Autor: BMW
•Prezentacja nowych X5 i X6 2024, w tym wersji PHEV i M Competition. •BMW Classic świętuje 50-lecie „Batmobilu” 3.0 CSL. • Jedyne na wystawie BMW 507 Sport Series II z 1960 roku. •Samochód wyścigowy Formuły 1 BMW.Williams FW22 w samochodzie Honoree Jeffa Gordona. •Ponad 40 klasycznych i współczesnych samochodów BMW dostępnych na sobotnie spotkanie Cars & Community. •Nowe, całkowicie elektryczne BMW i7 xDrive60 zaprezentowane w niedzielnej paradzie Taking Charge.
…BMW zaprezentuje nowe modele X5 i X6 2024, w tym nowe warianty M, aby rozpocząć weekend pełen atrakcji w The Amelia – świętując dumną historię i patrząc w przyszłość zelektryfikowaną. Amelia to jeden z najważniejszych na świecie konkursów elegancji, który odbędzie się w dniach 3-5 marca w The Ritz-Carlton Amelia Island w północno-wschodniej Florydzie. Globalna premiera nowych BMW X5 i X6 2024
Na torach golfowych klubu golfowego na wyspie Amelia odbędzie się światowa premiera nowych BMW X5 i X6 2024, w tym potężnego nowego X5 M Competition.
Odświeżone detale stylistyczne nadwozia nadają modelom X5 Sports Activity Vehicle i X6 Sports Activity Coupe wyrazisty i charakterystyczny nowy wygląd. Wewnątrz, zakrzywiony wyświetlacz BMW zasilany przez BMW iDrive 8 zajmuje centralne miejsce w przestronnym i nowoczesnym wnętrzu. Nowe zelektryfikowane układy napędowe w całej ofercie zwiększają moc i wydajność, a przeprojektowana hybryda plug-in X5 xDrive50e zyskuje prawie 100 KM przy jednoczesnym zwiększeniu zasięgu w trybie czysto elektrycznym. A modele X5 M Competition i X6 M Competition o mocy 617 KM po raz pierwszy wprowadzają do BMW M 48-woltową technologię miękkiej hybrydy. Produkcja wszystkich modeli X5 i X6 na rok 2024 rozpocznie się w kwietniu w fabryce BMW Group Spartanburg w Karolinie Południowej, a dostawy mają rozpocząć się tego lata. Świętujemy 50 lat BMW 3.0 CSL „Batmobile”
Obok nowych X5 i X6 na stoisku BMW pojawi się historyczny samochód wyścigowy 3.0 CSL „Batmobile”. Uważany za pierwszy samochód wyścigowy wyprodukowany przez ówczesne nowe BMW Motorsports, BMW CSL FIA Group 2 z 1972 r. był prowadzony pod kierownictwem Jochena Neerpascha w Mistrzostwach Niemiec Samochodów Turystycznych, a także w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 1973 r. BMW Motorsport W skład zespołu fabrycznego CSL wchodzili kierowcy Hans Stuck, Chris Amon, Dieter Quester i Toine Hezemans. Ten samochód, jeden z dziewiętnastu oryginalnych wyścigowych CSL wyprodukowanych, numer podwozia 997 był czwartym zbudowanym samochodem wyścigowym CSL i ma bogatą historię wyścigów zarówno w Europie, jak iw Ameryce Północnej. Samochód wyścigowy zostanie przeniesiony na pole pokazowe niedzielnego Concours d’Elegance, a na jego miejscu na stoisku stanie doskonały przykład drogowej wersji 3.0 CSL. Wprowadzona w kwietniu 1971 r. uliczna wersja 3.0 CSL zapewniła BMW M specjalną homologację umożliwiającą ściganie się. „L” w tym przypadku oznaczało „Leicht” lub „Lekki”. Niemal każdy element pojazdu podstawowego 3.0 CS został zważony i zmierzony, aw miarę możliwości zastąpiony lżejszą wersją. Drzwi, pokrywa bagażnika i maska zostały wykonane z aluminium. Dach, przegroda między wnętrzem a bagażnikiem oraz nadkola zostały wykonane z cieńszej