2023 Genesis Electrified G80 AWD: klasyczny AF

1 rok temu

Prawie każdy producent samochodów ciężko pracuje, tworząc specjalnie zaprojektowane pojazdy elektryczne lub adaptując elektryczne wersje istniejących platform. Nic dziwnego, iż parasol pojazdów Hyundai, Kia i Genesis nie różni się od wielu całkowicie elektrycznych modeli dostępnych teraz, a kolejne są w drodze. Właśnie jeździłem Genesis GV60 electric i było całkiem nieźle. Dostałem też szansę w moim pierwszym „sedancie wykonawczym”, który został poddany zabiegowi EV, Genesis Electrified G80 AWD 2023. To luksusowy samochód o wartości 82 400 USD, co czyni go drugim najdroższym pojazdem w ofercie Genesis, po większym G90 (który również niedawno recenzowałem). Czy jest to propozycja, którą kupujący będą skłonni rozważyć? Zagłębmy się w szczegóły i dowiedzmy się.

To elektryczne, boogie, woogie, woogie.

Przegląd zelektryfikowanej G80 Genesis 2023

Genesis G80, przynajmniej w formie napędzanej benzyną, wywodzi się z OG Hyundai Genesis. Produkowany w latach 2008–2016 Genesis był pierwszym krokiem Hyundaia na rynku luksusowym. W 2014 roku bardzo popierałem wydzielenie Genesis jako własnej marki. Nie mówię, iż wpadłem na ten pomysł, jestem pewien, iż wielu innych postulowało to samo, ale przez cały czas twierdzę, iż był to świetny pomysł. Ludzie, którzy są choćby trochę świadomi marki, będą mieli trudności z wydaniem 50 000 $ lub więcej na Hyundaia lub Kię. Jednak wydaje się, iż Genesis odnosi pewne sukcesy, widziałem coraz więcej ich sedanów i SUV-ów w rejonie DC.

G80 jest pierwszym zelektryfikowanym sedanem Genesis, a jego początkowa sugerowana cena detaliczna wynosząca 79 825 USD jest o prawie 30 000 USD wyższa niż cena początkowa najtańszego G80 napędzanego gazem. jeżeli wiesz cokolwiek o Genesis, wiesz, iż dostajesz przyzwoitą ilość rzeczy za te pieniądze. Druga generacja G80 pojawiła się w 2021 r., a zelektryfikowany G80 jest adekwatnie zupełnie nowy na 2023 r. Dostajesz tylko jedną opcję, wersję z podwójnym silnikiem AWD o mocy 365 koni mechanicznych, więc zbudowanie własnego G80 EV jest dość łatwe.

Nie ma wiele do wyboru w internetowym narzędziu do budowania G80 EV, jest ono standardowo wyposażone w skórę Nappa, zamszową podsufitkę z mikrofibry, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników 3D i wiele, wiele, więcej. Omówimy szczegóły poniżej, ale wystarczy powiedzieć, iż się załadowała.

Nasz tester dodaje tylko 1500 USD za farbę Verbier White Matte, wszystkie inne opcjonalne kolory dodają 575 USD do sugerowanej ceny detalicznej. Co ciekawe, jedynym kolorem farby, który nie wpływa na wynik finansowy, jest bazowy „Alta White”. To trochę jak praca z budowniczym w celu dostosowania nowego domu.

Genesis choćby nie próbuje zdobyć głupiej listy dodatków, ich sekcja „Akcesoria” zawiera tylko trzy powyższe elementy. W sumie patrzysz na nieco ponad 82 000 $ za drzwi najnowszego pojazdu elektrycznego Genesis.

Czy warto? Dowiedzmy Się.

2023 Genesis zelektryfikowany G80 wewnątrz i na zewnątrz

Zelektryfikowany G80 to imponujący pojazd, ma tylko 0,2 cala szerokości, jak większy G90, chociaż długość G80 EV jest o całe 10 cali mniejsza w porównaniu z większym samochodem. Tak więc, jak duży wydaje się G80, jest to przypomnienie, iż G90 to bestia. Osłona Genesis z przodu (która ładnie ukrywa klapę ładowania) otacza przód, z dzielonymi reflektorami Genesis po obu stronach. Nadwozie jest wyrzeźbione i proste, z jedną zamaszystą linią wzdłuż boku, która łączy się tuż nad podzielonymi tylnymi światłami. Tył unosi się lekko przy bagażniku, aby nadać G80 ładny ogólny kształt. …uch… wieloramienne koło (nie chce mi się ich liczyć) wygląda bardzo elegancko i dodaje całościowego wizerunku samochodu. Nie ma wątpliwości, iż wygląd zewnętrzny G80 pasuje do wizerunku wartego ponad 80 000 USD.

