„Zima pod kontrolą”, czyli nowości Continental

2 dni temu

Pod tym hasłem w Warszawie firma Continental zorganizowała śniadanie prasowe, podczas którego przedstawiła nowości marek Continental i Barum na zbliżający się wielkimi krokami sezon zimowy. Ponadto przedstawiciele firmy, wraz z Centrum Utylizacji Opon, wyjaśniali, jak w tej chwili wygląda sytuacja z recyklingiem i zrównoważonym rozwojem.

Nowością rynkową jest opona Continental WinterContact 8 S, pozwalająca na bardzo dobrą kontrolę podczas zimowych podróży. Koncentrując się na maksymalizacji przyczepności zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni, inżynierowie opracowali ją z myślą o samochodach dysponujących dużą mocą – sportowych, SUV-ach, sedanach i innych usportowionych modelach (np. Audi RS3, Bentley Continental GT, BMW i7, Maserati Grecale, Mercedes GT63 i EQS53, Porsche Panamera 4S E-Hybrid czy Rolls-Royce Cullinan). Ogumienie to zapewnia także wysoki poziom bezpieczeństwa w warunkach typowo zimowych, w tym na zaśnieżonych drogach, umożliwiając pewne prowadzenie choćby przy niskich temperaturach.

Wielozadaniowy bieżnik

Inżynierowie z firmy Continental wprowadzili nowe rozwiązania w zakresie wzoru bieżnika i zastosowanej mieszanki, dzięki czemu niezależnie od warunków atmosferycznych kierowca może czuć się pewnie.

„W kwestii wzoru bieżnika skupiono się na połączeniu sieci lameli i bloków bieżnika tak, aby umożliwić oponie przenoszenie ekstremalnych sił wzdłużnych i poprzecznych na drogę. Dwa rodzaje lameli zapewniają dodatkowe krawędzie chwytne, szczególnie ważne na zaśnieżonej czy oblodzonej nawierzchni, a fazowania bloków bieżnika gwarantują stabilność podczas gwałtownego hamowania czy pokonywania zakrętów. Kierunkowy wzór bieżnika z żebrem centralnym zapewnia bezpieczeństwo na zimowych drogach, przy jednoczesnej przyjemności ze sportowej jazdy. Obwodowe zygzakowate rowki wraz z dodatkowymi poprzecznymi na barkach gwałtownie usuwają wodę, czy błoto pośniegowe spod bieżnika, dając maksymalną przyczepność. Dlatego inżynierowie z firmy Continental nowy bieżnik WinterContact 8S nazywają wielozadaniowym” – tłumaczy Paweł Skrobisz, kierownik działu technicznego w Continental Opony Polska.

Zrównoważona wydajność

Oprócz cech niezbędnych do dynamicznej jazdy samochodami o większej mocy, nowa opona WinterContact 8 S ma także dobre wyniki w zakresie zrównoważonego rozwoju – posiada kategorię „B” na etykiecie UE ze względu na niskie opory toczenia, stanowiące istotny czynnik maksymalizacji zasięgu samochodów elektrycznych i zmniejszenia zużycia paliwa w modelach z napędem konwencjonalnym. Ogumienie otrzymało również kategorię „B” na etykiecie UE za drogę hamowania, co stanowi bardzo dobry wynik dla opony zimowej, odzwierciedlający poziom bezpieczeństwa na mokrych nawierzchniach. Jej atutem jest też niski poziom hałasu.

Stworzona dla wymagających

Od momentu wprowadzenia na rynek produkowanych będzie 30 rozmiarów, z czego 10 to nowość w gamie opon zimowych Continental. Oferta obejmuje opony o średnicy od 19 do 22 cali, z indeksami prędkości do 270 km/h. Wszystkie opony z gamy WinterContact 8 S posiadają rant ochronny FR, który zapobiega uszkodzeniu felgi przy kontakcie z krawężnikiem. Zimowe, całoroczne i letnie ogumienie Continental przystosowane jest do pojazdów z każdym rodzajem napędu. Potwierdzeniem dopasowania do aut elektrycznych czy hybrydowych jest oznaczenie „EV-compatible” na ścianie bocznej, które widoczne jest również na nowym produkcie. Opona WinterContact 8 S będzie zastępować stopniowo swoją udaną poprzedniczkę, model WinterContact TS 860 S.

