Zmiana organizacji ruchu na Obwodnicy, w rejonie węzła południe

3 godzin temu

Od 15 września do 6 października br. na blisko 350-metrowym odcinku trójmiejskiej obwodnicy w ciągu S6, między węzłami Gdańsk Kowale i Gdańsk Południe, wprowadzony zostanie przekrój 2+1. W ramach budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) na wysokości węzła Gdańsk Południe poszerzona zostanie droga S6 do przekroju trzypasowego (2×3).

Harmonogram zmian

  • 15-22 września: w kierunku Szczecina i Gdyni dostępne będą dwa pasy, a jeden w stronę Łodzi/A1 (2+1);
  • 23-28 września: przekrój po dwa pasy w obu kierunkach (2×2),
  • 29 września – 6 października: w kierunku Szczecina i Gdyni dostępny będzie jeden pas, a dwa w stronę Łodzi/A1 (2+1).
Fot. GDDKiA

Prace na Obwodnicy Trójmiasta

Roboty, które przeprowadzi GDDKiA na Obwodnicy Trójmiasta, to kolejny etap budowy OMT. Na odcinku S6 w obrębie węzła Gdańsk Południe prace zrealizowane zostaną pod ruchem. W czasie trzech tygodni dostosowany będzie dotychczasowy przekrój (2×2) do nowego układu z trzema pasami w obu kierunkach.

W związku z postępem prac na węźle Gdańsk Południe tam również zmieniona zostanie organizacja ruchu. Więcej o tym TUTAJ.

Roboty między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe

Między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe cały czas prowadzone są prace na trasie głównej. Ponadto GDDKiA kontynuuje prace na węźle Żukowo na połączeniu obu odcinków OMT. W tym miejscu obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu.

Kontynuowane są roboty na samym węźle Żukowo, głównie w kierunku Lnisk, gdzie DK7 połączy się z obwodnicą Żukowa.

W obszarze węzła Lublewo Gdańskie na ukończeniu są obiekty inżynierskie i układanie masy bitumicznej. W najbliższych tygodniach uruchomiona zostanie już w docelowym kształcie droga wojewódzka nr 221, gdzie w tej chwili funkcjonuje bajpas.

Trwają prace na odcinku leśnym, w miejscu, gdzie znajduje się estakada nad Radunią oraz Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Widlino. Na MOP-ie realizowane są prace bitumiczne oraz roboty wykończeniowe przy węzłach sanitarnych.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej

32-kilometrowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i drogę ekspresową S6, przejmując ruch z mocno obciążonej, istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Ponadto na przebudowanym węźle Gdańsk Południe można będzie zjechać w kierunku autostrady A1, co zapewni kierowcom skomunikowanie z centralną i południową częścią kraju.

Z kolei obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie S7 na węźle Żukowo i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.

Jeszcze pod koniec 2024 r. budowa S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej otrzymała wsparcie ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Wartość całej inwestycji to blisko 2,9 mld zł, a dofinansowanie z UE wynosi nieco ponad 1 mld zł.

Idź do oryginalnego materiału