2-letni Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 150 KM z DSG za 55 700 zł. Ma fotele z masażem, stan idealny

3 godzin temu

Czasy, w których Volkswagen Golf królował w europejskich rankingach już dawno minęły. W 2024 roku na 1. miejscu w liczbie sprzedanych egzemplarzy znalazła się Dacia Sandero. Rumuński producent w ostatnich latach zdecydowanie poprawił jakość swoich samochodów, co musiało znaleźć odzwierciedlenie w zainteresowaniu klientów. Volkswagen z kolei znacząco podniósł ceny swoich samochodów. Ale ten Golf z 2-litrowym Dieslem i DSG wydaje się być wyjątkowo atrakcyjny.

Volkswagen Golf – wciąż atrakcyjny, tylko… za drogi?

fot. mobile.de

Niemiecki producent zaskarbił sobie serca fanów i klientów na całym świecie produkując stosunkowo niedrogie, praktyczne i niezawodne samochody. W końcu już z założenia miały one być „dla ludu”. Bez wątpienia najbardziej popularnym modelem, jaki Volkswagen wypuścił na świat, jest Golf.

Począwszy od pierwszej generacji, która pojawiła się na rynku w 1974 roku, samochód był sprzedażowym hitem. Kultowa już dziś jedynka zaprojektowana przez włoskie studio Giugiaro zastąpiła niejako Garbusa. Druga generacja, która była już bardziej popularna na polskich drogach, pojawiła się dopiero 15 lat później.

Volkswagen był na fali wznoszącej, a Golf z generacji na generację stawał się coraz bardziej dopracowanym i dążącym do ideału samochodem. Szczytem ewolucji i technologii z dzisiejszej perspektywy wydaje się być „czwórka”. Auto zaprezentowane podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1997 roku było niezawodne, praktyczne i tanie w utrzymaniu. Do tego nie brakowało tak szalonych wersji jak R32 z silnikiem VR6 o mocy 241 koni mechanicznych.

fot. mobile.de

Ósemka nie jest idealna, ale wciąż dobra

Kolejne generacje były lepsze lub gorsze, ale Volkswagen po prostu postawił z czwórką poprzeczkę tak wysoko, iż ciężko było już ją przebić. w tej chwili na rynku mamy już ósmą generację popularnego kompaktu, która zadebiutowała w czerwcu 2019 roku. Samochód otrzymał nową platformę MQB, jest dłuższy i większy od poprzednika.

Ten konkretny egzemplarz wystawiony na sprzedaż pochodzi z 2023 roku – ma więc zaledwie dwa lata. Pochodzi od pierwszego właściciela, ma automatyczną skrzynię DSG i 2-litrowego, mocniejszego Diesla o mocy 150 koni mechanicznych. Jedynym problemem w jego przypadku może być dla niektórych osób przebieg w postaci 231 000 kilometrów. Taki wynik w dwa lata oznacza, iż auto było używane jednak głównie na autostradach.

Dla silnika typu Diesel to dopiero początek jego historii. Znamy przykłady, gdy te silniki bez większego problemu przejeżdżały i po 500 000 kilometrów. Co ważne, środek wygląda na bardzo zadbany, możemy też liczyć na pełną historię serwisową. Volkswagen jest wystawiony za 15 490 euro, czyli około 66 390 zł. Po odliczeniu podatku VAT możemy się cieszyć się 2-letnim Golfem za jedyne 55 710 zł.

fot. mobile.de
Idź do oryginalnego materiału