2023 Dodge Demon 170 zapewnia 1025 KM, rozpędza się od 0 do 100 mil na godzinę w 1,66 sekundy za 100 361 USD

2 lat temu

Dodge właśnie położył wykrzyknik na końcu swojej ery napędzanych gazem samochodów typu muscle car.

We wtorek firma, która dostarczyła Ci Hellcata i Demona, podniosła poprzeczkę, ujawniając Dodge Challenger SRT Demon 170 2023. To siódmy i ostatni model z edycji specjalnej „Last Call”, zanim zgaśnie światło na tę erę.

Produkcja rozpocznie się tego lata, a każdy Demon 170 będzie kosztował 100 361 USD, w tym 1595 USD opłaty za miejsce docelowe i 2100 USD opłaty za paliwo. Sugerowana cena detaliczna to diabelskie 96 666 $.

2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

Numery wydajności Demon 170

Demon 170 obraca wszystko do 11. Szczytowa moc na E85 wynosi 1025 KM i 945 lb-ft momentu obrotowego. Napełnienie zbiornika paliwem premium (E10) obniża moc wyjściową do 900 KM i 810 funtów na stopę. Może również działać na dowolnej kombinacji tych dwóch, ponieważ elektronika automatycznie określa procentową zawartość etanolu w paliwie i ponownie kalibruje silnik, aby odpowiednio działał. Nazwa Demon 170 to riff na temat oceny 170-dowodowej paliwa E85. Silnik skrzyniowy Hellephant C170 nosi swoją nazwę z tego samego powodu.

Dodge powiedział, iż Demon 170 rozpędza się od 0 do 60 mil na godzinę w 1,66 sekundy i ściąga 2,0 g z linii na przygotowanej powierzchni z rolowaniem. Na nieprzygotowanym dragstripie przez cały czas rozpędza się od 0 do 60 mil na godzinę w mniej niż 2,0 sekundy, chociaż dyrektor generalny Dodge, Tim Kuniskis, zauważył, iż nie uruchomi tego na ulicy.

Pokonuje ćwierć mili w 8,91 sekundy z certyfikatem NHRA przy 151,17 mil na godzinę, a jego czas na 60 stóp wynosi 1,20 sekundy.

Dodge Demon 170 to najszybciej przyspieszający i najszybszy samochód produkcyjny, jaki można kupić za pieniądze.

Jako punkt odniesienia, Demon miał 840 KM i 770 Nm momentu obrotowego na E85, przebiegł ćwierć mili w 9,65 sekundy z prędkością 140 mil na godzinę, ciągnął 1,8 g podczas przyspieszania i osiągnął czas od 0 do 100 mil na godzinę w 2,3 sekundy.

NHRA przekazała już Demonowi 170 pismo o naruszeniu jego umiejętności przebiegu poniżej dziewięciu sekund ćwierć mili. Gdy tylko spadnie poniżej 10 sekund, potrzebuje klatki bezpieczeństwa, a gdy zaćmi się na dziewięć sekund, potrzebuje spadochronu, co może skutkować banem do czasu dodania tych elementów.

2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

Układ napędowy Demona 170

Dodge zaczął opracowywać Demona 170 jako zmodyfikowanego Challengera Demona, ale w celu uzyskania czterocyfrowej mocy. Kuniskis powiedział, iż zespół wymienił znacznie więcej niż pierwotnie zamierzano, ponieważ silniki ciągle się wysadzały. Jedynymi wewnętrznymi elementami silnika, które przez cały czas są wspólne z Demonem, są wałek rozrządu, sprężyny zaworów i popychacze.

Żeliwny blok 6,2-litrowego V-8 Demona musiał zostać zmodyfikowany do pracy w Demon 170 dzięki kołków zapewniających większą siłę docisku głowic, aby umożliwić wyższe ciśnienie w cylindrze. Inżynierowie wymienili 2,8-litrową sprężarkę Demona na 3,0-litrową sprężarkę o ciśnieniu 21,3 psi. Zmodyfikowana wersja doładowania Hellephanta, jest zasilana przez nowy korpus przepustnicy 105 mm i podłączona do 3,02-calowego koła pasowego. Nowe kołki utrzymują głowice cylindrów, aby zapewnić większą siłę zacisku. Głowice cylindrów są oceniane na 2500 psi na E85. To około 25% więcej niż Demon na benzynie wyścigowej i 50% więcej niż Hellcat Red Eye. Silnik ma również nowe tłoki, pręty, zawory dolotowe pokryte azotkiem, prowadnice zaworów, korby, główne kołpaki kęsów, świece zapłonowe i ulepszony amortyzator korby.

System Power Chiller SRT opracowany dla Demona został przeniesiony do Demona 170. System obniża temperaturę powietrza dolotowego choćby o 45 stopni, kierując układ klimatyzacji w celu schłodzenia chłodnicy międzystopniowej doładowania zarówno przed, jak i po zjechaniu z dragstripa.

