2023 Toyota Venza Limited

1 rok temu

Ten przegląd samochodów może być czasami wyzwaniem, zwłaszcza wymyślanie nowych i (miejmy nadzieję, interesujących) rzeczy do powiedzenia na temat różnych samochodów każdego tygodnia. Jednym z powodów jest to, iż wszystkie nowe samochody w dzisiejszych czasach są z natury dobre. Niezależnie od tego, czy mierzysz osiągi, ekonomię, komfort, czy cały szereg innych parametrów, nowoczesne samochody są generalnie obiektywnie lepsze od samochodów sprzed dwóch do trzech dekad. To właśnie z tym paleniem w mojej głowie zrzucono tę Toyotę Venza Limited. Na papierze jest całkiem anonimowy. Jedyną opcją silnika we wszystkich wersjach wyposażenia Venza jest hybryda z czterocylindrowym silnikiem 2,5 l. Ale być może jest więcej niż na pierwszy rzut oka, więc wejdźmy w to i dowiedzmy się.

Przegląd Toyota Venza Limited 2023

Venza pochodzi z roku modelowego 2009 i została zbudowana w Georgetown, KY na podwoziu Camry z serii XV40. Pamiętam, jak zobaczyłem moją pierwszą Venzę i pomyślałem „o cholera, to nie wygląda źle”. Jednak pierwsza generacja Venza trwała do 2015 roku, kiedy Toyota całkowicie ją zaprzestała. Dopiero w roku modelowym 2021 Venza powrócił do Stanów Zjednoczonych jako Harrier serii XU80 z rebadged na rynek japoński. Czy chciałbym, żeby nazywał się tutaj Harrier? Oczywiście, ale to nie jest teraz ważne. Jest zbudowany na platformie TNGA-K, która znajduje się pod wszystkimi samochodami Toyoty i Lexusa o rozmiarze Camry i większymi, a także RAV4, Sienna, NX, RX i innymi.

Rok modelowy 2023 nie miał żadnych ogromnych aktualizacji, Venza otrzymała najnowszą generację multimedialnego systemu audio Toyoty i jest teraz sterowana dzięki większego 12,3-calowego ekranu dotykowego (XLE i nowsze, LE przez cały czas ma ośmiocalowy ekran). Ceny zaczynają się od nieco ponad 34 000 USD za podstawowy LE do nieco ponad 42 000 USD za wersję Limited, taką jak nasz tester. Godna uwagi jest nowa „Nightshade Edition”, która została dodana na rok 2023 i zawiera kilka czarnych elementów wykończeniowych za 1000 USD premii w porównaniu z XLE, ale poza tym jest podobnie wyposażona.

Masz jednak dużo rzeczy za te pieniądze, najważniejsze dla wersji Limited obejmują standardowe wyposażenie, takie jak:

Skórzana tapicerka z podgrzewanymi i wentylowanymi przednimi fotelami Podgrzewana kierownica interesujące technologie, takie jak cyfrowe lusterko wsteczne, kamera 360 stopni i wyświetlacz Head-up System nawigacji Dziewięciogłośnikowy system audio JBL

Nasz „Blueprint” pomalowany na niebiesko Limited otrzymuje również głupi, fajny panoramiczny dach Star Gaze (1400 USD), 313-calowy „mocowanie aktywności” o wartości 313 USD (co brzmi brudno, ale jest po prostu prostszym mocowaniem w stylu zaczepu do bagażników rowerowych lub ładunkowych) i niektóre maty podłogowe (309 USD).

Jesteś na miejscu 45 097 $ na zewnątrz.

2023 Toyota Venza Limited wewnątrz i na zewnątrz

Moje pierwsze wrażenie na temat Venzy było „wow, ta niebieska farba naprawdę błyszczy!”. Robiłem zamianę z Audi Q4 Sportback e-tron 2022, które było mniej więcej tego samego koloru, ale Toyota naprawdę wyróżniała się w porównaniu. Pamiętam, jak powiedziałem kolesiowi od dostawy „przypomina mi to trochę łódkę basową”, co w tym przypadku było komplementem (nie zawsze jest wystarczająco dziwne). Toyota zawsze odróżniała Venzę od podobnie wyglądającego, a także średniej wielkości Highlandera, nadając Venzie bardziej elegancki styl, zarówno z przodu, jak iz tyłu.

Nie zawsze podoba mi się styl dachu „podobny do coupe” w SUV-ach i crossoverach, ale zawsze uważałem, iż Venza całkiem dobrze sobie z tym radzi. Podobnie jak wiele poziomów wykończenia Limited, nasz tester ma ekskluzywne akcenty na zewnątrz i ładny zestaw jasnych 19-calowych kół „Super Chrome” z dzielonymi szprychami.

Jednak wnętrze Venzy naprawdę błyszczy, a jasna i przestronna kabina jest wygodnym miejscem do spędzenia czasu. Fotel kierowcy z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach był wygodny i zaskakująco dobrze wyprofilowany. Spędziłem weekend w Pensylwanii na turnieju hokejowym, co oznaczało spędzenie kilku godzin w Venza, i był to świetny środek transportu na całą podróż.

