2022 Audi Q4 Sportback e-tron Prestige

1 rok temu

Jesteśmy u zarania ery „wszystkich rzeczy naelektryzowanych” w branży motoryzacyjnej, a Audi ma świetny start. Począwszy od roku modelowego 2023, oprócz samodzielnego SUV-a e-tron (w wersji zwykłej i sportback) oraz sportowego sedana e-tron GT, Audi oferuje Q4 e-tron, który jest również dostępny w wersji sportback. Wysłali nam e-tron Navarra Blue 2022 Q4 Sportback z pakietem Prestige na tydzień jazdy. Zobaczmy, co jest czym i czy ten nowy luksusowy samochód elektryczny powinien znaleźć się na Twojej liście zakupów.

Przegląd Audi Q4 Sportback e-tron 2022

Q4 e-tron był zupełnie nowy na rok 2022, a dwurzędowy pięciomiejscowy samochód ma takie same elementy techniczne jak Volkswagen ID.4. Jak zauważyłem powyżej, nasz tester był z 2022 roku, ale większość informacji, które pokażę w tej sekcji dla obecnego modelu z 2023 roku, powinna być całkiem dokładna. Jedynymi dużymi zmianami był większy 11,6-calowy ekran dotykowy (w porównaniu z 10,1-calowym w 2022 r.) i aktualizacje technologii rzeczywistości rozszerzonej dla systemu informacyjno-rozrywkowego wewnątrz, a także standardowe elementy dotykowe S-Line na zewnątrz dla modelu podstawowego. Więc nie drastycznie różne… z wyjątkiem ceny.

Co ważne, w 2023 roku sportback jest o 8400 USD droższy niż zwykły Q4-etron, zaczynając od 58200 USD. Prestige, podobnie jak nasz tester, dodaje wystarczająco dużo, aby zwiększyć wartość do 65 900 USD przed dodatkowymi opcjami.

Na rok 2023…

W tym momencie zauważysz, iż istnieje rozbieżność cenowa między 2022 a 2023 rokiem. Baza na rok 2023 zaczyna się od 58 200 USD, czyli o sześć kawałków więcej niż w zeszłym roku. Cena wyjściowa (w przeszłości) wynosiła 60 090 USD za 2022 r., podczas gdy „cena po zbudowaniu” tego samego pojazdu w 2023 r. wynosi 67 690 USD. Widzieliśmy pewne korekty w górę w przypadku innych pojazdów elektrycznych, zwłaszcza modeli premium, więc przypuszczam, iż nie jest to wielka niespodzianka.

Mimo to jest wyposażony w mnóstwo rzeczy, możesz przejrzeć Monroney powyżej. Poza pakietem Prestige, jedyne inne dodatki kosztowały 595 USD za lakier metaliczny Navarra Blue. Zagłębmy się w doświadczenie Q4 e-tron sportback, aby zobaczyć, czy jest wart swojej ceny (cóż, tej z przeszłości).

2022 Audi Q4 Sportback e-tron wewnątrz i na zewnątrz

Q4 ma ładny śliski kształt, ogólny profil przypomina mi Genesis GV60 EV, który ostatnio recenzowałem. Nie zawsze jestem fanem SUV-a w stylu „coupe”, ale Audi udoskonaliło go lepiej niż niektóre inne (patrząc na ciebie X4). Z przodu duża osłona chłodnicy Audi istnieje tylko po to, by wtopić się w linię, a nie zapewnić ulepszone chłodzenie. Wygląda jednak całkiem nieźle, z gustownym wzorem i wysokiej jakości akcentami na zewnątrz.

Podzielone pięcioramienne koła wyglądają dobrze, zawsze dobrze jest zobaczyć coś innego niż czerń. Uwaga na 2023 r. Pakiet Black optic plus (950 USD) dotyczy tylko wnętrza Q4 w porównaniu z niektórymi innymi modelami Audi, które obejmują również ciemne wykończenia na zewnątrz. Navarra Blue to wspaniały kolor o głębokim odcieniu, który wygląda dobrze w każdym świetle. Co ciekawe, jedynymi innymi kolorami dla Q5 e-tron są czarny, biały i szary (wszystkie ulepszenia za 595 USD oprócz szarego).

Wnętrze jest również ekskluzywne i dość dobrze rozplanowane z obszerną deską rozdzielczą. Wow, tak dużo deski rozdzielczej, oszacowałbym, iż to prawdopodobnie lepsza część trzech stóp od czubka do ogona. Ekran systemu informacyjno-rozrywkowego jest skierowany w stronę kierowcy, co może stanowić interesującą debatę na temat ustawień muzyki podczas długiej podróży.

Interfejs „przyciskowy” (lub jego brak) jest znacznie lepszy niż konfiguracja Volkswagena. W rzeczywistości jest kilka prawdziwych przycisków do sterowania HVAC / komfortem, podczas gdy w większości nowych VW wszystko to płynnie steruje dotykiem. Kierownica ma dotykowe elementy sterujące, przesuwając palcem w górę, aby na przykład zwiększyć głośność. pozostało inna opcja, okrągły kontroler zamontowany na panelu, który wystaje z deski rozdzielczej, w której znajduje się również dźwignia zmiany biegów i przycisk start/stop. Możesz przesuwać po nim palcem, aby zwiększyć lub zmniejszyć głośność, lub nacisnąć, aby włączyć ścieżkę, włączyć lub wyciszyć. W porządku. Nie mogłem uzyskać dobrych zdjęć wnętrza przy włączonych ekranach, ponieważ wyłączałyby się, gdy tylko wyszedłem. Przypuszczam, iż może to mieć sens, aby oszczędzać baterię.

