Zmiana na pozycji lidera w Lexusie. Za co kochamy LBX-a?

3 godzin temu
Przez długie lata NX był najczęściej wybieranym Lexusem w Europie. Jednak w 2025 roku doszło do zmiany warty: na szczyt listy sprzedaży wspiął się LBX, miejski crossover, który w pierwszym półroczu tego roku znalazł grubo ponad 14 tys. nabywców w Europie, detronizując tym samym NX-a (nieco ponad 13,5 sprzedanych egzemplarzy). Skąd ten sukces?


Premium w kompaktowej formie


Lexus LBX udowadnia, iż auto segmentu B-SUV może oferować jakość i technologie godne większych, luksusowych modeli. Już w podstawowej wersji LBX korzysta z systemów znanych z wyższych segmentów: pakiet Lexus Safety System + 3 obejmuje m.in. układ wczesnego reagowania PCS, aktywny tempomat, asystenta pasa ruchu LTA, a także system Proactive Driving Assist wspomagający bezpieczeństwo w ruchu miejskim.

Zaawansowany napęd hybrydowy łączy trzycylindrowy silnik 1.5 l z innowacyjną bipolarną baterią niklowo-wodorkową, która zapewnia nie tylko niższe spalanie (od 4,4 l/100 km), ale też pozwala dłużej poruszać się w trybie EV. Dostępne są wersje z napędem na przód (FWD) oraz z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR.

Jakość klasy wyższej


LBX wyróżnia się precyzją wykonania, która do tej pory zarezerwowana była dla modeli klasy premium. Lexus zastosował tu te same standardy projektowe co w luksusowych SUV-ach – od materiałów wnętrza, przez wygłuszenie nadwozia, aż po jakość montażu. Dodatkowe maty i uszczelki minimalizujące hałas, akustyczne szyby, a także precyzyjne spasowanie elementów karoserii sprawiają, iż podróż LBX-em to doświadczenie z wyższej półki.

Personalizacja bez granic


Jednym z kluczowych powodów popularności LBX-a jest jego ogromna możliwość personalizacji. Klient może wybierać spośród aż 17 kolorów lakieru (w tym 8 wariantów z czarnym dachem), 7 wariantów tapicerki oraz 5 wersji wyposażenia, w tym czterech tzw. atmosfer, czyli stylistycznych wariantów odpowiadających różnym gustom i stylom życia. W sumie daje to aż 70 możliwych kombinacji wyglądu nadwozia i wnętrza.

Wersje Emotion i Cool przyciągają miłośników dynamicznego designu, zaś Relax i Elegant – tych, którzy szukają wyciszenia i klasycznej elegancji. Każdy wariant różni się detalami, od przeszyć foteli, przez wzory felg, aż po wstawki w kokpicie wykonane z materiałów premium jak Ultrasuede czy półanilinowa skóra.

Lexus LBX to nie tylko przykład zaawansowanej inżynierii i wyrafinowanego designu, ale także dowód na jakość produkcji charakterystyczną dla japońskiej motoryzacji. Model ten powstaje w Japonii, co zapewnia mu dostęp do najwyższych standardów kontroli jakości i rzemiosła, z których słynie kraj kwitnącej wiśni. Dzięki temu każdy egzemplarz LBX-a odznacza się precyzyjnym wykonaniem, dbałością o detale i solidnością, którą można poczuć już od pierwszych chwil za kierownicą.

Bestseller nie tylko w Europie


LBX jest nie tylko liderem sprzedaży w Europie – od debiutu w marcu 2024 roku również w Polsce zdobył tytuł bestsellera w swoim segmencie. Klienci cienią go za atrakcyjny design, nowoczesny napęd, ale również korzystny stosunek ceny do jakości. Nie bez znaczenia są również elastyczne formy finansowania.

Nowy Lexus LBX dostępny jest w Polsce w wyjątkowo konkurencyjnych cenach, które zaczynają się już od 133 300 zł za wersję podstawową, czyli aż 21 600 zł taniej w porównaniu do ceny katalogowej.

Samochód można również wynająć w ofercie KINTO One, gdzie miesięczna rata zaczyna się już od 790 zł netto przy umowie na 36 miesięcy, wpłacie własnej 15 proc. i limicie przebiegu 10 000 km rocznie.

Lexus LBX to nowy symbol miejskiego luksusu, łączącego prestiż, bezpieczeństwo i styl w kompaktowej, perfekcyjnie dopracowanej formie. To właśnie dzięki takim modelom klasa premium staje się dostępna dla szerszego grona odbiorców, nie tracąc przy tym nic ze swojego charakteru.

Idź do oryginalnego materiału