Szczególnie podobały mi się drewniane wykończenia. Jasny kolor nie tylko pomógł zachować wrażenie otwartości, ale wyglądał cholernie z klasą. Mimo iż wygląda na nieco przyklejony (a może trochę późniejszy), podoba mi się lokalizacja przycisku rozrusznika. Z jakiegoś powodu czułem się, jakbym za każdym razem odpalał jakąś złożoną maszynę, co chyba było. Mówiąc o złożoności, absolutnie uwielbiam panoramiczny dach, który zmienia się z przezroczystego na nieprzezroczysty za naciśnięciem przycisku. Mach-E 2021, który posiadałem, miał również panoramiczny dach od przodu do tyłu, ale brak możliwości zakrycia go oznaczał, iż latem zrobiło się ciepło. Możliwość tak szybkiej zmiany poziomu światła nie tylko zadziwiła moje dzieci, ale była również praktyczna.

Ogólnie rzecz biorąc, przekonasz się, iż Venza Limited ma mnóstwo funkcji, chociaż niektóre przyciski są ukryte po lewej stronie, za kierownicą.

Otrzymasz dość przydatne 28,8 cu. stóp przestrzeni w tylnej przestrzeni ładunkowej i chociaż Venza jest nieco mniejsza niż większość SUV-ów średniej wielkości, spełniała moje potrzeby w zakresie treningu hokejowego i codziennych sprawunków. W drugim rzędzie jest również imponująca 37,8 cala miejsca na nogi z tyłu, co było wystarczające do przewożenia całej rodziny. Venza byłaby dobrym dodatkiem do gospodarstwa domowego z dwójką dzieci i dwoma fotelikami dziecięcymi, z fotelikami dziecięcymi skierowanymi tyłem do kierunku jazdy dość dobrze dopasowanymi w zależności od rozmiaru.

2023 Toyota Venza Limited w drodze

Na drodze Venza pokonuje mile autostradowe z imponującym komfortem. Jasne, silnik o mocy 219 koni mechanicznych nie jest dokładnie wytrzymały w dziale zasilania, ale choćby poziom wyposażenia Limited wynosi poniżej 4000 funtów, co jest imponujące w dzisiejszych czasach. Nigdy nie robiłem żadnych notatek o odczuciu, iż Venza może przyspieszyć, ani nie miał żadnych problemów z przejściem. Ponadto, ze standardowym napędem na wszystkie koła i 8,2-calowym prześwitem, możesz bez problemu jeździć lekkim szlakiem, jeżeli chcesz.

To ekonomiczny kąt, który jest świetnym punktem sprzedaży dla Venzy, z 40 mpg w mieście, 37 szosą i 39 połączonymi oznaczało to, iż prawie nie musiałem zatrzymywać się na paliwo podczas mojej podróży. Podobał mi się fakt, iż asystent utrzymania pasa ruchu wydawał się niewielki podczas długiej jazdy, po prostu lekko wibruje zamiast hałasować lub ciągnąć kierownicą. Oczywiście oprócz utrzymywania pasa ruchu, ma pełny standard Toyota Safety Suite z adaptacyjnym tempomatem, łagodzeniem skutków kolizji z przodu z wykrywaniem pieszych i łagodzeniem zjeżdżania z pasa ruchu.

Podsumowanie limitowanej Toyoty Venza 2023

Pytanie brzmi, czy wybrałbyś to zamiast większego i bardziej praktycznego Highlandera? Przypuszczam, iż będzie to zależeć od twoich potrzeb, dodatkowy (choć mały) trzeci rząd w Highlanderze jest miłym dodatkiem, ale ogranicza przestrzeń ładunkową, gdy jest na miejscu. Dodatkowo, jeżeli chcesz hybrydową wersję Highlandera, zaczynasz od 40 000 $ za podstawowy LE. Istnieje solidna różnica w cenie 6000 USD między Venza Limited a Highlander Hybrid Limited. Tak naprawdę sprowadza się to do rozmiaru i ceny.

Aha, a jeżeli dotarłeś tak daleko (dziękuję), prawdopodobnie przez cały czas będziesz mieć w głowie to „nowe samochody są lepsze”. Przyznaję, iż istnieje wiele mniej namacalnych, mniej pragmatycznych aspektów starszych samochodów, które mogą sprawić, iż będą przyjemniejsze. Na przykład nowsze samochody na ogół nie brzmią tak dobrze, a replikowanie powozu V8 rodziców w dzisiejszych czasach bez wydawania sześciu cyfr na Audi lub Mercedesa byłoby trudne. Jednak Venza to po prostu solidnie dobry samochód, radzi sobie bardzo dobrze za rozsądną cenę. Więc jeżeli chcesz ładnie wyglądający dwurzędowy, jest to dobra opcja, aby dodać ją do swojej listy.

Toyota Venza Limited po 2023 roku pojawiła się jako pierwsza na Hooniverse.

Idź do oryginalnego materiału