Współczesne systemy wspomagania kierowcy nie mogłyby funkcjonować bez przednich kamer. Do tej pory, w przypadku ich naprawy lub wymiany, warsztaty były zmuszone korzystać wyłącznie z oryginalnych komponentów producenta pojazdu. Teraz jednak ZF Aftermarket wprowadza na rynek ZF Smart Camera – zaawansowaną kamerę przeznaczoną do systemów wspomagania kierowcy, dostępną dla niezależnego rynku części zamiennych.

Od lipca 2024 roku ponownie zauważalnie przyspieszył rozwój pojazdów wyposażonych w systemy wspomagające kierowcę. Stało się tak za sprawą nowych przepisów unijnych, które od tego momentu nakładają obowiązek stosowania w każdym nowym aucie m.in. automatycznego systemu hamowania awaryjnego, inteligentnego asystenta prędkości oraz systemu ostrzegającego o opuszczeniu pasa ruchu. Wszystkie te technologie wymagają danych z kamery, aby mogły prawidłowo działać.
ZF jest największym na świecie dostawcą kamer przednich
Zdobycie kwalifikacji w zakresie obsługi systemów wspomagania kierowcy to strategiczna inwestycja w rozwój niezależnych warsztatów. Potencjał rynku jest ogromny – ZF to największy na świecie producent kamer przednich, wytwarzający ponad dziesięć milionów egzemplarzy rocznie, dostarczanych do 14 marek samochodowych. Przewiduje się, iż w ciągu najbliższej dekady większość pojazdów poruszających się po europejskich drogach będzie wyposażona w tego typu kamery. W przypadku kolizji lub uszkodzenia szyby przedniej, często zachodzi potrzeba wymiany kamery, do której do tej pory brakowało dostępnych części zamiennych poza autoryzowanymi serwisami. Teraz ZF Aftermarket wprowadza ZF Smart Camera – nowoczesny czujnik kamery, który umożliwia niezależnym warsztatom wykonywanie profesjonalnych napraw w sposób szybki i przystępny.
Dzięki dedykowanemu rozwiązaniu, łączącemu własne oprogramowanie i sprzęt ZF, kamera ZF Smart Camera spełnia standardy producentów pojazdów i zapewnia pełną funkcjonalność systemów wspomagania kierowcy na poziomie oryginalnych części (OEM). Produkt będzie dostępny w dziesięciu wariantach, pasujących do ponad 50 modeli samochodów, w tym wielu pojazdów marek z grupy Stellantis (Citroën, DS, Peugeot, Opel), a także Nissana.
ZF Aftermarket oferuje kompletny ekosystem ADAS
Zakres dostępnych części zamiennych, który będzie systematycznie rozszerzany w nadchodzących miesiącach, jest częścią kompleksowego ekosystemu ADAS firmy ZF Aftermarket, wspierającego warsztaty w obsłudze systemów wspomagania kierowcy. W skład tego ekosystemu wchodzi również niezbędne wyposażenie warsztatowe do diagnostyki i kalibracji zamiennych komponentów w pojeździe.
ZF Aftermarket oferuje w tym celu własne oprogramowanie diagnostyczne pod nazwą ZF MultiScan, a do precyzyjnego ustawiania czujników wykorzystywane są specjalne ściany kalibracyjne opracowane przez ZF. Obsługa tego sprzętu i systemu jest elementem szkoleń w ramach konceptu warsztatowego ZF [pro]Tech, za pomocą którego mechanicy mogą zdobywać wiedzę i umiejętności, stając się specjalistami w zakresie systemów ADAS.
– Rozszerzając naszą ofertę w obszarze ADAS, ponownie potwierdzamy nasze zaangażowanie w maksymalizację czasu pracy pojazdów i tworzenie dodatkowej wartości we współpracy z klientami. Dzięki ukierunkowanemu dostępowi do naszych trzech kluczowych filarów – innowacyjnych produktów, inteligentnych narzędzi diagnostycznych oraz praktycznych szkoleń – umożliwiamy specjalistom z branży motoryzacyjnej aktywne uczestnictwo w przemianach. Dla nas dostępność to nie tylko dłuższy czas pracy pojazdu końcowego klienta, ale również większa efektywność dla naszych partnerów. Naszym celem jest trwałe wspieranie ich procesów poprzez silny, zintegrowany ekosystem. – podkreśla Markus Wittig, szef globalnej linii biznesowej pojazdów osobowych w ZF Aftermarket.