Wewnątrz jest więcej tego samego, z fantastycznymi materiałami w całym tekście. To prawie to samo, co dostaniesz w napędzanym gazem G80 3.5T Sport, a także to, co dostajesz również w pakiecie Prestige, więc ma w zasadzie wszystko w standardzie. Oznacza to jednak, iż musisz polubić mieszankę wzorów i kolorów w G80 EV, ponieważ jest to jedyna opcja. Nie jestem pewien, czy podoba mi się ciemnozielona paleta kolorów znajdująca się w górnej części deski rozdzielczej, ale też jej nie nienawidziłem.

Prawie jedyna opcja, której nie dostaniesz, to szyberdach lub jakiś panoramiczny dach. Zamszowa podsufitka z mikrofibry to jedyna rzecz, którą zobaczysz nad sobą w G80 EV 2023, co mi nie przeszkadzało. 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników 3D jest doskonały, a towarzyszący mu 14,5-calowy ekran dotykowy zamontowany na desce rozdzielczej, który kontroluje wszystko dzięki łatwego w użyciu systemu informacyjno-rozrywkowego. Ciekawe, iż nie korzysta z USB-C, wyciągnąłem jeden z tych przewodów, zakładając, iż tak będzie łączył się mój Apple CarPlay, ale tak nie było.

Jest załadowany, ba, zapakowany po brzegi, z funkcjami. Podobnie jak w GV60 EV, którym jeździłem, podgrzewana kierownica ma metalowe elementy tuż obok podgrzewanej kierownicy, więc przejście z gorąca na zimno było dla mnie niepokojące. Jednak jest to pierwszy samochód, którym jeździłem, który ma kilka poziomów podgrzewania kierownicy, co mi się podobało. Dobrze wykorzystałem również fotele masujące.

Bagażnik ma 10,8 stopy sześciennej przestrzeni, co w rzeczywistości jest lepsze niż kostki G90s 10,6, jednak większy samochód ma inne dwa cale miejsca na nogi na tylnym siedzeniu. Niezależnie od tego, duży sedan jest duży, więc długie weekendy lub wycieczki z rodziną lub przyjaciółmi zapewnią wszystkim komfort i względną praktyczność.

2023 Genesis zelektryfikowany G80 w drodze

Na drodze G80 EV uwielbia pożerać mile i jest prawdopodobnie jednym z najcichszych samochodów, jakimi kiedykolwiek jeździłem. Platforma EV została stworzona z myślą o pojazdach luksusowych, a tłumienie dźwięku w połączeniu z cichobieżnym układem napędowym zapewnia niemal bezgłośne wrażenia. Słychać szum wiatru, ale to wszystko. To fantastyczne miejsce do spędzenia czasu w otwartej drodze.

Podobnie jak niektóre inne pojazdy elektryczne wyprodukowane przez Hyundaia, G80 EV pokaże w czasie rzeczywistym wpływ zmiany trybów jazdy. Różnica w zasięgu od komfortowego do ekonomicznego prawdopodobnie nie jest warta obniżonej wydajności, ponieważ zaoszczędziła tylko osiem mil przewidywanego zasięgu, przełączając się na tryb najbardziej ekonomiczny. Jest tryb Sport, ale jest dość szybki w trybie Komfort, więc zwykle zostawiałem go w tym ustawieniu i kręciłem się po mieście. przez cały czas uważam, iż używanie łopatek do zmiany sposobu działania pedału przyspieszenia jest interesujące, można go kliknąć, aby używać jednego pedału do jazdy. Zakładam, iż prawdopodobnie istnieją tylko dlatego, iż G80 EV ma takie samo ogólne wnętrze jak zwykły G80. Ale hej, przynajmniej robi coś związanego z wydajnością.

Mówiąc o osiągach, G80 EV zapali tylne opony przy wyłączonej kontroli trakcji. To jednak trochę zabawne, całość brzmi dość wysoko, bez towarzyszącego hałasu silnika. Motortrend osiągnął czas od 0 do 60 w szybkim tempie 4,1 sekundy, a ćwierć mili minęła w zaledwie 12,8 sekundy, dzięki czemu G80 EV był odpowiednio szybki.

Streszczenie

Jak mówi tytuł, zelektryfikowany G80 jest naprawdę elegancki jak cholera. To dużo samochodu, choćby z dużą sugerowaną ceną detaliczną na dole naklejki na szybę, mocno wierzę, iż jest tego wart. Z zewnątrz wygląda fantastycznie, wnętrze jest niezwykle wygodne, z prawie wszystkimi udogodnieniami, jakich można się spodziewać w tym przedziale cenowym. Przyznam, iż jestem wielkim fanem tego, co Hyundai robi na całym świecie, a zelektryfikowany G80 nie jest inny. Jest wykonywany w sposób, który nie uderza cię w głowę elektryfikacją, ale zamiast tego umożliwia konwersję elektryczną, aby dodać do doświadczenia. Jest szybszy, cichszy i wygodniejszy niż porównywalny G80 napędzany gazem, a jeżeli samochód elektryczny pasuje do Twojego stylu życia, jest to świetny zakup.

Lubię to:

Tak jak Ładowanie…

Idź do oryginalnego materiału