2023 Volkswagen ID.4 AWD Pro S

1 rok temu

Hej hej, to ja Will i wracam z kolejnymi recenzjami nowych samochodów. Byłem na crossover benderze, było Audi Q4 Sportback e-tron, Toyota Venza, a teraz przysłali mi VW ID.4 AWD Pro S. To moje drugie podejście do w pełni elektrycznego ID.4, Spędziłem tydzień z 2021 ID.4 Pro S i… cóż, nie byłem wielkim fanem. Idealnie więc ta ulepszona wersja 2023 naprawi niektóre problemy, które miałem z ID.4 kilka lat temu. Włączmy to!

Przegląd Volkswagena ID.4 2023

W 2023 roku VW będzie sprzedawał ID.4 w jednym z czterech poziomów wyposażenia: Standard, Pro, Pro S i Pro S Plus. Otrzymasz akumulator o pojemności 82 kWh i wybór RWD lub AWD w większości poziomów wyposażenia. Jednak wersja „Standardowa” jest nowością na rok 2023 i jest wyposażona w akumulator o pojemności 60 kWh, jest dostępna tylko z RWD i obniża cenę wejściową ID.4 do bardzo rozsądnej sugerowanej ceny detalicznej 38 994 USD. Jak widać poniżej, Pro znajduje się w średnim i górnym przedziale 40 000 $, Pro S zaczyna się tuż poniżej i osiąga znak 50 000 $ w przebraniu AWD, jak nasz tester, podczas gdy Pro S Plus osiągnie około 55 000 $ na górze spec.

Volkswagen wykonał dobrą robotę, dostarczając trochę „coś dla wszystkich” z linią ID.4, ci, którzy chcą dostać się do EV stosunkowo niedrogo, będą mieli możliwość wyboru modelu Standard. jeżeli nie potrzebujesz AWD lub zasięgu (dużo) ponad 200 mil, jest to dobra opcja. Producenci samochodów ścigają się, aby osiągnąć ten magiczny znak 35 000 $ w przyzwoitym rozmiarze (kompaktowym lub lepszym) crossoverze EV, a VW jest cholernie blisko.

Pozwolę ci przeczytać powyższą naklejkę okienną, Pro S to miłe miejsce w składzie ID.4. Ma solidny zasięg do 275 mil, gdy jest wyposażony w RWD, ale spada do 255 mil z AWD. Nasz tester dodaje tylko 395 USD za farbę Aurora Red Metallic, co daje łączną sumę do 52 985 USD z opłatą docelową. Większość pojazdów elektrycznych w tym segmencie z napędem na cztery koła kosztuje od nieco powyżej 40 000 USD i może z łatwością przekroczyć 60 000 USD, więc Pro S AWD ląduje w samym środku tego przedziału. Przejdźmy do szczegółów, aby dowiedzieć się, czy powinien znaleźć się na twojej liście, czy też ponownie wyląduje w kategorii „nie”, jak testowany przeze mnie rok 2021.

2023 Volkswagen ID.4 AWD Pro S wewnątrz i na zewnątrz

ID.4 ma czysty design, bez wielu zbędnych linii znaków lub przesadnie zaprojektowanych elementów. Przód faktycznie przypomina mi Golfa GTI z ładnymi reflektorami połączonymi pośrodku z listwą świetlną. Tył ma ten sam wzór z długim paskiem LED przecinającym tył ID.4 i podświetlonym logo VW pośrodku. Podobnie jak wtedy, gdy hybrydy po raz pierwszy trafiły na rynek, wszyscy producenci samochodów stosują podobne metody, aby podkreślić, iż ich pojazd jest pojazdem elektrycznym. W tym przypadku przednie i tylne oświetlenie rozciąga się na całą szerokość pojazdu, widać je we wszystkim, od Forda Lightninga po Mercedesa-Benz EQS. W tym przypadku się sprawdza i choćby dokopuję się do wypukłego napisu „ID.4” na odwrocie. Podoba mi się projekt koła, to dobre połączenie jasnego i ciemnego koloru z zabawnym wzorem szprych.

Ogólnie bardzo solidna ocena stylizacji nadwozia. ID.4 nie jest przesadnie stylizowany i ma kilka ładnych akcentów, które pomogą mu się wyróżnić.