stali. Tylne i boczne szyby były z pleksiglasu. choćby wsporniki maski zostały zastąpione cienkimi prętami. Ostatecznie inżynierowie zaoszczędzili około 440 funtów. W 1973 roku 3.0 CSL był napędzany rzędowym 6-cylindrowym silnikiem o pojemności 3,2 litra i mocy 206 KM, co oznaczało stosunek mocy do masy wynoszący 13,6 funta/KM – imponujący wynik jak na ówczesny pojazd drogowy. Tylko 167 samochodów drogowych 3.0 CSL opuściło fabrykę w latach 1973-1975. Jedyne BMW 507 Roadster z 1960 roku
BMW 507 to jeden z najbardziej znanych roadsterów w historii BMW. Zaprojektowany przez amerykańskiego importera Maxa Hoffmana i zaprojektowany przez hrabiego Albrechta von Goertza, model 507 był produkowany w niewielkich ilościach w latach 1956-1959. Miał on dać nabywcom wybór pomiędzy małymi, prostymi brytyjskimi samochodami sportowymi tamtych czasów a potężnymi, wyrafinowany (i drogi) Mercedes-Benz 300SL. Osobowości tak różnorodne, jak artysta estradowy Elvis Presley i kierowca wyścigowy John Surtees, byli pierwszymi klientami, ale wyższe niż oczekiwano koszty produkcji spowodowały wzrost cen i spadek sprzedaży. Ostatecznie zbudowano tylko 252 egzemplarze 507, co czyni je dziś bardzo pożądanymi przedmiotami kolekcjonerskimi. 507 na wystawie w instalacji BMW będzie bardzo rzadkim BMW 507 Sport Series II. Ten konkretny egzemplarz, numer podwozia 70240, jest jedynym modelem 507 oznaczonym na tabliczce znamionowej producenta jako model z 1960 roku. Była to również ostatnia 507, która opuściła monachijską fabrykę (choć nie była to ostatnia zbudowana) i jedna z nielicznych, które zostały wyposażone w zdejmowany twardy dach w fabryce. 3,2-litrowy silnik V8 został zmodernizowany do specyfikacji „Surtees” w latach 90., podnosząc moc z około 150 KM do około 165. I chociaż naprawy i konserwacje były wykonywane przez lata, ten 507 nigdy nie został w pełni odrestaurowany, właściciele wolą aby utrzymać go w stanie jak najbardziej zbliżonym do stanu, w jakim został dostarczony. BMW.Williams FW22-02 Formuła 1 – samochody honorowego Jeffa Gordona
Jeff Gordon i Juan Pablo Montoya handlowali samochodami podczas jednego z odcinków popularnego programu telewizyjnego Trading Paint. Podczas gdy Juan Pablo prowadził jeden z samochodów Jeffa, który zdobył mistrzostwo nr 24 NASCAR, Jeff uzyskał czas za kierownicą samochodu wyścigowego Formuły 1 BMW.Williams FW24 z 2002 roku na torze Indianapolis Grand Prix Circuit. FW24, którym jeździł Jeff, był dalszym rozwinięciem pierwszego samochodu opracowanego we współpracy BMW/Williams: prezentowanego tutaj FW22 z 2000 roku. Oba te samochody reprezentowały powrót BMW do zawodów Formuły 1 podczas wspaniałego okresu rozwoju silników, wyposażonych w potężne, zachwycające dźwiękowo, wolnossące silniki V10 o pojemności 3,0 litrów i ekstremalnie wysokie obroty dzięki egzotycznym układom rozrządu napędzanym azotem pod ciśnieniem. Widoczne tutaj FW22 Chassis 02 jest napędzane silnikiem BMW E41/4 3.0 V10, który rozwija 18 000 obr./min i wytwarza ponad 810 KM. To podwozie ścigało się w obecnych barwach nr 9 w okresie 2000 i było pilotowane przez Ralfa Schumachera do piątego miejsca w tegorocznych mistrzostwach, z trzema miejscami na podium. Zespołowym kolegą Schumachera był Jensen Button, który