. Puryści chętnie zwracali uwagę, iż nowe Mini nie było prawdziwym Mini, kiedy BMW zaprezentowało je w 2001 roku. Wygląda jak Mini i pod pewnymi względami jeździ jak Mini, ale jest zbyt duże i skomplikowane, aby można je było sklasyfikować jako prawdziwe Mini samochód.
W rezultacie zaprojektowaliśmy nasz pomysł Mini Coopera tak, aby był mniejszy niż obecny model. Aby poprawić widoczność, nadaliśmy mu również zasadniczo nieistniejący słupek A z pionowo ustawioną przednią szybą i szerokimi bocznymi szybami. Ponieważ nasz pomysł na Mini jest w pełni elektryczny, mogliśmy umieścić na nim duży pusty przedni grill z wytłoczoną flagą Union Jack.
Honda Civic
Pomimo rosnącej popularności crossoverów i SUV-ów, małe samochody nowej generacji, takie jak Honda Civic, zawsze będą miały miejsce na scenie motoryzacyjnej. Przyjęliśmy estetykę robota Gundam Hondy i wynieśliśmy ją na nowe wyżyny w naszej koncepcji Civic. Przede wszystkim ma owinięte przednie błotniki, które praktycznie otaczają maskę i cały przód pojazdu. Zapożycza również szersze ramiona Hondy CRZ i wygląd tyłu hatchbacka.
Linie w naszej koncepcji Hondy Civic są czystsze niż w obecnym modelu. Aby uzyskać lepszą aerodynamikę, jest również niższy, smuklejszy i ma bardziej kanciastą przednią szybę. Czy zauważyłeś, iż panele wahacza zostały zaciemnione? Oznacza położenie akumulatora w naszej koncepcji Civic, który jest montowany niżej, aby zoptymalizować środek ciężkości pojazdu.
Futurystyczne koncepcje pojazdów są często nie z tego świata, a czasem wręcz absurdalne. Ale uwielbiamy je oglądać i nie chcielibyśmy, żeby było inaczej. Muszą tacy być, aby popchnąć branżę do przodu. Samochody koncepcyjne nie mają pokazywać małych iteracji, nie daj Boże! Muszą wypchnąć łódź potężnymi, gigantycznymi skokami do przodu, które inspirują.
.
Więc masz to. Być może samochody koncepcyjne, które być może zobaczymy w przyszłości. Wygląd którego samochodu z powyższego najbardziej Ci się podoba?