Zrobili tak dobre SUV-y, iż Polacy ledwo mieszczą się w ich salonach. Alternatywy konkurencji znowu w cieniu

5 godzin temu

Polacy coraz częściej kupują auta klasy premium. Co ciekawe, coraz mocniej do głosu dochodzi alternatywa dla słynnej niemieckiej trójcy segmentu. Chodzi o Volvo, które zrobiło tak mocne zakończenie półrocza, iż producent ze Szwecji znów zmierza po nowy rekord w Polsce. Kluczem do sukcesu były ich SUV-y, których w pierwszej piątce rankingu było aż trzy.

W tej dekadzie segment premium przeżywa w Polsce złoty okres. Już w zeszłym roku wzrosty były poważne, ale w tym pozostało lepiej. Z danych Samaru dowiadujemy się, iż od stycznia do czerwca 2025 r. zarejestrowano 67 686 osobowych aut klasy premium. To o 6,6 proc. więcej niż w rekordowym 2024 r. (po pierwszym półroczu). W samym czerwcu było to 11 100 szt., zatem o 1,1 proc. mniej niż w zeszłorocznym, ale swoje zrobił tu zwłaszcza długi weekend.

Volvo XC60. // fot. Volvo Cars

SUV-y Volvo mocno kończą półrocze

Wśród najchętniej wybieranych modeli segmentu premium czerwiec imponował zwłaszcza w kontekście Volvo. SUV-y szwedzkiej marki zdobyły dublet, a zestawienie otwierał jak zawsze bestseller, czyli XC60 (681 szt.). Drugie miejsce przypadło Volvo XC40, na którego wydano 473 dowody rejestracyjne. O ostatni stopień podium walczyły dwa BMW i różnicą 2 egzemplarzy Seria 5 (441 szt.) wygrała z X3 (439 szt.).

Volvo XC40. // fot. materiały prasowe

W czołowej piątce znalazło się też trzecie Volvo – XC90 (393 szt.). Flagowiec wyprzedził choćby Audi A3 (371 szt.) oraz BMW X1 (369 szt.). Za Audi Q3 (337) mieliśmy najpopularniejszego z Lexusów, czyli NX-a (331) i najchętniej wybieranego Mercedesa, czyli GLC SUV (330). Podobny rezultat zdobyło też dziesiąte BMW Serii 3 (326).

BMW Seria 5. // fot. materiały prasowe

Po 6 miesiącach miażdżącą przewagę nad wszystkimi ma Volvo XC60 (5 206 szt.). Z takimi wynikami model jest choćby w Top 10 całego rynku. Wiceliderem jest Lexus NX (3 560), ale jego przewaga nad trzecim Volvo XC40 (2 741) wyraźnie stopniała. Tym samym po pierwszym półroczu na podium nie ma żadnego przedstawiciela słynnego, niemieckiego trio. Najbliżej Top3 są Audi Q5 (2 591) oraz A3 (2 526). Za Audi A5 (2 383) mamy cztery BMW: Serię 5 (2 210), X1 (1 892), Serię 3 (1 802) oraz X3 (1 755).

BMW X3. // fot. materiały prasowe

Niemieckie trio rządzi, ale konkurencja rośnie

Sumując sprzedaż wszystkich modeli, to niemieckie marki przez cały czas rządzą na polskim rynku klasy premium. Bardzo mocny czerwiec w Polsce miało BMW z liczbą 2 745 rejestracji. Mercedes także zaimponował 2 516 szt. Z kolei Audi (1 940 szt.) uzyskało tylko nieznacznie lepszy wynik od Volvo (1 719). W swojej lidze pozostał Lexus, choć uzyskał 4-cyfrowy wynik (1 055). W zeszłym miesiącu Mini (328) miało więcej rejestracji od Porsche (281). Land Rover (231) znalazł się przed Alfą Romeo (200).

Volvo XC90. // fot. materiały prasowe

Po pierwszym półroczu pozycję lidera, mocnym czerwcem, odbiło BMW (14 875). Audi spadło na drugą lokatę z wynikiem 14 358 rejestracji. Podium uzupełnia Mercedes (13 377), do którego nie tak dużo traci Volvo (10 484). Szwedzi nie są jednak jedyną mocno rosnącą alternatywą dla niemieckiego trio. 8 122 rejestracje Lexusa to też niezły wynik, o prawie 15 proc. lepszy niż rok temu. Licząc od stycznia do czerwca, Porsche (1 890) utrzymuje za sobą Mini (1 564) i Land Rovera (1 425). Sprzedaż Alfy Romeo (1 091) wzrosła o niemal połowę, głównie dzięki produkowanemu w Polsce Juniorowi (392 szt.). DS koncernu Stellantis zgromadził natomiast 268 rejestracji.

Audi A3. // fot. materiały prasowe

W segmencie super-premium Bentley (47) o włos wyprzedza Ferarri (45). Z kolei Aston Martin (35) był popularniejszy od Lamborghini (29) i Jaguara (27). Alpine kończy półrocze z 17 rejestracjami. Maserati (13) o jedną sztukę wyprzedza Rolls Royce’a (12). W pierwszym półroczu przybyło też 7 McLarenów.

Idź do oryginalnego materiału