Oznacza to, iż nadszedł czas, aby zagłębić się we wnętrze, na dobre i na złe. Zacznę pozytywnie, układ pozostaje czysty i wolny od ruchliwych szczegółów. W 2023 roku VW zaktualizował standardowy ekran do 12 cali (z 10 cali), a ich oprogramowanie informacyjno-rozrywkowe jest dość proste i łatwe w użyciu. Oczywiście była integracja ze telefonem Apple CarPlay i Android Auto (z możliwością komunikacji bezprzewodowej dla obu) oraz cyfrowy zestaw wskaźników umieszczony wewnątrz kierownicy.

VW daje możliwość wyboru czarnej i szarej sztucznej skóry lub białej sztucznej skóry dla siedzeń. Ich siedzenia były dość wygodne i byłyby solidnym krążownikiem długodystansowym (255 mil na raz). Konsola środkowa oferuje mnóstwo miejsca na napoje i schowek na telefon, który służy również jako miejsce do ładowania bezprzewodowego.

Więc to dobrze, teraz wróćmy do tych przycisków, a raczej ich braku. Tak jak w Golfie GTI, którym właśnie jeździłem, nie ma ich. choćby brelok do kluczy nie ma prawdziwych przycisków, tylko płaskie miejsca do naciśnięcia. Mam nadzieję, iż kupujący się po prostu „przyzwyczają”, ale przez tydzień spędzony w ID.4 miałem trudności z trafieniem we adekwatne miejsce. Nienawidzę też tego, iż nie ma czterech przełączników szyb, musisz odłożyć dwa, a następnie nacisnąć „tył”, a następnie odłożyć dwa.

Przestrzeń ładunkowa nie jest masywna, ale 30,3 stóp sześciennych przestrzeni nie było złe (dla porównania Mach-E ma 34,4 sześcianu) i było odpowiednie do treningu hokejowego, co jest moim dużym wskaźnikiem. Po złożeniu tylnych siedzeń uzyskasz 64,2 stopy sześciennej. Przestrzeń pasażerska na wspomnianym tylnym siedzeniu była trochę ciasna, w zależności od rozmieszczenia przednich siedzeń. Moja ponadprzeciętna 15-letnia córka musiała się trochę wcisnąć, żeby usiąść za mną, 37,1-calowe miejsce na nogi z tyłu to znów trochę mniej niż w Mach-E.

Na drodze ID.4 wydaje się żywszy niż model 2021, którym jeździłem. Jednak przez cały czas ma trochę trudności z poruszaniem swoją masą własną o masie 4877 funtów przy mocy zaledwie 295 koni mechanicznych. VW powołuje się na 5,8-sekundową podróż do 60 mil na godzinę, prawdopodobnie wspomaganą przez natychmiastowy moment obrotowy (339 lb-ft), który byłby szybki w erze sportowych samochodów kompaktowych. Jednak dzisiaj, podczas gdy prawie każdy samochód elektryczny, którym jeżdżę, wydaje się „szybki”, ID.4 po prostu taki nie był. Jednak dla przeciętnego nabywcy, który nie jest tak skoncentrowany na hoonie jak ja, ID.4 prawdopodobnie zrobi to, do czego jest powołany, cicho krąży po mieście we względnym komforcie.

Czekaj, zapomniałem, jest jeden przycisk, przycisk zasilania! Ale nie jestem pewien, dlaczego w zwykłym samochodzie z gazem miałby się znajdować klucz (zdjęcie powyżej po lewej).

Podsumowanie Volkswagena ID.4 AWD Pro S 2023

Myślę, iż jedną z interesujących rzeczy w pojazdach elektrycznych było to, iż początkowo wydawały się one bardzo wyjątkowe, odmienne i interesujące. adekwatnie podoba mi się to, iż ID.4 sprawia wrażenie zwykłego samochodu. Ale choćby jako zwykły samochód nie jest szczególnie dobry w żadnej jednej rzeczy. Po prostu jest tam. Co jest prawdopodobnie w porządku dla większości kupujących, po prostu uznałem, iż trudno się nim cieszyć.

Volkswagen ID.4 AWD Pro S po 2023 roku pojawił się jako pierwszy na Hooniverse.

Idź do oryginalnego materiału