Zdaniem Polaków, Volvo i Toyota robią najlepsze z najoszczędniejszych hybryd. Ich SUV-y koszą choćby tanią konkurencję z Chin

7 godzin temu

Polacy coraz mocniej interesują się najoszczędniejszym rodzaj hybryd, czyli hybrydami plug-in (PHEV). Decyzje zakupowe sugerują, iż zdaniem rodaków najlepsze auta ze średnim spalaniem około 1 litra na setkę robią Volvo i Toyota. To właśnie te marki odpowiadają za najwięcej rejestracji PHEV-ów w Polsce, a zwłaszcza ich dwa udane SUV-y.

Z ostatnich danych zgromadzonych przez PZPM wynika, iż od stycznia do kwietnia 2025 r. Polacy zarejestrowali 8 374 hybryd plug-in. To Wzrost aż o 68,9 proc. względem analogicznego okresu ubiegłego roku. Tym samym PHEV-y mają 4,4-procentowy udział w rynku, czyli lepszy niż pełne elektryki (4,1 proc.) czy nowe auta z LPG (2,7 proc.). Ten segment jest też coraz bliżej diesla, którego tegoroczny udział spadł w sektorze nowych samochodów osobowych do 7,5 proc.

Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

Volvo i Toyota narzucają tempo

Po czterech miesiącach tego roku najwięcej hybryd plug-in w Polsce sprzedało Volvo, bo aż 1 275 szt. To wzrost o prawie 150 proc. (+147,6 proc.). W podobnym tempie urosła Toyota, której licznik po kwietniu zatrzymał się na 1 225 szt. (+145,5 proc.). Szwedzka i japońska marka wyraźnie uciekły reszcie peletonu, bo trzecie BMW ma dopiero 756 rejestracji (+47,9 proc.).

Toyota C-HR. // fot. materiały prasowe

Coraz bardziej widać, iż technologia PHEV przedostaje się do marek spoza segmentu premium. O 753,9 proc. wystrzeliła ich sprzedaż w Volkswagenie, który 649 rejestracjami wskoczył na 4. miejsce. W czołowej piątce jest chińskie BYD (615 szt.), mimo iż oferuje na razie tylko jeden model w tej technologii.

BYD Seal U DM-i. // fot. materiały prasowe

Powyżej pół tysiąca rejestracji po 4 miesiącach odnotowały jeszcze tylko Lexus (538) i Mercedes (506). Blisko tego pułapu jest już Audi (448). Imponująco wystartowała też sprzedaż chińskiego Jaecoo z napędem Super Hybrid (327 szt.), które wbiło się do Top 10 przed Porsche (314 szt.).

Volkswagen Golf PHEV. // fot. materiały prasowe

SUV-y ze spalaniem 1 l/100 km największym hitem

Zapewne nie będzie zdziwieniem dla nikogo, iż technologia PHEV najlepiej sprzedaje się w autach z nadwoziem SUV. To w końcu ona potrafi zmienić je z paliwożernych crossoverów w superoszczędne pojazdy. Od stycznia do kwietnia 2025 r. najpopularniejszym modelem PHEV okazała się Toyota C-HR. Ten najczęściej kupowany SUV w Polsce uzbierał w 4 miesiące aż 847 rejestracji, czyli prawie tysiąc procent więcej (+985,9 proc.) niż rok temu o tej porze.

Lexus NX. // fot. materiały prasowe

Japoński SUV toczy pojedynek o pierwsze miejsce z bestsellerem PHEV 2024 r. w Polsce, czyli Volvo XC60. Na ten moment szwedzka alternatywa ma niemal równie dużo, bo 789 rejestracji. Choć jest to model od dawna chętnie wybierany w tym segmencie, to i on zanotował duży wzrost w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku (+281,2 proc.). Ciekawostką jest fakt, iż podium kompletuje chińskie BYD Seal U DM-i (615 szt.).

Jaecoo 7 Super Hybrid. // fot. materiały prasowe

Wzrosty sprzedaży notują zresztą wszystkie modele w Top 10, z czego prawie połowa to nowe wersje. Czwarte miejsce zajmuje Lexus NX (474 szt.), wyprzedzający Volkswagena Golfa (441). Tuż za Toyotą RAV4 (346 szt.) sklasyfikowano nowe Jaecoo 7 Super Hybrid (327 szt.) i flagowe Volvo XC90 (321 szt.). Czołową dziesiątkę kompletują MG HS z napędem PHEV (312 szt.) oraz BMW Serii 5 (290 szt.).

Idź do oryginalnego materiału