jeździł numerem 10 FW22. Zespół BMW.Williams F1 Team zakończył sezon 2000 na 3. miejscu pod względem punktów zespołowych. BMW.Williams FW22 zostanie zaprezentowany podczas niedzielnego Concours d’Elegance w specjalnej grupie pojazdów związanych z tegorocznym uhonorowanym Jeffem Gordonem. Sobota wyróżniona przez Cars & Community Car Show Oczekuje się, iż ponad 350 pojazdów z całych Stanów Zjednoczonych będzie dostępnych na sobotnim spotkaniu Cars & Community. Przed stoiskiem BMW zaprezentowanych zostanie ponad 40 klasycznych i współczesnych BMW z 60-letniej historii firmy. BMW z Ameryki Północnej zaprezentuje kilka pojazdów specjalnych z własnej amerykańskiej kolekcji klasycznych: jedyne w swoim rodzaju BMW Z3 Roadster z 2002 roku w specyfikacji BMW Individual (ostatni Z3 Roadster, jaki kiedykolwiek zbudowano), ostatni Z4 M Coupe, jaki 2003 X5 4.6 jest w kolorze Imola Red (prekursor X5 M), a jeden z 50 2001 X5 4.4 jest produkowany wyłącznie dla Neiman Marcus Christmas Book. Całkowicie elektryczne BMW i7 xDrive60 w paradzie Taking Charge Reprezentując zelektryfikowaną przyszłość BMW na tegorocznym The Amelia, BMW i7 xDrive60 2023 przejedzie obok stanowiska testowego podczas niedzielnej parady Taking Charge. Po raz pierwszy w swojej historii seria 7 jest teraz dostępna w wersji w pełni elektrycznej. Wyposażony w dwa wysokowydajne silniki elektryczne wzbudzane prądem o łącznej mocy 536 koni mechanicznych i chwilowym momencie obrotowym 549 lb-ft, i7 xDrive60 rozpędza się od 0 do 60 w około 4,5 sekundy, przywracając szacunkowy zasięg około 300 mil bezemisyjnych w całkowitej ciszy i głębokim luksusie. Dzięki nowemu BMW i7 BMW połączyło czystą satysfakcję z jazdy z niezrównanym komfortem na długich trasach i cyfrowym doświadczeniem na najwyższym poziomie. Model i7 wyraźnie pokazuje, jak doskonałe wrażenia z jazdy i doskonałe samopoczucie na pokładzie można połączyć z niezachwianym zaangażowaniem w zrównoważony rozwój. Nowe jazdy testowe serii 7 i X7. Wystawa BMW XM. Od czwartku do niedzieli klienci będą mogli doświadczyć czystej przyjemności z jazdy podczas jazdy próbnej nowym BMW serii 7 lub X7. Wyselekcjonowane przejazdy rozpoczną się przed głównym wejściem do hotelu Ritz Carlton, gdzie klienci będą mogli poczuć pęd nowych zelektryfikowanych układów napędowych, skorzystać z imponującej technologii BMW iDrive 8 oraz wejść w interakcję z eleganckim i wyrafinowanym zakrzywionym wyświetlaczem BMW. Również na wystawie w Ritz Carlton będzie pierwszy w historii BMW XM. BMW XM to pierwszy niezależny pojazd BMW M GmbH od dziesięcioleci i pierwszy samochód M o wysokich osiągach wyposażony w hybrydowy elektryczny układ napędowy typu plug-in. 4,4-litrowy silnik TwinPower Turbo V8 w połączeniu z kompaktowym silnikiem elektrycznym generuje moc 644 KM – wystarczającą do rozpędzenia BMW XM od 0 do 100 w zaledwie 4,1 sekundy – przy szacunkowym zasięgu do 30 mil na samym napędzie elektrycznym. BMW XM łączy w sobie osiągi na wyższym poziomie z pewną siebie, dramatyczną stylistyką nadwozia, która emanuje mocą i emocjami, oraz wnętrzem, które jest jednocześnie intensywnie skoncentrowane na kierowcy, odważnie nowoczesne i pobłażliwie sybaryckie. Źródło zdjęcia: BMW
opublikowane na stronie conceptcarz.com