Mazda Motor Poland hucznie obchodziła 15-lecie swojej działalności. Krajowy importer japońskiej marki przez ten okres wypracował sobie status jednego z najbardziej liczących się graczy na motoryzacyjnym rynku, sprawnie łącząc wierność tradycji i sprawdzonym rozwiązaniom z najnowszymi trendami z zakresu elektromobilności. Podczas jubileuszowego spotkania nie zabrakło nagród dla najlepszych dealerów Mazdy w Polsce oraz atrakcji dla ducha i podniebienia. Gwiazdą tego wyjątkowego wieczoru była znana piosenkarka, kompozytorka i autorka tekstów – Daria Zawiałow.
Przypomnijmy, iż Mazda Motor Poland oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów latem 2008 roku bazując na 11 punktach dealerskich w całym kraju. Ambitne plany, by jak najlepiej wprowadzić markę na rynek zostały zrealizowane już w pierwszych miesiącach działalności. Po pierwszym roku sieć urosła do 20 autoryzowanych salonów sprzedaży i 15 serwisów. W ciągu pierwszych 12 miesięcy Polacy kupili 3145 różnych modeli Mazdy, co przekroczyło wstępnie zakładane plany. A to był dopiero początek…
Obecnie udział w rynku japońskiej marki przekracza 2 procent, czyli mniej więcej tyle, ile szefowie Mazda Motor Poland zakładali 15 lat temu. W tym czasie Maździe znacząco udało się zbliżyć do statusu marki premium, mimo iż po drodze trzeba było poradzić sobie z problemami związanymi z kryzysem finansowym (2008 rok), pandemią koronawirusa, wojną w Ukrainie, zakłóceniami dostaw półprzewodników czy też galopującą inflacją. Mimo tylu przeciwności, udało się stworzyć kompaktową sieć dealerską zorientowaną na potrzeby klientów, która z jednej strony może sprzedawać choćby kilkanaście tysięcy samochodów (co miało miejsce w 2019 roku), z drugiej strony jest w stanie przetrwać przy wolumenach rzędu 5,5 tysiąca aut rocznie, z czym mieliśmy do czynienia podczas apogeum pandemii.
– Jeżeli chodzi o podejście do napędów naszych samochodów, to stawiamy na różnorodność rozwiązań technologicznych. Aktualnie mamy w ofercie elektryczny model MX-30, hybrydę MX-30 R-EV z range extenderem (opartą na silniku Wankla), a także klasycznego plug-in’a bazującego na jednostce benzynowej. W gamie znalazła się także Mazda CX-60 dostępna z napędem typu plug-in, a także z cieszącym się dużą popularnością silnikiem Diesla – powiedział Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland
Jeżeli chodzi o wspomniany powyżej, bezemisyjny model, to według danych IBRM Samar, od stycznia do września tego roku w Polsce zarejestrowanych zostało 197 egzemplarzy elektrycznej Mazdy MX-30. Natomiast wśród klientów flotowych dużym zainteresowaniem cieszy flagowy model marki, czyli CX-60.
W planach Mazdy Motor Poland na najbliższą przyszłość jest m.in. premiera największego w ofercie rodzinnego SUV-a CX-80, odświeżonej Mazdy 2 Hybrid oraz zmodernizowanego roadstera MX-5.
(TSz)