5 lat Q Service Castrol na rynku – sieć świętuje jubileusz!

9 miesięcy temu
Zdjęcie: Konferencja 5-lecie Q Service Castrol - 3


Spis treści

  • 5 lat Q Service Castrol
    • Marta Ciesielska menadżerka projektu o powodach sukcesu
  • Flota w sieci warsztatów
  • Wyzwania i przyszłość branży warsztatowej
  • Q Service Castrol – plany na przyszłość

Od 2018 roku w ramach konceptu do projektu dołączyło blisko 600 zrzeszonych serwisów, świadczących usługi dla klientów indywidualnych i flotowych. Menadżerowie odpowiedzialni za projekt podsumowują 5 lat Q Service Castrol, dotychczasową działalność, dzielą się planami na przyszłość oraz wskazują na wyzwania, jakie czekają branżę warsztatową w najbliższych latach.

Projekt Q Service Castrol powstał w 2018 roku z połączenia wiedzy i doświadczenia dwóch znaczących przedsiębiorstw w branży motoryzacyjnej. Sieć została stworzona przez firmę Inter Cars, zaś partner tytularny – Castrol – od początku wspiera działania konceptu. Jak Q Service Castrol radził sobie do tej pory na rynku i jakie cele stawia sobie na przyszłe lata?

5 lat Q Service Castrol

W Polsce w tej chwili funkcjonuje blisko 600 warsztatów zrzeszonych w ramach konceptu sieciowego Q Service Castrol. W serwisach naprawianych jest ponad milion samochodów rocznie. To niekwestionowany lider zrzeszający serwisy samochodowe.

Sieć Q Service Castrol rozpoznawalna jest m.in. dzięki gwarancjom na silnik, hamulce oraz opony. Ponadto, serwisy samochodowe zrzeszone w jej strukturach są aktywnymi uczestnikami programu Bio Service, który ma na celu ochronę środowiska naturalnego. W ramach tej inicjatywy, warsztaty mają możliwość efektywnego zarządzania odpadami, powstałymi w wyniku prac serwisowych, korzystając z usług firm posiadających odpowiednie kwalifikacje i zasoby. Proces recyklingu odpadów jest ściśle zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi oraz z zasadami ekologii.

Marta Ciesielska menadżerka projektu o powodach sukcesu

Q Service Castrol wspierają liczni partnerzy którzy dostarczają do warsztatów fachową wiedzę i sprawdzone rozwiązania. Wśród firm współpracujących z siecią są m.in. Castrol, Continental, Semperit, Bosch, Ate, Varta, ZF Aftermarket, NRF i od niedawna marka Milwaukee.

– Dzięki współpracy z profesjonalnymi partnerami, właściciele warsztatów otrzymują dostęp do najnowszych informacji technicznych oraz mogą liczyć na wiele dodatkowych korzyści. Ma to ogromny wpływ na rozwój serwisów, które zdobywają rynkową przewagę nad innymi firmami – stwierdza Marta Ciesielska, menadżer projektu Q Service Castrol.

Marta Ciesielska oraz ambasadorzy marki Q Service Castrol: Bartek Ostałowski i Piotr Gruszka

Flota w sieci warsztatów

Sieć warsztatowa wspiera również klientów flotowych i odpowiada na potrzeby branży, oferując liczne usługi i rozwiązania. Q Service Castrol zajmuje się obsługą flot samochodów osobowych na obszarze całego kraju w ramach programu flotowego firmy Inter Cars. Q Service Castrol w tej chwili świadczy usługi dla najważniejszych firm flotowych, wśród nich są: Arval, Leasplan, ALD, Masterlease i inne.

Wyzwania i przyszłość branży warsztatowej

W najbliższych latach branżę warsztatową czeka wiele wyzwań. Najważniejsze kwestie związane są przede wszystkim z elektryfikacją pojazdów, rosnącymi cenami usług i brakami wykwalifikowanej kadry pracowniczej w warsztatach.

Q Service Castrol wdraża rozwiązania, które odpowiadają na pojawiające się potrzeby i wyzwania rynku warsztatowego. Pośród ważnych inicjatyw, w których uczestniczy projekt są systemy praktyk i zaawansowanych szkoleń oraz programy Młode Kadry i konkurs Young Car Mechanic. Dodatkowo, Q Service Castrol stale pomaga doposażyć się właścicielom warsztatów w najnowocześniejszy sprzęt, potrzebny mechanikom do codziennej pracy.

Q Service Castrol – plany na przyszłość

W zeszłym roku Q Service Castrol świętował otwarcie 500. warsztatu, co świadczy przede wszystkim o sile i rosnącej popularności konceptu sieciowego. Projekt nie zwalnia tempa, a menadżerowie odpowiedzialni za jego rozwój planują dalszą ekspansję na mapie Polski.

– Stawiamy na ciągły rozwój. Intensywnie prowadzimy skuteczne działania marketingowe, które wpływają na wzrost rozpoznawalności marki. Stale rozwijamy nasz koncept i współpracujemy wyłącznie z jakościowymi serwisami. Chcemy podążać za trendami, jednocześnie konsekwentnie krocząc wyznaczoną 5 lat temu ścieżką. Naszym celem jest stanie się najlepszą w kraju siecią zrzeszającą niezależne serwisy samochodowe – podsumowuje Marta Ciesielska.

Konferencja 5-lecie Q Service Castrol
Idź do oryginalnego materiału