Wraz z premierą nowej opony firma wprowadza uproszczone nazewnictwo dla rodziny opon zimowych. Jest ono dostosowane do obecnej gamy opon letnich i zapewnia większą przejrzystość, ułatwiając partnerom detalicznym, warsztatom i kierowcom samochodów poruszanie się bogatej ofercie produktów Continental.

Barum Polaris 6

Marka Barum, należąca do firmy Continental, od wielu lat dowodzi, iż można połączyć bezpieczeństwo i jakość z rozsądną ceną. Projektując oponę Polaris 6, inżynierowie stworzyli wzór bieżnika w kształcie litery V tak, aby zwiększyć przyczepność na zaśnieżonych drogach. Ponadto zintegrowali małe kieszenie z bokami bloków barkowych.

Opony te wyposażone są w wiele sinusoidalnych, zygzakowatych lameli, które zwiększają przyczepność zarówno na śniegu, jak i podczas ruszania czy hamowania, a także w trakcie precyzyjnych manewrów w zakrętach. Jednocześnie lamele utrzymują praktycznie stały poziom przyczepności przez cały okres eksploatacji opony. Bieżnik opony Polaris 6 zaprojektowano tak, aby zapewnić duże przebiegi i minimalne zużycie. Kluczem do uzyskania niskich oporów toczenia jest mieszanka i konstrukcja opracowana w celu utrzymania niskich strat energii. W rezultacie nowa opona zimowa Barum jest nie tylko ekonomiczna – pomagając zmniejszyć zużycie paliwa, redukuje też emisję CO2. jeżeli zamontowana zostanie w samochodzie elektrycznym, może mieć także pozytywny wpływ na zasięg, a niski poziom hałasu podnosi komfort jazdy.

Uniwersalne opony na zimę

Ogumienie dostępne jest w tej chwili w 30 rozmiarach, a w przyszłym roku asortyment ma zostać powiększony się 100 artykułów. Już w tym roku w sprzedaży są opony w ośmiu rozmiarach, które nie były wcześniej dostępne w ofercie zimowej marki Barum. Po raz pierwszy ogumienie to dostępne jest w rozmiarze 20 cali (przedział od 15 do 20 cali), szerokości od 175 do 255 mm oraz profilach od 65 do 35%. Wszystkie rozmiary posiadają ocenę „C” zgodnie z etykietą opon UE dla mokrych warunków oraz „C do D” dla oporów toczenia. Hałas opona/droga wynosi średnio 72 dB, co daje najwyższą możliwą ocenę. Wśród samochodów osobowych i SUV-ów, które mogą być wyposażone w opony Polaris 6, znajdują się modele takie jak Audi A3, BMW serii 1, Citroen C3, Ford Kuga, Hyundai Ioniq 5, Mercedes klasy A, Nissan Qashqai czy VW ID.7.

Continental jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie

Jeden z priorytetów firmy Continental to maksymalne wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu oraz rozwój gospodarki cyrkularnej. Doskonałym przykładem tych dążeń jest kooperacja z Pyrum Innovations w zakresie odzysku sadzy z opon wycofanych z eksploatacji. Te działania zostały docenione, czego najlepszym dowodem może być fakt, iż Continental przez amerykański magazyn Time oraz globalną platformę danych i analiz biznesowych Statista uznany został za jedną z 500 najbardziej zrównoważonych firm na świecie w 2024 r.

Ocena ta opiera się na specjalnej metodologii opracowanej przez Time i Statista. Ocenili oni łącznie 5000 firm na podstawie strategii zrównoważonego rozwoju i sprawozdawczości, a także ponad 20 kluczowych wskaźników, w tym intensywności emisji, zużycia energii i udziału energii odnawialnej. Continental uzyskał ocenę 61,39 na 100 możliwych punktów, zajmując 265. miejsce w rankingu. W kategorii przemysłu motoryzacyjnego firma jest jedną z 10 najlepszych. Łącznie trzech producentów opon znalazło się wśród 500 najbardziej zrównoważonych firm na świecie (Continental zajmuje drugie miejsce w rankingu).

Firma Continental na tym jednak nie poprzestaje i pracuje, aby osiągać kolejne cele. Pierwszym z nich jest wykorzystywanie ponad 40% materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu do produkcji opon do roku 2030, a drugi to osiągnięcie pełnej neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r. Najpóźniej do tego roku opony Continental mają być wykonywane w całości ze zrównoważonych materiałów.

Idź do oryginalnego materiału