Jednak, podobnie jak fantastyczne Audi RS 3, które właśnie sprawdziłem (i przez cały czas bardzo chcę), przyciski zwiększania i zmniejszania temperatury dla HVAC są w nocy całkowicie ciemne. Nie ma pojęcia, który jest który, ale prawdopodobnie przyzwyczaisz się do tego jako właściciel. Inne uwagi krytyczne dotyczące wnętrza były minimalne, fortepianowa czerń otaczająca klamki po drugiej stronie samochodu rozprasza uwagę podczas jazdy (a także zawsze brudna). Regularnie zerkałem na odbicia, które sprawiały, iż czułem się, jakby obok mnie znajdował się jakiś pojazd lub przedmiot. Kolejny powód, by nienawidzić fortepianowej czerni.

Przestrzeń pasażerska i ładunkowa były obszerne, z 37,2 cala miejsca na nogi z tyłu i 26,1 stóp sześciennych przestrzeni w tylnej części ładunkowej. To, o dziwo, więcej niż standardowy Q4 e-tron, który ma tylko 24,8 stopy sześciennej. Większość modeli sportback ma mniej miejsca ze względu na pochylony tył, jak ma to miejsce w przypadku e-tron, ale nie w tym przypadku. Długość, wysokość i rozstaw osi są takie same, podczas gdy wersja sportback jest o 0,7 cala krótsza.

Czary. Chociaż „reg” Q4 e-tron ma jeszcze cal miejsca na nogi z tyłu, więc prawdopodobnie na tym polega różnica.

Albo czary.

2022 Audi Q4 Sportback e-tron w drodze

Moja pierwsza jazda Q4 sportback e-tron nie była idealna. Wystąpił problem z układem elektrycznym i podczas pierwszej jazdy miałem bardzo mało mocy. Nie jestem w 100% pewien, co się stało, możesz dosłownie zejść z linii, a ona bardzo powoli odsunie się od światła. Kiedy się zatrzymałem, dostałem ostrzeżenie, a ponowne uruchomienie naprawiło to i nigdy nie wróciło. Myślę, iż wsparcie IT miało rację, po prostu zrestartuj.

Zmiana biegów wydawała się dość intuicyjna i łatwo ją wyczuć, gdy sięgniesz w dół, a ponadto wygląda elegancko. Jednak kiedy w pewnym momencie poszedłem włączyć bieg wsteczny, aby wyjechać z równoległego miejsca, przypadkowo włączyłem bieg. Prawdopodobnie jedna z tych rzeczy, do których przyzwyczaisz się jako właściciel. Podobnie jak większość Audi, Q4 e-tron oferuje różne tryby jazdy. Co ciekawe, szacowany zasięg nie zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy. Jednak „wydajność” ogranicza Cię do 80 mil na godzinę!

Nie do końca rozumiem zauroczenie umieszczaniem łopatek przy kierownicy w pojazdach elektrycznych, może to oszczędność kosztów, skoro tak jest już w innych pojazdach? Ten robi coś w rodzaju regeneracji baterii, tak naprawdę nie zauważyłem różnicy w wydajności. Kliknięcie lewego pedału spowalnia dzięki hamowania rekuperacyjnego, tak jak przy redukcji biegów w samochodzie napędzanym benzyną. W trybie dynamicznym pozostawałby na tym samym „biegu”, który wybrałeś, podobnie jak pojazd z silnikiem spalinowym.

Na autostradzie system utrzymywania pasa ruchu nie jest zbyt uciążliwy, jednak tworzy zabawną czerwoną krzywą na wyświetlaczu Head Up, zachęcając do poruszania się w tym kierunku. Podobnie jak e-tron, którym jeździłem nie tak dawno temu, Q4 e-tron sportback prowadzi się jak całkiem normalny SUV, co jest dobrą rzeczą.

Podsumowanie Audi Q4 Sportback e-tron 2022

Chociaż Q4 może wyglądać jak ten e-tron, jest znacznie mniejszy. O ile mniejszy, cóż, jest o 12,3 cala krótszy (mniej długi?) I kilka cali węższy (mniej szeroki?). Jest jednak znacznie tańszy, e-tron sportback zaczyna się od nieco ponad 89 000 $. Tak więc Q4 mieści się (jak można się spodziewać) pomiędzy Q3 i Q5. Żaden z nich nie ma jeszcze wersji e-tron, chociaż możesz dostać Q5 jako hybrydę typu plug-in. Propozycja wartości Q4 sportback e-tron to zatem wielkość i cena. Prowadzi się dobrze, ma przyzwoitą ilość funkcji i opcji. Tak więc, jeżeli pasuje do twojego budżetu, być może jest to „w sam raz” rozmiar w obecnej ofercie Audi. Po prostu zdaj sobie sprawę, iż rok 2023 będzie cię kosztował sporo więcej niż ten rok 2022.

Audi Q4 Sportback e-tron Prestige po 2022 roku pojawiło się jako pierwsze na Hooniverse.

Idź do oryginalnego materiału