Szyna paliwowa i układ wtryskiwaczy zostały zmodernizowane, aby obsłużyć zmianę na możliwość E85. System przepływa o 25% więcej paliwa przez wtryskiwacze, które przepływają z prędkością do 164 galonów na godzinę. „Możesz opróżnić zbiornik w 5,75 minuty”, powiedział Kuniskis.

8-biegowa automatyczna skrzynia biegów Demona ma zaktualizowany kołnierz wyjściowy, aby pomieścić wał napędowy o większej średnicy, który jest o 30% mocniejszy niż w Demon. Pasuje do tylnego mechanizmu różnicowego 240 mm i większego przegubu homokinetycznego z obudową o zmienionej geometrii. Ten tylny mechanizm różnicowy jest teraz odlewany ciśnieniowo zamiast odlewanego przepływowo, co czyni go o 50% mocniejszym niż tylny mechanizm różnicowy Demona. Nowe 43-wypustowe tylne półosie zostały zastąpione większymi wewnętrznymi wypustami łączącymi, aby zapewnić, iż rzeczy nie pękną pod wpływem momentu obrotowego podczas startu.

Kuniskis zauważył, iż Demon’s TransBrake był skomplikowanym sprzętem i zespół przeprojektował system, nazywając go wersją 2.0 ze względu na ulepszony interfejs użytkownika. Elektronika samochodu może również współpracować z systemem TransBrake, aby cofać moment obrotowy o określony procent w odstępach dziesiątych części sekundy, aby poprawić przyczepność opon; działa to na całej długości toru, aby zapobiec poślizgowi opony między biegami. TransBrake pozwala teraz użytkownikom wybierać spośród różnych profili uruchamiania, aby dopasować moc silnika do toru i warunków. Dostępna jest również funkcja pamięci, która umożliwia kierowcom zapisywanie wybranych ustawień uruchamiania i zmiany biegów w celu zapewnienia przyczepności na różnych nawierzchniach. System umożliwia TransBrake zwiększenie przepustnicy silnika do 2350 obr./min. Funkcje Line Lock, Launch Control i Launch Assist zostały przeniesione z Demona.

2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

Zawieszenie Demon 170

Zawieszenie Demona zostało ponownie skalibrowane elektronicznie i mechanicznie do pracy w Demon 170. Demon mógłby wyskoczyć z koła, a następnie uderzyć przednią częścią z powrotem w ziemię, ale Demon 170 pomija krok uderzenia w ziemię. Nowa regulacja zawieszenia sprawia, iż ​​przód unosi się wolniej, co zapewnia samochodowi więcej energii do poruszania się do przodu. Tylne zawieszenie jest o 50% twardsze niż w modelu Demon, dzięki czemu opony wbijają się w tor i marszczą się podczas zaczepiania.

Adaptacyjne amortyzatory Bilstein pozostają, ale mają regulację zaworów specyficzną dla Demona 170, która zwiększa wysokość jazdy z tyłu o 0,4 cala i ogranicza skok tylnego zawieszenia o 0,7 cala. Obie te zmiany zostały wprowadzone, aby zapewnić, iż masywny Mickey Thompson usunie się z tyłu.

Zmieniono pochylenie tylnego zawieszenia, aby zwiększyć powierzchnię styku pod obciążeniem. Przednie sprężyny zostały zmiękczone o 35% z przodu i 28% z tyłu, podczas gdy przednie i tylne stabilizatory są bardziej miękkie odpowiednio o 75% i 44% w porównaniu z Hellcat Redeye Widebody.

Demon 170 toczy się na naprzemiennych oponach. Mniejsze 18×8-calowe koła z oponami Mickey Thompson 245/55 ET Street są zamontowane z przodu, a z tyłu znajdują się 17×11-calowe koła z oponami Mickey Thompson P315/50R ET Street R drag radial. Dodge współpracował z Mickeyem Thompsonem, aby upewnić się, iż tylne opony mają dodane rowki, aby poprawić osiągi na ulicy.

Konfiguracja kół i opon jest dopuszczona do ruchu ulicznego, więc samochodem można przejechać z garażu na tor wyścigowy, zjechać po torze, a następnie odwieźć do domu. Nie są potrzebne żadne przednie biegacze, a na torze nie jest konieczna wymiana opon i kół.

Kuniskis zauważył, iż opon tych nie należy używać w zimnie, deszczu ani przy wilgoci na podłożu. Dodge będzie wymagać od kupujących podpisania poświadczonego notarialnie dokumentu potwierdzającego, iż rozumieją ten szczegół dotyczący bezpieczeństwa.

Ile waży Demon 170?

Kuniskis powiedział, iż Demon 170 jest odrobinę cięższy od Demona, choćby z opcjonalnymi dwuczęściowymi kołami z włókna węglowego. Doładowanie dodaje kolejne 5 funtów, korpus przepustnicy dodaje około 1 funta, a całość w Demon 170 jest o 25 funtów cięższa niż oryginalny Demon.

