2023 Easter Jeep Safari widzi zelektryfikowanego Cherokee Restomod wśród 7 koncepcyjnych

1 rok temu

W 2023 roku odbędzie się 57. spotkanie jeepów w Moab w stanie Utah podczas corocznego wielkanocnego safari jeepami. Jak zwykle Jeep bierze udział w wydarzeniu wraz z ponad 20 000 entuzjastów off-roadu. W tym roku producent samochodów ma do pokazania siedem pojazdów koncepcyjnych. Jako ukłon w stronę zelektryfikowanej przyszłości, trzy z nich to hybrydy typu plug-in, a jeden to w pełni elektryczny koncept, który widzieliśmy już wcześniej. W każdym razie głównie.

To wszystko pojazdy koncepcyjne, więc nie spodziewaj się ich u dealerów. Jednak niektóre z nich zostały zbudowane w celu zaprezentowania mnóstwa wydajnych części i akcesoriów dostępnych dla właścicieli Jeepa, dzięki czemu są one w pewnym stopniu osiągalne w zależności od tego, ile chcesz wyposażyć. Rzućmy okiem na kolekcję rock-crawling na tegoroczne uroczystości.

Koncepcja Jeepa Grand Wagoneer Overland

Z pewnością największa koncepcja tej grupy, duży i luksusowy Grand Wagoneer, z pewnością ma dużo miejsca do rozciągnięcia. Ta koncepcja dodaje podnoszony dach Skyloft z miejscami do spania dla dwóch osób, dostępnymi od wewnątrz przez przesunięty tylny szyberdach. W związku z tym zrezygnowano z trzyrzędowych siedzeń na rzecz poduszek z fasolą i podłogi wykonanej z wyściełania łóżka ciężarówki z tyłu. 35-calowe opony osadzone są w większych nadkolach z niestandardowymi poszerzeniami, a 1,5-calowe podniesienie pomaga pełnowymiarowemu SUV-owi pokonywać przeszkody terenowe.

Koncepcyjny Jeep Cherokee 4xe z 1978 roku

W 1978 roku nie można było kupić hybrydowego Jeepa, ale ten restomod wyobraża sobie alternatywną rzeczywistość, w której mogło się to wydarzyć. Ten klasyczny SJ Cherokee wykorzystuje układ napędowy współczesnego Wranglera Rubicon 4xe – turbodoładowany czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 litrów i dwa silniki elektryczne. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów obsługuje zmiany biegów, połączona ze skrzynią rozdzielczą 4:1. Jeździ na 37-calowych oponach zamontowanych na 17-calowych kołach z odpowiednią stylistyką old-school mag. Oryginalne nadwozie z 1978 roku zostało gruntownie zmodyfikowane, aby zaakceptować zmiany, ale jego żółta farba w stylu retro z pomarańczowymi paskami jest adekwatnym hołdem dla epoki dzwonów.

Koncepcja Jeepa Scramblera 392

Mówiąc o dzwonach, oryginalny Scrambler pojawił się w 1981 roku jako mała ciężarówka. Niestety, nic nie wskazuje na to, iż nadchodzi nowy Scrambler, nie mówiąc już o jednym z 6,4-litrowym Hemi V8 z Wranglera Rubicon 392. Wykorzystując czterodrzwiowego Wranglera jako punkt wyjścia, ta koncepcja jest oczywiście radykalną interpretacją tekstu, wyposażony w konstrukcję dwudrzwiową (bez rzeczywistych drzwi) z mnóstwem niestandardowych paneli nadwozia z włókna węglowego. Błotniki są szersze, zderzaki to specjalne lekkie elementy i jeździ na zawieszeniu pneumatycznym, które może naprzemiennie podnosić od 1,5 do 5,5 cala. W związku z tym jest dużo miejsca na 40-calowe opony.

Koncepcyjny Jeep Wrangler Magneto 3.0

Całkowicie elektryczny Wrangler powraca z trzecią wyprawą na safari. Po raz pierwszy pokazany w 2021 roku, przez cały czas posiada pojedynczy silnik elektryczny, ale teraz moc jest regulowana przez kierowcę w zakresie od 285 do 650 koni mechanicznych. Dostępny jest nowy dwustopniowy tryb regeneracji mocy, który można wyłączyć podczas normalnej jazdy lub włączyć, aby odzyskać energię podczas hamowania. Zaktualizowany tryb zjazdu ze wzniesienia jest dostępny w niskim zakresie dla obsługi jednym pedałem. Poza tym Jeep wprowadza drobne modyfikacje nadwozia, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie, oraz przesuwa słupek B, aby zrobić miejsce na niestandardowy pałąk zabezpieczający. Kąt przedniej szyby jest cofnięty o 12 stopni, a nowy lakier jest uhonorowaniem poprzednich koncepcji Magneto.

Jeep Gladiator Rubicon Sideburn Concept

Zaprojektowany z myślą o ekstremalnych przygodach terenowych, Sideburn Concept jest wyposażony w dodatki zwiększające funkcjonalność i możliwości. Posiada niestandardowe łóżko z wbudowanym schowkiem i miejscami zaprojektowanymi specjalnie na pojemniki z płynami. Niestandardowa osłona chłodnicy służy również jako składana ławka, a 11-calowe światła LED na dachu można zdejmować. Sportowy drążek z włókna węglowego i stali znajduje się między kabiną a łóżkiem, oferując więcej możliwości przechowywania sprzętu, i jest wyposażony w półdrzwi. Liczne ulepszenia wykończenia znajdują się w całym wnętrzu i jeździ na dwucalowym podniesieniu z 37-calowymi oponami na rogach.

Koncepcja wyjazdu Jeepa Wranglera Rubicon 4xe

Ostatnie dwie koncepcje są zakorzenione w rzeczywistości, zaczynając od Koncepcji Odejścia. Ten granatowy samochód terenowy koncentruje się na przygodach na świeżym powietrzu z mnóstwem akcesoriów Jeep Performance Parts. Ma rurowe drzwi, płaskie błotniki, taką samą składaną rurową osłonę chłodnicy, jak w Gladiator Sideburn Concept, terenowe światła LED montowane na przednim zderzaku, które mogą się obracać po złożeniu przedniej szyby, oraz kamienne światła we wszystkich czterech rogach. Sztuczna bramka rurowa z tyłu oferuje różne pozycje dla koła zapasowego, jednocześnie zwiększając miejsce do przechowywania. We wnętrzu znajdują się również różne ulepszenia schowków. Pod spodem znajdziesz 2-calowy podnośnik z 37-calowymi oponami.

Koncepcyjny Jeep Wrangler Rubicon 4xe

Różowy Jeep mieszka w Easter Jeep Safari. Ta koncepcja, oparta na limitowanej edycji Wranglera w kolorze Tuscadero z 2021 roku, dodaje czarne akcenty w strategicznych miejscach i nosi niestandardową grafikę na masce. Pod spodem znajduje się to samo regulowane zawieszenie pneumatyczne, które zastosowano w koncepcyjnym Scramblerze 392, pozostawiając miejsce na 37-calowe opony na czarnych 17-calowych kołach.

Easter Jeep Safari 2023 odbywa się od 1 do 9 kwietnia w Moab w stanie Utah.

Idź do oryginalnego materiału