Zobacz, jak Ruf CTR Yellowbird udowadnia swoją renomę w starciu z legendarnymi samochodami sportowymi

2 lat temu

Samochody, które kiedyś biły rekordy prędkości, zwykle nie radziły sobie świetnie na torze. Jednak Ruf CTR „Yellowbird” aż prosi się o różnicę. Oprócz tego, iż został okrzyknięty najszybszym samochodem produkcyjnym swoich czasów, był także nieoficjalnym rekordzistą okrążenia na torze Nurburgring, dodając jeszcze większą wartość poza swoją rzadkością.

Ruf CTR Yellowbird został wprowadzony w 1987 roku i był oparty na Porsche 911 Carrera 3.2. Wprowadzenie części aluminiowych pozwoliło Rufowi jeszcze bardziej obniżyć wagę CTR, a modyfikacje silnika zwiększyły całkowitą pojemność skokową z 3,2 do 3,4 litra. Silnik miał dwie turbosprężarki i dwie chłodnice powietrza doładowującego, co dawało całkowitą moc 463 koni mechanicznych i moment obrotowy 408 funtów na stopę.

Te modyfikacje pozwoliły CTR zarejestrować czas 0-60 w 3,6 sekundy i prędkość maksymalną 210 mil na godzinę, co czyni go najszybszym samochodem produkcyjnym swoich czasów. Oficjalnie wyprodukowano tylko 29 jednostek Ruf CTR Yellowbird, z których każda została sprzedana za 142 000 USD w 1987 roku.

Dołącz do właścicieli i entuzjastów dyskutujących na ten temat na FerrariChat.com!

Czy jednak samochód był naprawdę dobry? W filmie Petersen Automotive Museum, którego gospodarzem był Doug DeMuro, CTR Yellowbird zmierzył się z legendarnymi samochodami sportowymi w zestawie starych, dobrych wyścigów drag.

Istnieje wariant Dodge’a Vipera American Club Racing (ACR), który został zaprojektowany na tor, wyposażony w wolnossący silnik V10 o mocy 600 koni mechanicznych i momencie obrotowym 560 funtów, w połączeniu wyłącznie z manualną skrzynią biegów.

Istnieje również Ferrari F40, które zostało opracowane w celu zastąpienia modelu 288 GTO i uczczenia 40. rocznicy powstania Ferrari. Oczywiście pojawił się w słynnym malowaniu Rosso Corsa. Jest też sportowy samochód Acura NSX z silnikiem umieszczonym centralnie, który był jedną z legend lat 90. Wreszcie, Porsche 930 Turbo również zrobiło furorę w pojedynku. Ale to nie jest zwykłe 911 Turbo – certyfikowane jako pierwsze tego typu w USA.

Film wideo na górze tej strony pokazuje porównanie tych klasycznych samochodów sportowych w linii prostej. Najlepsza część? Wszystkie były wyposażone w manualne skrzynie biegów.

Idź do oryginalnego materiału