Dla porównania, pierwotnie mówiono, iż Demon waży 4250 funtów, co stawia Demona 170 na około 4275 funtów.

2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

Jak wygląda Demon 170?

Na pierwszy rzut oka można by pomyśleć, iż Demon 170 to Demon. Ale spójrz bliżej.

Rozbłyski tylnych błotników pozostały, ale przednie zostały usunięte. Usunięcie przednich rozbłysków i upuszczenie przednich kół z 315 do 245 zaoszczędziło 16 funtów wagi.

Ale Demon 170 dzieli panele ciała z innymi szerokokadłubowymi Hellcatami i Demonem. Posiada również kaptur łapacza powietrza Demona.

Znaczek Demon na przednich błotnikach ma 170 na logo, a także żółte oko reprezentujące możliwości E85.

Wewnątrz Demon 170 to standardowa taryfa Challenger SRT, ale z miejscem dla jednego. Aby obniżyć wagę, nie ma przedniego siedzenia pasażera, tylnego siedzenia, wykładziny bagażnika, izolacji akustycznej ani oświetlenia bagażnika. Radio ma tylko dwa głośniki, a Dodge wyposaża samochód w ekrany wskaźników charakterystyczne dla Demona 170 i tabliczkę rozdzielczą Demona 170.

2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

Opcje demona 170

Dodge nie będzie oferować opcji za 1 $, jak w przypadku Demona i opcji Demon Crate. Kuniskis zaznaczył, iż nie będzie tanich opcji.

Pakiet premium obejmuje podgrzewane i wentylowane skórzane przednie fotele, pokrytą skórą tylną kanapę oraz 18-głośnikowy system audio Harman Kardon. W tym pakiecie można usunąć tylne siedzenie.

Szyberdach to opcja za 10 000 USD. „Chcesz szyberdachu, zapłacisz” – powiedział Kuniskis.

Dzięki programowi Dodge’s Direct Connection, kupujący Demona 170 mogą wybrać spadochron i klatkę bezpieczeństwa, które zapewnią, iż ich samochody będą legalne w oczach NHRA do jazdy w latach 8-tych. Butla CO2 będzie opcją za pośrednictwem połączenia bezpośredniego.

Właścicielom Hellcatów lub Demonów, którzy chcą ulepszyć swoje samochody, Dodge będzie sprzedawać tylną kołyskę, wał napędowy, korpus przepustnicy i niezliczone inne części Demona 170 w ramach programu części o wysokich osiągach Direct Connection.

Sztuczny zestaw dwuczęściowych kół z włókna węglowego firmy Lacks Enterprises będzie znajdować się na arkuszu zamówień opcji. Kupujący, którzy zaznaczą to pole, zgolą 11,98 funta z tyłu i 20,12 funta z przodu w porównaniu do zapasów Hellcat Redeye Widebody 315s.

2023 Dodge Challenger SRT Demon 170

Ponieważ żadna skrzynia Demona 170 nie jest dostępna, Dodge daje każdemu nabywcy Demona 170 niestandardową karafkę w stylu Demona z wygrawerowanym imieniem i nazwiskiem oraz numerem VIN pojazdu, podstawki i kostki whisky z emblematem Demona, kieliszki, osłonę na znaczek doładowania Demona 170, Tabliczka VIN i ilustracja Demona 170.

Jak zamówić Demona 170

Korzystając z narzędzia Dodge’s Horsepower Locator, kupujący poszukujący Demona 170 mogą zlokalizować, które salony będą miały przydziały i sprawdzić ich ceny.

Zamówienia będą przyjmowane od 27 marca, a księgi zamówień zostaną zamknięte 15 maja.

Odskok nie przeszkodzi dealerships od znakowania Demona 170, ale rozkazy na MSRP otrzymają pierwszeństwo budowy gniazd.

Każdy właściciel Demona, który zabezpieczy miejsce na budowę Demona 170, otrzyma możliwość dopasowania VIN swojego samochodu.

Ile zostanie wyprodukowanych Demonów 170?

Kuniskis powiedział, iż Dodge zamierza zbudować 3000 Demonów 170 dla USA i 300 dla Kanady, czyli tyle samo, ile wyprodukowano dla Demona.

Ale dyrektor gwałtownie zauważył, iż nie jest pewien, czy Dodge będzie w stanie wyprodukować te liczby. Pomiędzy przestojami w zakładzie, niedoborami części i innymi problemami, zespół spodziewa się początkowo przydzielić około 2500 lub 2700 i stamtąd ruszyć. Gdy nadejdzie 31 grudnia, produkcja zostanie wstrzymana niezależnie od liczby zbudowanych Demonów 170.

Każdy Demon będzie objęty standardową 3-letnią gwarancją Dodge’a na 36 000 mil.

Idź do oryginalnego materiału