2024 Jeep Wrangler dodaje nowe wersje, bardziej standardowe wyposażenie

2 lat temu

Jeep Wrangler wkracza w rok modelowy 2024 z serią aktualizacji, które zwiększają możliwości i wartość popularnego samochodu terenowego.

Najważniejszą wiadomością jest nowa klasa Sport S 4xe, która według Jeepa obniży cenę opcji hybrydowej plug-in 4xe Wranglera. Ceny nie zostały ogłoszone, ale obecny podstawowy Wrangler 4xe, Wrangler Willys 4xe, zaczyna się od 55 590 USD, w tym miejsce docelowe.

Nowością na rok 2024 jest także klasa Rubicon X, która opiera się na Rubiconie, dodając standardowe 35-calowe opony, zintegrowaną kamerę terenową i stalowe zderzaki. Jest dostępny tylko z opcjami układu napędowego Wranglera 2,0-litrowy turbo-4 i 3,6-litrowy V-6.

Inne wersje w ofercie Wranglera 2024 obejmują obecny Sport, Willys, Sahara, High Altitude i Rubicon 392 z silnikiem V-8.

Jeepa Wranglera z 2024 roku

Jeśli chodzi o możliwości, Wrangler 2024 po raz pierwszy zyskuje na tym dzięki pełnozakresowej tylnej osi Dana w niektórych klasach. Według Jeepa umożliwia to właścicielom łatwe zwiększenie rozmiaru opon. Nowością na rok 2024, w zależności od wersji, jest również przełożenie pełzające 100:1, fabryczna wciągarka Warn o udźwigu 8000 funtów i zwiększony uciąg do 5000 funtów.

Wprowadzono również poprawki do wnętrza i nadwozia pojazdu. Kultowa osłona chłodnicy z siedmioma szczelinami została nieznacznie zmieniona, dodano 10 nowych wzorów kół, a antena została zintegrowana z przednią szybą. Wewnątrz dostępne są elektrycznie sterowane przednie fotele, a także 12,3-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, bezprzewodowe Apple CarPlay i Android Auto oraz boczne kurtyny powietrzne w pierwszym i drugim rzędzie. Ostrzeganie przed kolizją czołową i adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymania i ruszania również stały się standardem w większości wersji.

Jeepa Wranglera z 2024 roku

Nowością jest również Power Box dla hybrydy plug-in. Posiada cztery 120-woltowe gniazda o łącznej mocy 30 amperów, które idealnie sprawdzają się na szlakach. Dla fanów szlaków Jeep oferuje funkcję Trails Offroad, która zapewnia szczegółowe informacje na temat wielu tras w systemie informacyjno-rozrywkowym.

Układy napędowe pozostały niezmienione w stosunku do poprzedniego roku. Opcja hybrydy plug-in składa się z 2,0-litrowego silnika turbo-4 i pary silników elektrycznych generujących szczytową moc 375 KM. Silniki elektryczne są wystarczająco mocne, aby napędzać pojazd w trybie napędu na cztery koła bez pomocy silnika, w którym to przypadku możliwy jest zasięg elektryczny do 22 mil dzięki akumulatorowi o pojemności 17,3 kWh.

Jeepa Wranglera z 2024 roku

Podstawowym układem napędowym Wranglera 2024 jest 2,0-litrowy silnik turbo-4 o mocy 270 KM. Dostępny jest 3,6-litrowy silnik V-6 o mocy 285 KM, a dla spragnionych mocy jest 6,4-litrowy silnik V-8. V-8 jest ograniczony do klasy Rubicon 392 i ma moc 470 KM.

Skrzynie biegów obejmują wybór 6-biegowej manualnej lub 8-biegowej automatycznej, chociaż hybryda plug-in i V-8 mogą być wyposażone tylko w automatyczną.

Jeep zaprezentował zaktualizowaną gamę Wranglera w środę na targach motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2023 r., gdzie producent samochodów potwierdził, iż księgi zamówień są już otwarte, a dostawy mają się rozpocząć w dalszej części roku. Informacje o cenach zostaną ogłoszone bliżej premiery rynkowej.

Idź do oryginalnego materiału