Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przekazał, iż otrzymał informację od Kia Polska, dotyczącą akcji serwisowej obejmującej w sumie niemal 17 tysięcy sprzedanych w Polsce samochodów.
Akcja dotyczy modeli:Reklama
Kia Rio wyprodukowanych od 15.12.2010 r. do 31.03.2017 r.Kia Sorento wyprodukowanych od 01.07.2010 r. do 21.08.2014 r.Kia Optima wyprodukowanych od 09.02.2010 r. do 23.07.2015 r.
Wszystkie dotknięte problemem samochody wyprodukowano w Korei Południowej. W Polsce dotyczy to 14 279 egzemplarzy Rio, 1318 - Sorento i 1285 - Optimy. Łącznie to niemal 17 tysięcy aut.
Kia do serwisu. Na czym polega usterka?
Samochody są wyposażone w układ zapobiegający blokowaniu kół (ABS) oraz elektroniczną kontrolę stabilności jazdy (ESC) i może dochodzić do awarii sterujących nimi jednostek HECU (hydrauliczno-elektroniczna jednostka sterująca - Hydraulic Electronic Control Unit).
Podstawową przyczyną jest wyciek płynu hamulcowego, który może doprowadzić do zwarcia elektrycznego w trakcie eksploatacji pojazdu, powodując przeciążenie elektryczne w module ABS. Stan ten może spowodować pożar w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu.
700 tys. Audi do serwisu. Mechanik ostrzega: "szybciej się zepsują"
Objawem w pojazdach dotkniętych problemem może być zapalona kontrolka ostrzegawcza awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS, a także dym oraz zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU.
Co mają zrobić właściciele feralnych samochodów?
Kia Polska skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych akcją serwisową. Zostaną oni powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu zainstalowania nowych bezpieczników, co pozwoli ograniczyć prąd w płytce obwodu elektrycznego HECU. Montaż bezpiecznika w ASO odbędzie się bezpłatnie.
405 mln zł kary dla Kia Polska. Bezprecedensowa decyzja polskiego organu
Oczywiście warto zwrócić uwagę, iż Kia będzie mogła się skontaktować tylko z pierwszymi właścicielami sprzedanych w Polsce samochodów. jeżeli nabyliśmy auto już jako używane, to trzeba będzie samemu skontaktować się z ASO. Naprawa jednak przez cały czas będzie bezpłatna.