14-tonowy model Volvo FL Electric – stworzony specjalnie dla transportu miejskiego

2 godzin temu

Volvo Trucks wprowadza na rynek nową, 14-tonową wersję modelu FL Electric, stworzoną specjalnie dla transportu miejskiego

Podczas gdy Volvo rozszerza swoją ofertę elektrycznych samochodów ciężarowych, aby objąć nią kolejne segmenty transportu, nowy wariant Volvo FL Electric o masie całkowitej zestawu 14 ton stanowi nową ofertę podstawową pod względem ładowności i pojemności zainstalowanych akumulatorów.

To idealny miejski „koń roboczy”, bez emisji spalin – powiedział Jan Hjelmgren, dyrektor ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks. – Zawsze służymy pomocą naszym klientom w znalezieniu najlepszego elektrycznego samochodu ciężarowego dla ich firmy. Należy kupować tylko taką pojemność akumulatorów, jaka jest potrzebna do wykonania zadania, aby zmaksymalizować wydajność pod względem ładowności i rentowności.

Nowa wersja Volvo FL Electric jest dostępna w kilku rozstawach osi, konfiguracjach osi i konfiguracjach akumulatorów, dzięki czemu każdy klient może dostosować swój pojazd do swoich potrzeb.

Kształt i sposób montażu akumulatorów zapewniają, iż nie kolidują one z elementami zabudowy na ramie. Co więcej, nowy wariant Volvo FL Electric jest również bardziej zwrotny dzięki możliwości zmniejszenia szerokości pojazdu do 2,4 metra.

Nowe akumulatory są dostępne w kilku modelach elektrycznych samochodów ciężarowych Volvo – od nowego 14-tonowego FL Electric oraz 16- i 18-tonowych FL Electric, aż po wersje Volvo FE Electric o DMC do 26 ton.

Elektryczne wersje modeli ciężarówek elektrycznych Volvo FL i FE są dostępne na rynku od 2019 roku i są sprzedawane na wielu rynkach w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce, Azji i Australii.

Volvo produkuje osiem modeli ciężarówek elektrycznych zasilanych akumulatorowo, a firma sprzedała ponad 5700 pojazdów elektrycznych na całym świecie.

• 14-tonowe Volvo FL Electric oferuje zasięg elektryczny do około 200 km, w zależności od obciążenia, stylu jazdy, temperatury otoczenia i innych czynników.

• Użyteczna pojemność akumulatora: 145 kWh

• Silnik elektryczny o mocy 180 kW

• Prześwit: 240 mm dla 14-tonowej ciężarówki

• Rozstaw osi: od 3800 mm do 6500 mm

• Ładowanie prądem stałym (DC) w zakresie 20–80% zajmuje około 1 godziny i 25 minut przy ośmiu akumulatorach.

• Produkcja nowego 14-tonowego Volvo FL Electric rozpocznie się w drugiej połowie 2026 roku.

Idź do oryginalnego materiału