Leapmotor to kolejny chiński producent, który pojawi się na polskim rynku. Ma on bardzo ścisłe powiązania z koncernem Stellantis, tworząc z nim spółkę joint venture. Dla europejskich, jak i polskich klientów z pewnością nie pozostanie to bez znaczenia. Niedawno odbyła się polska prezentacja dwóch modeli, a jeden z nich wydaje się być wyjątkowo kuszący. To duży SUV segmentu D, oferujący za swoją cenę dużo więcej niż konkurencja.
Duży SUV klasy premium już w Polsce
Leapmotor to jedna z wiodących chińskich firm w dziedzinie technologii. Spółka joint venture Stellantis i Leapmotor (51/49) skupia się na zwiększeniu globalnej sprzedaży przystępnych cenowo chińskich samochodów elektrycznych. Firma wejdzie na polski rynek z początkiem 2025 roku, a przez kolejnych 12 miesięcy chce zwiększyć swoją liczbę punktów sprzedaży na Starym Kontynencie do 500. W ciągu najbliższych trzech lat Leapmotor planuje premierę co najmniej jednego samochodu rocznie.
Flagowym modelem, który ma napędzić sprzedaż w Polsce będzie C10. To duży SUV z segmentu D, oferujący mnóstwo miejsca we wnętrzu. Samochód mierzy 4739 mm długości, 1900 mm szerokości i 1680 mm wysokości. Rozstaw osi na poziomie 2825 mm zapewnia komfortową i funkcjonalną przestrzeń. Samochód ma także większy prześwit pozwalający myśleć o jeździe terenowej.
Przód pojazdu ma charakterystyczny design i jak wspomnieliśmy wyżej, SUV ma bardzo bogate wyposażenie już w standardzie. Za podstawową cenę dostaniemy m. in. automatyczne reflektory LED, czy relingi dachowe. Choć polskie ceny nie zostały jeszcze ujawnione, w listopadzie rozpoczęła się sprzedaż tego modelu w Australii. Tam duży i luksusowy SUV został wyceniony na 121 470 zł.
Świetne wnętrze z dużym ekranem HD
W środku Leapmotor C10 zachwyca nowoczesnością, wygodą i technologią. Na kierownicy mamy pięciokierunkowe pokrętła, 10,25-calowy ekran wskaźników oraz 14,6-calowy ekran multimediów. Dla wielu przyszłych posiadaczy samochodu elektrycznego ważna będzie także ekologia.
SUV wykorzystuje zrównoważone materiały takie jak celuloza, co pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla o 30% w trakcie produkcji. Nie brakuje też czysto praktycznych rozwiązań, takich jak schowek w podłokietniku, czy uchwyty na kubki z wewnętrznymi sprężynami. Do tego mamy ambientowe oświetlenie, czy panoramiczny dach o powierzchni 2,1 m2.
Samochód ma dużą pojemność bagażnika 435 litrów w standardowej konfiguracji. Po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta ona do 1410 litrów. Samochód ma łącznie 26 schowków, a choćby przednia szyba została zaprojektowana z myślą o… redukcji dźwięków. Ultra cichy silnik utrzymuje poziom hałasu na poziomie równym lub niższym 76 dB. To wynik o 3-5 dB niższy, niż u konkurencji.
Nowoczesny układ napędowy
Silnik elektryczny o mocy 218 KM i momencie obrotowym 320 Nm zapewniają bardzo dobrze przyspieszenie i wydajność. Dzięki niemu SUV daje sobie świetnie radę z wyprzedzaniem i precyzją na drodze. Jednym z kluczowych elementów układu napędowego modelu C10 jest system odzyskiwania energii, który obejmuje zarówno hamowanie regeneracyjne, jak i funkcję „swobodnego toczenia”. Pojazd oferuje trzy tryby jazdy, które pozwalają dostosować się do różnych warunków drogowych i preferencji kierowcy.
Warto podkreślić, iż SUV C10 został opracowany z wykorzystaniem technologii Cell-to-Chassis, która integruje ogniwa akumulatora bezpośrednio w strukturze pojazdu. Takie podejście nie tylko optymalizuje rozmieszczenie akumulatorów, ale także oszczędza przestrzeń, zwiększając sztywność skrętną nadwozia.